Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 433 ggr
Saga85
0

Illerägd? Vaddå?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänk vad man offrar sig för sina små liv. En skogspromenad med Maja lät som en fin idé. Passa på att plocka lite blåbär. Det gick sådär. Särskilt mycket blåbär blev det inte. Maja nosade runt en stund, men ville sedan dra iväg på nya äventyr. Eller så kom hon skuttandes och försökte dra sönder påsen med bär.

Mitt i allt öppnade sig himlen och regnet öste ner. Men för en gångs skull brydde sig inte Maja om regn utan hoppade glatt runt. Självklart hade jag inte hjärta att gå hem. Det hela resulterade i två dyblöta flickor. Jag var ju dessutom dum nog att bara ha t-shirt på mig.

En blötnos. Min tröja har dessutom blivit en nyans mörkare av väta…

Saga85
0

Matte blöt. Fast här har man dock torkat en del på hemvägen (då solen typiskt nog beslöt sig för att börja skina). Maja ville inte alls vara med på kort, hon ville in. In i väskan eller in i huset vet jag ej.

Saga85
0

Pga ösregn och en Maja som inte ville sitta still blev det här det enda skogskortet.

Aviendha
0

Haha, sötnöt! Det är inte alla förunnat att ha en sådan matte! Mina barn fick gott stanna inne pga. ösregn. Bara inte Maja skvallrar för dem så nöjer de sig kanske med extra kvällsbus ;)

Saga85
0

Äsch, det började ju regna mitt under promenaden. Då var det ju bara ett enkelt konstaterande, "jaja, jag kan inte bli mer än blöt och Maja har ju kul". Så länge det inte är kallt och man ändå ska hem efteråt spelar det ju ingen roll om man blir lite blöt. Fast nästa gång kanske jag tar på mig vattentäta skor och ett paraply ;)

Jag ska säga till Maja att inte skvallra så fort hon vaknar upp Skrattande

Sara
0

Så gott Majatösen ser ut att må!

Sara