bajslåde material ?
hej undrar vad som är bäst att ha i bajslådan? sand eller annat katströ?

Jag anvander pellets :) Har provat kristaller, men det var inge skont for tassarna tyckte de, och det blir for jobbigt att ha sand i botten pa hela buren (de anvander ett horn i buren som toa, och tyvarr sa vagrar de att ga darinne savida inte hela golvet ar tackt med pellets..).
// Amanda
Här kör vi på träpellets och det är de bästa ja någonsin använt. Billigt drygt och så luktar de gott :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
träpellets, tidigare använde jag klumpbildande sand men träpellets är så mycket bättre på alla sätt.
Jag använder pussy o tycker det är bra.
Håller med övriga. Träpellets är super! Billigt och luktfritt (ja, förutom en hint av just trä). Att tömma lådan är ju nästan en fröjd nu för tiden, hehe ;P
_No way! Yes way!

papp-pellets i alla lådor förutom en, där jag har kristaller. går aldrig över till sand igen….
Papp-pellets, är det Toalätt? Jag använde det ett tag, men tyckte att det luktade för mycket. Som…nerkissat papper, typ 
_No way! Yes way!
Är det nån som har en nån bild på hur träpellets ser ut ? Klumpar det efter dom gjort i lådan av de oxå ?
Hur ser papp-pellets ut ?
Papp- och träpellets ser likadant ut (om det nu är Toalätt). Skillnaden är att papp suger upp fukt/kiss, men förblir intakt. Träpellets smulas däremot sönder när det blir fuktigt. Har man speciella lådor går det väldigt lätt att städa - bara att plocka bort bajset och "vaska ut" det nerkissade (smulade). Detta gör det väldigt drygt.
Personligen tycker jag trä luktar bättre när det blir fuktigt, som sagt.
På bilden är det träpellets (eller eldningspellets som det säljs som).
_No way! Yes way!
…eller ungefär likadant ut. Papp är mindre pellets.
_No way! Yes way!
#9, aha, vaskar ni ut de i toaletten då eller ? Har dom sånt i affärer eller man får åka till bygge för att få tag på sånt.
Förresten, blir det lätt spill på golvet av de när dom går ur och i lådan ?
Själv har jag Pussi som sagt men det är ett evigt dammsugande vareviga dag o flera ggr..om man då hade pellets istället så kanske man hade sluppit städa så himla ofta hehe.

#11 Jag lsänger mitt i soptunnan. Köper fårn te.x byggmax eller granngården. Tycker jag har mindre rester på glvet nu än när jag hade sand. Framförallt är deti nte lika vasst och äckligt att gå på.
Samma här. Blir mindre stökigt. Finns 16kgssäckar på ByggMax för 43 spänn, prima pris.
_No way! Yes way!

Jag kör också på träpellets och tycker det fungerar superbra.
Visst kan det väl hamna en hel del spån på golvet när de hoppar ur lådan men det beror ju också på hur ofta man tömmer lådorna på spån. Och skulle det någon gång hamna hela pellets utanför så är det otroligt smidigt att bara plocka upp och slänga tillbaka i lådan.
Träpellets!! När jag bodde i norge fanns det bara svindyr träpellets gjort för djur och det spånar sig alldeles för lätt och ruinerade mig så fick köra på kattsand- o gud vad jag inte saknar det! :)
Träpellets- gjort för att elda med- är det bästa ever!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Kanske skulle investera i träpellets då, verkar rätt populärt. Bara de att jag har ingen soptunna i närheten haha.

#17 Alltså jag slänger mitt i en plastpåse som med alla andra hushållssopor.
#18, kanon att man kan göra de oxå… byggmax nästa…

super tack för alla svar :) vi har fått en lite påse med papp pellets som jespers mamma har till sinna katter. så ska testa med det när vår tös kommit. sen får vi se, men tror vi kommer köra med träpellets sen om det är så billigt. låderna töms ju ändå rätt ofta :)
vad ska man använda för namn på pelletsen om man ska fråga efter det på t.ex. byggmax?

#20 Eldningspellets

#21 då ska jag kolla efter det :)

Ett tips så här i sommartider när inte så många eldar är att ringa dit man tänker köpa pellets och kolla om dom har. Här har te.x bauhaus ingenting under sommaren eftersom folk inte köper det då dom inte behöver elda för att hålla värmen.

#23 ska tänka på det:)
Men på statiol brukar det finnas året runt- iaf här. Annars kanske man har någon vänlig släkting som eldar med pellets, då kanske man får köpa på sig ett par säckar för ett bra pris.
Jag använde toalett ett tag då jag börjat förknippa trälukt med bajs o kiss alldeles för mycket.. :) Det funkar, men jag är inte helt nöjd med det då det börjar lukta så lätt.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Här fanns det på byggmax, dom hade ett rejält lager=) Men det var också dom enda so hade av dom vi ringde till.

tänkte på en sak, träpellets är väll inte besprutat med något lätttändligt? med tanke på att det heter eldpellets ?

Nä det ska bara vara trä. Det heter elningspellets för att man eldar med det för att hålla varmt i hus. Istället för olja te.x.

ok tack. då är det lugnt vill ju inte att hon ska få i sig någe farligt när hon kommit hem hit :)
*springer och extrakollar på min påse* "Träpellets av ren träråvara utan bark, bindemedel eller andra tillsatser"
_No way! Yes way!
det är som ved i pelletsformat :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Eller sågspån i pelletsformat 
_No way! Yes way!

#30 bra att du kolla noga :)
#31 & 32 tack :)