Colorful Storms - 10 veckor
GNÖÖÖÖÖÖK vad vi växer! Helt makalöst att de har kunnat bli ännu större än vad de var förra veckan!
Om möjligt har de mer energi i kroppen, och det är alltid jag som däckar först när vi busar här hemma, till valparnas stora lycka. Finns det något roligare än att klättra runt på en försvarslösmänniska, och försöka hänga fast i varenda extremitet? Knappast!
Att gå genom hall och kök är numera ett träningspass, då det hänger 4 valpar i varje ben, och släpas med längs vägen. Diska gör man heller inte ensam, även där har man en valp som hänger på axeln, för att se vad som är på gång. Inte heller får man sitta vid datorn, utan att en valp eller tre ska upp i knät på en. Inte för att jag lyfter upp dem direkt, nix, de klättrar upp för mitt ben där jag siter i godan ro på min barstol. De har även knäckt varenda ilelrsäkring köket och hallen hade att erbjuda, och i skivandetsstund har jag plockat ner Cherry från diskbänken 3 ggr.
Aktiva, atletiska, intelligenta, höjdhoppande valpar med sugproppar under fötterna är vad huset har att erbjuda iår.
Och till mina stackars valpköpare: ENJOY! (ps. jag skickar med atarax i valppaketet!)
Dagens vikter:
Sienna 782 g
Cherry 727 g
Lava 775 g
Alizarin 781 g
Amaranth 1021 g
Celadon 1072 g
Cerulean 973 g
Razzmatazz 1114 g
Förste man som flyttar är Razzmatazz, som tutar mot Örebro på Onsdag. Sedan blir det ingen flytt förräns Celadon beger sig i början av Augusti. Resten stannar tills slutet av augusti samt början av september… så får jag dem att stå still i en sekund framöver, så blir det säkert mer bilder, vare sig ni vill eller inte :)
Nååå vem är vem?
så här blir det när man råkar skrämma en valp som försöker ha livet av mitt pynt!
Cerulean… han ville verkligen inte vara med på bild idag
Cherry fisen igen… gissa om den här damen kommer att ge mig huvudvärk :P
Lava Loppan… helt klart Lump gener i denna dam. Inte still en enda sekund!
Gosekillen igen… han har blivit så mysig sista tiden! Kommer bli riktigt tufft att släppa iväg honom, även om jag vet tat han kommer att få det super!
en dam som vet vad hon vill, och lyckas utmanövrera mig precis hela tiden.. suck
Jättefina kort du har fått till sarae. =)
Ja måste hålla med om att de växer. De ser större ut än vad de gjorde i tisdags. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Så fina de alla är! Oh min Razz, så bedårande, längtar såå tills onsdag. Dollar säger till Razz att han inte får äta mer anabola, Dollar vill vara större än honom iallaflal en vecka efter att Razz har kommit hem :D
#22 Han hälsar att han ska fundera på saken, men vågar inte lova något… han mummlar nått om att hela kor är på tok för goda… :s

