Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 512 ggr
Sara
2009-07-26 22:58
0

Stolt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste bara berätta att jag är så förbaskat stolt över min Bus!

Hade han varit mänsklig så hade han varit min drömkille!

Om någon bråkar med någon annan här så går Bus emellan. Först går han fram till bråkstaken, räcker inte det så lägger han sig på bråkaren och räcker inte det så biter han bråkaren i nacken. Märks att han är högst i rang.

När vi är hos någon annan så söker han inte upp bråk, utan håller sig på sin kant. Möjligtvis kan han försvara sig när någon bråkar med honom. Men det är precis som om han fattar att här är jag inte hemma, alltså bestämmer jag inte.

I mars när jag var hon Nettan så hittade vi Bus sovandes med magen i vädret i köket med Nettans gamlingar när vi kom tillbaka. Då hade han tagit sig ut från det rum där mina illrar var men inte börjat bråka utan antagligen snokat runt lite för att sedan hitta sig ett sovställe.

Här hemma så missar han ytterst sällan lådan och är snäll mot alla, även om kan han bita till ordentligt när han är ute på jävulsskap.

Dessutom kan ingen tigga som Busen kan… Han lägger sig på sidan/rygg och kollar på mig under nästan stängda ögonlock. Skrattande

Bilden är på när Bus tigger.

Sara

Saga85
2009-07-26 23:09
0

Sådär borde vi människor också avstyra bråk - genom att helt enkelt lägga oss på bråkstaken Flört

Goa Bus! Hur kan man motstå att ge efter för tiggeriet när han ligger och blottar mysmagen Skrattande

Sara
2009-07-26 23:18
0

Precis! Lägger jag mig på någon, så inte fasen reser de på sig så snabbt. Flört

Å innan man ger honom en gotta så ska man helst klia lite på magen oxå.

Sara

Loveferrets
2009-07-27 03:34
0

hahahaha,  vilken härlig gosse du har, tänk om vi människor oxå kunde vara så duktiga på att undvika bråk hahaha

o bilden du tog sen, så jäkla charmig oooooooooooo godingpaj hahaha. Förstår verkligen att du e stolt, vem hade inte varit de med en sån väluppfostsrad pojk Glad

StickyKitten
2009-07-28 14:13
0

Vilken liten fredsmäklare du har där Glad

sanna82
2009-07-28 15:13
0

Så underbart go, rund och fin han är :)

Be a rainbow in someones cloud

illernettan
2009-07-28 20:11
0

Den killen är väldigt svår att stå emot. Egentligen borde han vara ännu rundare för jag kan tänka mig att det går åt mycket gotter hos dig Glad. Finns väl ingen som kan stå emot det charmtrollet?

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

[Eleya]
2009-07-28 20:27
0

Underbar sötnos, va duktig han e.
Hoppas våran komemr bli lika 'väluppfostrad' ;)