Tips o trcks??
Har nu bekantat mig lite med min bebis.
Hon e lite blyg och gömmer sig gärna. Väldigt nyfiken och kommer mot fingrarna när man kraffsar i golvet men hon bara biter tag o sticker igen… Vad ska man göra åt detta????
Massor av gos och kel, även om hon inte riktigt vill! Fjäska med godis och prata bebisprat!
Släpp inte ner om hon sprallar och nafsar, utan håll kvar och försök få ögonkontakt! Var envis och tålmodig! Det ska nog gå bra!
De första dagarna vi hade Baltazar hemma hos oss bet och bet han hela tiden.
Vi körde med ett högt FY och lyfte honom i nacken tills han gäspade och slappnade av. Fungerade efter några dagar och sedan gick vi över till att skricka iiiii rätt så högt och den metoden fungerade bättre. Mycket mys så att han känner sig bekväm med händer och närhet av människor.
Nu efter tre veckor hemma hos oss bits han nästan inte alls utan leker och nafsar.
Lycka till!
För det mesta kan man få de flesta illrar bitfria men vissa slutar inte med de helt. de e olika, dock har alla mina varit väldigt snälla o gjorde aldrig en fluga förnär mot någon. Jag var väldigt konsekvent och gav dom mycke beröm när dom gjorde något bra. Jag gosade med dom jätte ofta t.e.x.
Jag tror man helt enkelt får testa sig fram, för det som funkar på en behöver inte alls funka på en annan, det är så individuellt från iller till iller oxå. På Simon funkar t.e.x. inte rösten så när han biter efter fötter så brukar jag lägga honom på rygg o håller honom stilla tills han slappnat av (håller inte hårt ska tilläggas), fast att han fortfarande testar så har de ändå gett effekt här, men de viktigaste är att du har tålamod o är envisare än illern.
Lycka till o grattis till din bebis.