Baltazar svalde en öronpropp
Baltazar svalde i måndagsmorse en öronpropp, ni vet en sådan där gul/orange skumgummisak. Spydde upp del ett måndag kväll och del två tisdag morgon. Vi såg att han började bli lite svag och åt och drack inte som han brukade. Lite tendens till vätskebrisk på tisdag kväll.
När vi tittade till honom onsdag morgon var han inte alls bra :( ringde Djursjukhuset i Malmö och vi fick en akuttid…
Väl där visade det sig att läget var väldigt kritiskt. Han vägde 920 g i fredags då vi var och vaccinerade honom och torsdag lunch vägde han 780 g. Tappat 140 g på två dagar, oj oj.
Han röntgades och vetrinären såg en öronproppsdel som fassnat, operation kändes som det enda alternativet för oss. Han opererades med vetskap om att det var inte alls säkert att han skulle klara en narkos pga att han är så liten.
Det blev till att lämna honom till sjukhuset och vi fick åka hem. De ringde vid 17 tiden och berättade att allt hade gått bra, han hade vaknat och var pigg, fick dock sova över en natt.
Han skulle hållas fastandes under natten och få mat torsdag morgon.
Allt har så här långt gått bra, sover mycket gör han men det är ju inte så konstigt då han går på smärtstillande och antiinflamatoriska preparat.
TV kändis blev han också, TV 4 Malmö var där just i onsdags och skulle göra ett reportage och vem fick TV tid om inte Baltazar :)
http://tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/malmo?videoId=1.1106306&renderingdepartment=2.41276
skönt att höra att det gått bra för grabben!
Hat själv haft min beskärda del utav öronpropps olyckor. 3 operationer samt att jag förlorade min ,Molle i juni :(
Det funkar inte för mig att kolla på klippet 
Skönt att det gick bra! Usch, jag är så nojjig för de där sablans öronpropparna! Min far använder det varje natt, och trots att jag sagt till honom hur viktigt det är att de inte finns där Maja är blir jag nojjig ändå.
_No way! Yes way!

Men lilla skrutten vad ledsen han såg ut i inlägget.
Underbart att höra att allting gick bra med honom!!
Så skönt att operationen gick bra, hoppas nu han snart kommer hem o att han struntar i dom där propparna ssen.
Du får uppdatera hur de går. Jättesöt var han
Baltazar delade upp proppen i 3 delar men ändå klarade han inte själv av att få upp eller ut den.
Vet inte ifall det beror på att han endast är 11 veckor men det är hur som helst väldigt läskigt.

jag har nog aldrig sett en så slapp iller. hehe. skönt att allt gick bra till slut!
Så fin han är :)
och kul att se iller på tv även om han inte vart kry dvs. Men håller på tummarna att han ger fan i öronpropparna framöver
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Tyvärr är öronproppar oemotståndliga för illrar ;)
Jag har en annan variant numera, som är av formbart vax, det känns tryggare, även om dessa också är noga instängda i en liten ask och sen i stängd låda. Ska de stjäla mina proppar, får de minsann försöka krafsa dem ur öronen på mig när jag sover ;)

usch va hemskt, öronproppar är nog det vanligaste en iller tuggar i sig då det verkar helt omöjligt att avstå. Jag vågar själv inte äga några själv för just vad som kan hända.
huuva vad han va slö, skönt att han klarade operationen. Hur mår han nu?
Baltazar mår bara nu. Är som han var innan operationen och öronproppstugg :)
Vi har idag varit på IKEA och inhandlat massor av nya leksaker så han är nöjd. Kan verkligen rekommendera IKEAs billiga mjukisdjur!
Har även skapat ytterligare en frizon till honom. Tog en stor kartong, gjorde ett hål i den och tejpade fast ett rör så att han kommer in. I kartonen ligger massor av lakarn och några leksaker.
Han gick in, möblerade om lite och somnade :)
Jag kommer nog aldrig våga använda öronproppar igen :) Använder de aldrig annars men nu första veckan på semestern skulle vi dela rum med Baltazar och jag är så lättväkt så jag tänkte att det är nog bäst att jag använder öronproppar…
När sedan B kom på att jag kan ju hoppa upp i mattes säng sådär vid 05.30 fick jag nog och gick in i storstugan och la mig på soffan. Mitt störst misstag just då var att lämna öronpropparna på stolen som stod vi sängen.
Tänkte helt klart inte på att ifall han kommer upp i sängen kan han ju lätt promenera vidare till stolen där de läckra propparna ligger.
Har haft ångest hela tiden han varit dålig och känt mig skyldig.
INGA fler öronproppar i mitt hem!