Skånepromenad?

Jag har någon kväll ledig och tror mina odjur skulle behöva komma ut, men du vet ju att dom inte är så glada för att promenera… gillar mest att bli burna ;)
#1 Kul! Jag bor ett par mil utanför Lund, men är bilburen och kan ta mig överallt!
#2 Det kan ju passa bra eftersom Magnolia är megakorkad och bara ålar och bits hela tiden… Hör av dig! Jag kan alla kvällar utom onsdag!
Skriv ut vad ni bestämmer så ser jag om jag kan… är ganska fullbokad framöver.
Ni har sett att det är illerkalas den 16 augusti (tror jag)…. MajBritt har gjort en tråd här inne om det.
Jag bor i Ängelholm o har oxå bil fast nu måste den lagas först innan jag kan köra nånstans. Så antingen att vi kanske kan träffas här nånstans eller om jag åker med nån, (naturligtvs ges bensinpengar), Bara Lördag jag e upptagen då det är HC träffen hehe.
Jag tycker det behöver promeneras och babblas iller oftare. Fast det kanske bara är jag.. Jag tänker ta en tur med mina brudar ikväll och även på torsdag kväll, den här veckan. Ihelgen kan jag inte eftersom jag är ledare på ett kaninhoppningsläger ;D ( funderar på att ta med dom dit..).
Om någon kan idag, säg till, så bestämmer vi en plats!
Tyvärr kan jag inte i dag eller på torsdag, jag jobbar

Om du bara kan hålla dig i Malmö, så ställer vi upp
.
Salsa och hennes energiske son Åskar, kan behöva rasta av sig.
Maya har gått i brunst igen, så hon kan behöva få en lugn stund med sin Salami, utan att Åskar nyfiket ska blanda sig hela tiden
.
OKIDOKI! Malmö it is! Jag kommer! Vad sägs om 19.00? Vi kan åka Saab till någon trevlig park och skunka på folk!?
Med fika? 

Yes!!!
Jag åker gärna SAAB varsomhelst :) Parker har vi ju gott om!
Annars är ju stranden stor och med mycket sand att gräva i ;)
Jag packar 2 tussar i transporten till kl: 19:00.
Kram så länge.

Jag följer också gärna med ut idag, borde fixa min gamla bil så att jag kan sälja den men det är roligare att busa med dom små liven :)

#12 Underbart!!!
Nu ska vi bara komma på vart vi ska och var vi ska träffas :)

Stranden lät ju trevligt!
Stranden it is! Jag hämtar upp Satmaran med odjur stax före 1900, så kör vi ner till Ribban. Är parkeringen mitt på okej eller? TA MED BADKLÄDER! ( OBS: våt/ torrdräkt inte tillåten. Det är varmt i vattnet!)
Jag tar med kaffe, mjölk och sockerkaka. Ska försöka komma ihåg muggar…

#6 Förresten att ta med illrar på en kaninhoppning är nog ingen så bra ide, vissa kaniner reagerar rätt kraftigt på iller lukt
#16 Visst! Men du får vakta dom själv. Jag ansvarar inte för Magnolias påhitt…
#17 Jo, jag vet. Det tog ett tag innan mina 26 hoppkaniner accepterade lukten. Men nu kan dom till och med hälsa på Irma. Inte Magnolia, hon skunkar så fort hon kommer nära en kaninbur. Skiträdd. hahahahahahah, rovdjur my ass!

lol, en iller som är rädd för kaniner…. :)
Sa jag att några av kanintjejerna väger över 10kg?? Man ska vara rädd.. hehehe
Hoppas att ni får en trevlig kväll på stranden :)

Ja det låter ju inte helt fel, sotlynx var utanför lund bor du? Nyfiken:P

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bill Engvall, en skitrolig komiker har kommit på ett skitbra system för att slippa förvåna sig över dumma kommentarer från människor, dom får helt enkelt bära en skylt med "Im stupid". Han har en rutin där han skämtar om dumma kommentarer.
Idag lyckades Annika pricka in en perfekt. Jag kommer gående med illrarna i koppel och två tjejer utbrister -"Ooo kolla illrar, kan man gå med dom i koppel?"
Annika -"Nej!"
Tack för en trevlig kväll och goda kakor :P

#31, haha vilken mysig teckning "björnen" har hehe.

Vilka underbara bilder, helt magiska
Be a rainbow in someones cloud

Isbjörnen ber så hemskt mycket om ursäkt, han förstår inte riktigt vad det är som kommer över honom och han skämdes när han kom hem.
Hur mår den lilla blomman? Har hon repat sig psykiskt?
Fina bilder du fick oxå.
#34, vad var de som hände ?
# 34 Jag mår bra, tack!
Eller, menade du Magnolia? Hon sover som en stock med Irma i transportburen fortfarande… Kanske ska kolla att hon lever..
#35 En viss isbjörn vill gärna ge andra illrar tjuvnyp ( över hela huvudet), och idag var det Magnolias tur. Jag skulle rädda och fick givetvis hål i fingret. Magnolia höll, men hade rejält ont i kinden.
#36,ajdå, hoppas de gick bra med Magnolia trots allt, ja o dig med förståss ..

Fina bilder det blev :)
Tack för en smaskig sockerkaka med blåbär! (duktiga Annika hade minsann bakat alldeles själv)
Typiskt att jag för en gångs skull får med mig kameran, men upptäcker att jag glömt minneskortet i datorn.. STÖN!!
Solnedgången var verkligen magiskt vacker.

Det var lite hektiskt där ett tag med alla illrarna som for runt och under filtarna
Men det blev lite lugnt och skönt sedan på kvällen. Kakan var alldeles för svår att motstå och jag som inte äter kakor i vanliga fall! :)
Så fina bilder o så mysigt ni har haft… varför ska man jobba?
Ni missar inte kalaset den 16 augusti