Jag ser fram emot nästa besök fast det är lite tråkigt att Razz hinner flytta. Men det är på tiden att han får andra illrar att spöa upp.
I de här takten kan han ju bara sätta sig på dem.
Dom är bara sååå himla fina Sara, där har du verkligen lyckats få till ett gäng riktigt bra odjur ;) hade jag haft andra förutsättningar i livet just nu hade jag antagligen suttit där med en liten mörk hane hemma:) men nu är det som är det…och det blir ju fler kullar från dig (hoppas jag verkligen!) så det blir ju fler chanser :) Men dom där är minsann riktiga charmtroll:)
Anabola hahahaha , kanske e de som Simon fått tag på nånstans…
Jättefina valpar …
#25 tusen tack :) Du vet vart vi finns ;)
#26 tja.. inte omöjligt ;) fast om simon ligger på kilot, så har nog mina valpar knaprat mer anabola, då de är 3 veckor yngre, och 3 av grabbarna väger över kilot ;) Borde kanske sluta ge dem hela grisar att äta :P
#28 mina valpar tänkte tydligen motbevisa den teorin… tråkigt för valpköparna bara som måste ha lyftkran med sig när de ska hämta dem ;)
#29, hahahaha jag smäller av 
de är helt underbara! så vackra de är! såå enormt söta. Pussar till alla =)
sikka sötnosar! Fullt kaos med ett valpgäng hemma i den åldern är fullt förståeligt!
#13 Lump-gener?!
Har han blandat sig in i ett hörn obemärkt? :-)
##31 tack :)
#32 tackar… jadu.. man börjar undra när man först har 9 veckors valpar på hatthyllan, sen på illersäkra diskbänken, barbordet, under den illersäkrasängen på väg in i madrassen, som inte ens lump hittat tidigare. Nått märkligt är det i alla fall ;) Lump är lump, kastrerad elelr ej så skulle det inte förvåna mig ;)

# 33 Ludde behöver nog bara vara i samma hus så att valpar kan inandas ""Lump-stoft" o flyga värre en en valp på Red Bull 
Här är vi tacksamma för en Chaos som bara har de bättre sidorna av fadern.
God som få.
Aldrig att han skulle göra en fluga förnär…en mindre människor eller andra illrar.
Sen…att han är lite tappad bakom en vagn o smärre korkad gör inget då han är en liten ängel 
Nu mummlar även Phoenix om otillåtna prerarat och påtvingade idéal. Aviendha gottar sig att han nu fått en släng av samma kaka när han har stulit köksvågen och står framför spegeln och försöker uppmana varje gram till att synas och vägas. :P
Paulina
#34 du har så rätt så! undrar om man bör förvara lump hermetiskt tillsluten nånstans? Det kanske kan hindra Lump-stoftet från att spridas allt för kontrollerat?
Härligt att höra att Chaoset brås mer på sin mor… lugn och sävlig, med ytterst få indianer i kanoten… Undrar om man kan vifta in lite Dweia stoft i årets kull?
#35 nämen phoenix dåååååå vi gillar dg precis som du är! Även om du inte är i taxformat och snart behöver skaffa eget postnummer!
hejhej :)
Är dom till salu? Och isf finns det någon kvar? :)
Kram
Alla valparna har fått hem.
okej tack iaf :)
Idag var alla barnen hos veterinären, och blev vaccinerade, chippade och besiktigade. Alla var såååå duktiga.
Och för ca 2 minuter sedan åkte Razz hem med sin matte Hannah. Han kommer att få det såååå bra i sitt nya hem, men det känns så ledsamt att se dem åka!
Så nu Hannah vill vi ha bilde roch uppdateringar hehehehe
Klart de var duktiga, har de inte fått eminent träning och tagit dyk- promenad- skogs- trädgårds borta- träffa ickeillerägare - träffa okända illrar och bilcertifikat så säg!
Sötgubben då! Tror Hannah kommer bli urbota förälskad i killen!
Paulina

Näh, en mindre i skaran. Skulle inte de åtta vara tillsammans alltid?!
Sen undrar jag om du kom ihåg att skicka med valium till Hannahs andra illrar därhemma. Hon klarar sig väl, men illergänget?? De kommer ju att dö av chocken när det kommer in en stor älg i lägenheten!
#42 Valium = Check
skickade även med illeranpassade ögonbindlar, så de slipper få stora dåndimpen när de ser honom. Fast visserligen bör väl vibrationerna han skapar när han går över golvet vara nog för de andra barnen att inse att matte faktikst HAR släpat hem en älg, valium och ögonbindlar eller ej :s

GÅR över golvet?? Har du träffat Razz?
DunderidunderidunderiDUNK!
#44 oops my bad… men allvarligt… med den mammutflocken jag har här hemma, så märks han ju inte såååå mycket