Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 3562 ggr
Musiken
2009-07-21 21:59
0

:(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ar ju hemma i Sverige och eftersom jag lyckades fa tag pa ett alldeles perfekt semesterhem sa lat jag dem stanna kvar i England istallet for att flyga och ha sig till Sverige. Men idag fick jag ett mail om att de var oroade for Lotta. Hon hade tydligen tappat lite i vikt och de tyckte att hon verkade underviktig och hangig. Kliade sig i rumpan hade hon borjat med ocksa och hon verkade i allmant daligt skick. Jag har sagt att de far ta henne till vetrinaren och att jag betalar allt saklart, men ar saklart otroligt orolig over vad det kan vara som ar fel med min palskling :(
Funderar pa om det ar mask iom att hon kliar sig i rumpan, men samtidigt sa har hon ju alltid (sedan jag tog hem henne) varit lat och hallt sig for sig sjalv. Har varit med henne till vet tidigare i samband med vaccination och oronskabb, men inte fatt nagon kommentar om att hon varit i daligt skick da. Visserligen har hon tappat i vikt pa sistone, men det antog jag var hennes (ganska rejala) vinterfettslager som hon tappade.

Sara
2009-07-21 22:05
0

Å så jobbigt för dig att vara här och hon där!

Hoppas allt går bra!

Sara

mandariiin
2009-07-21 22:06
0

håller tummarna för att det inte ska vara några problem med henne :)

HannaM
2009-07-21 22:51
0

Det kan vara analsäcksinflamation. Då brukar dom vara irriterade, klia sig och åka kana över golvet. Är det en ordentlig akut inflamation kan dom gå ner sig och bli rätt hängiga. Det kan väl vara massa saker men be dom känna henne ungefär "tio i två" vid analen. Är det svullet eller hon är mycket irriterad där så skulle det kunna vara det som krånglar.

Bayliz
2009-07-21 23:19
0

hoppas allt blir bra, håler tummarna för er :)

Aviendha
2009-07-22 14:20
0

Åh, fy tusan till att vara så långt bort! Hoppas att allt löser sig bra för henne!

Musiken
2009-07-22 14:33
0

Pratade med henne i telefon nu i morse och de skulle avvakta fram till slutet av veckan da hon at kott med god aptit igar och i morse, men vagrade ata torrfodret (samma torrfoder som alltid sa jag vet inte vad hon haller pa med) Förvånad Hon var ju ratt 'deprimerad' nar jag forst fick hem henne, sa hon kanske trotsar lite med maten och ar lite extra tjurig nu iofs.

De har aven kollat igenom henne efter basta formaga for att se om hon har loss, skabb och annat men inte hittat nagot. Har bett dem kolla analsackarna ocksa.

Men som sagt, i slutet av veckan sa far jag veta mer om det inte blir nagot akut. Kanns mycket battre nu nar jag vet att hon iaf ater kott ordentligt och hon inte har loss eller skabb iaf :)