Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 335 ggr
Latischa
2009-07-28 04:01
0

Tips o trcks??

Hej. Jag har precis köpt en liten bebis och jag har MASSOR av funderingar och undrar lite över hur man ska gå till väga för att göra illern jätte tam och få den att inte bitas.

Jag har fått massor av tips från olika iller ägare men vet inte riktigt vad man ska lyssna på så jag tänkte testa majoriteten här inne:)

kram

Loveferrets
2009-07-28 04:19
0

För det mesta kan man få de flesta illrar bitfria men vissa slutar inte med de helt. de e olika, dock har alla mina varit väldigt snälla o gjorde aldrig en fluga förnär mot någon. Jag var väldigt konsekvent och gav dom mycke beröm när dom gjorde något bra. Jag gosade med dom jätte ofta t.e.x.

Jag tror man helt enkelt får testa sig fram, för det som funkar på en behöver inte alls funka på en annan, det är så individuellt från iller till iller oxå. På Simon funkar t.e.x. inte rösten så när han biter efter fötter så brukar jag lägga honom på rygg o håller honom stilla tills han slappnat av (håller inte hårt ska tilläggas), fast att han fortfarande testar så har de ändå gett effekt här, men de viktigaste är att du har tålamod o är envisare än illern.

Lycka till o grattis till din bebis.