Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 283 ggr
Ferret.YinniZ
0

Ot-- Polisen Var Här!!O

**_

Jo så här var det. Jag och Niclas la oss för att sova.just som jag hade somnat väckte han mig och frågade om jag hörde skriket. jag sa nej och lysssnade ivrigt. han sa att det lät som en kvinna som skrek förvivlat. jag lyssnade lite till så hörde jag skriket och sedan bankningar!

_**

**_vi väntade lite och hörde det igen och då längde jag mig över telefonen och ringde 112, hon kopplade mig till polisen i uppsala och jag berättade vad vi hade hört. strax därefter kom en patrull på två poliser hit och vi gick ned för att öppna porten. de kom in och frågade oss vad vi hade hört och så. sen så gick vi upp en bit i trapphuset och vi alla stod och lysssnade…sedan kom det igen, skriket. Den manlige polisen titade på mig och sa "vad fan…" sedan började de springa uppåt i trapphuset och vi följde efter. De stod och lyssnade på grannens dörr och hörde det igen. Då sa de att det var bäst att vi gick in till oss. så vi gjorde det, de sa att de skulle knacka på hos oss när de var klara. så vi satt och väntade.
   JAg tittade i "kikhålet" då och då för att se vad som hände. Men ingen öppnade hos grannen:s..de bankade och skrek "hallå, det är polisen! öppna dörren!" Tillslut hörde vi hur grannen öppnade där efter tre hårda bankningar!:…
   Vi satt och väntade i kanske 20-30 minuter innan de knackade på våran dörr.
   De bertade då att det var en gamal tant där inne som hade förslorat sin man för ca 1 månad sedan och att hon hade gråtit/skrikit och sedan bankat i dörrar för att hon var så förtvivlad. och att hon var "lite konstig" men att det inte var någon fara.
  Strax efter att de hade gått hörde vi henne banka igen men nu är det lugnt och vi tänkte försöka sova igen.

Så..god natt! och kom ihåg…det är bättre att ringa för mycket än för lite. jag är glad att jag ringde, hon hade lika gärna kunnat bli misshandlad eller dödad, för det lät verkligen hemstk:S…_**

puss å gonatt:D

LeeLoo
0

åh, stackars tanten.Såklart man vill skrika och slå i väggar om ens älskling har dött.

läskigt det lät med skrikandet, höll andan i halsen när jag läste tråden. puh! nu kan jag andas igen

Faxlin
0

Jag håller med dig hellre ringa en gång för mycket än en gång för lite.
Stackars henne som var så förtvivlad. Kanske skulle hon ha behöva haft proffs hjälp med att bearbeta sin sorg.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Ja stackars tanten men tyckte det var kalas bra att ni ringde för det är som ni säger man kan aldirg veta vad som hände bakom den dörren..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Ferret.YinniZ
0

#1 Ja det var verkligen obehagligt! det låt så pågande…

#2 Ja, det känndes bra att ringa, inte minst för att vi nu vet vad det är för någonting! vi kommer säkert att få höra det fler nätter men nu slipper vi fundera=) Jaa…jag kände verkligen hennes förtvivlan när man tänkte efter hur skriken lät! polisen berättade att hon har hemhjälp som kommer till henne. jag såg att det gick 3 personer ut från hennes lägenhet när de hade gått…

#3 Nej, exakt! och det var skönt ox´å att tannten fick lugna ned sig och förhoppningsvis sova lite=)

Illern
0

helt klart ringa en gång för mycket….. nu vet ni ju om skälet med vilket gör att ni kan både förstå o hjälpa till om det skulle vara så… bra jobbat… =o)

Alwyn
0

Jag hade en tokig granne som lär så varenda morgon kl 5! Hon skrek saker som "va fan gör du!? Släpp mig! AAAAJ!, bankade och höll på så man trodde att någon höll på att döda henne.

Men det kom fram att hon levde själv och va lite wacko! Typ scitzofren med tvångssyndrom å sånt. Jag flyttade däroffrån för jag tyckte det va otäckt att vakna av gallskrik å bråk :o(

Ferret.YinniZ
0

#5 ja, eksakt=) funderar att bjuda in henne på fika=)

#6 men urs då!:( ja! det måste vara obehangligt:(förstår att du flyttade!