Iller iFokus

Iller

Etikettmedlemmars-illrar
Läst 1669 ggr
Flisa
0

katt vs iller?

hah, det verkar så. här hemma slåss lucifer och katten om familjens tronplats. än så länge verkar katten leda…. Katten (som för övrigt heter Lollipop men kallas bara katten eller kisen), som är ovanligt stor, är egentligen RÄDD för lucifer, men när lucifer hoppar runt katten, ser han ingen annan utväg än att försöka slå till lucifer (dock lyckas han inte, lucifer rör sig tydligen för nsabbt, eller ås är katten för lat Räcka ut tungan), och då får han en utskällning av matte. Så nu placerar jag katten längst upp på en fotölj innan lucifer får springa i hela huset om katten är inne. Någon som har tips på hur dess ska kunna gå ihop?

Theres
0

Min katt bojkottar allt Melwin rör vid ;)

golf.ifokus.se

ferretgirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft katt innan, tyvärr så försvan han för ca 1½ år sedan. Han är inte påkörd vad vi vet, för vi har inte kunnat hitta honom utmed vägarna runt om där jag bodde då. Vi tror att han har blivit kattnappad, troligen av någon utlänning. Vi hade ett par st som var väldig intresserade av honom, + gådens alla utlänninga ungar. Så jag tror att någon av dessa har nappat honom då han inte har legat överkörd vid någon vägkant. När jag hade Max så gick inte illrarna på den toan som han gick på när han var inne. Men annars drog dom rättså jämnt tyckte jag. Iallafall så var där inte något bråk precis, det var bara när Lina, min lilla albinotjej, vill leka som det ibland blev lite fräs från både iller och katt. Lina för att hon sällan fick tag på Max, och Max för att försökte få tag på hans svans, hans stålthet.

Faxlin
0

Mina missar håller sig på så där säkert avstånd. Oerhört nyfikna men samtidigt lite rädda för dem.
Kan kanske inverka att ena katten fick en iller fastbiten i bröstkorget visserligen. ;-(

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Flisa
0

1# haha :P

2# Kidnappad!? Jäklar :/

#3 stackars liten :(

hmm, katten nosar lite på illern, men då försöker lucifer bara bita honom i nosen :P

[Mova]
0

Min katt och iller kommer förvånands värt bra överens, jag har 2 lådor men de går bara på en låda och delar på den, delar vatten och sover tillsammans ibland, men om jag skulle ge min iller för mycket uppmärksamhet kommer katten fram till honom och höjer tassen mot honom eller "slår" till han med den (klorna är inte utfällda.) så jag är väldigt bra att de kom överens så bra som de gjorde:D

ferretgirl
0

#4# Ja, vi tror att han har blivit kattnappad, eftersom vi inte har sett honom utmed vägkanten. Vi sökte efter honom i över ett halvår, men vi hittade aldrig honom. Han var 7 år när han försvann, och jag hade haft honom sedan han var en källing på ca 10 veckor när jag fick hem honom. Han var en speciell katt, han låg varje kväll på mitt bröst och trampade som en liten källing gör när den diar sin mamma, också saglade Gladhan, varje kväll fick jag tvätta en T-shirt bara för att den var dyngsur.

[tiiia]
0

här hemma funkar det bra mellan katterna och dior.[](javascript:void window.open('Slideshow.aspx?Login=tiiia&&BinaryId=0616edaf-c188-43e4-aefa-5a81a7943a5e', 'slideshow', 'width=750,height=550,menubar=0,resizable=1,scrollbars=1'))

[](javascript:void window.open('Slideshow.aspx?Login=tiiia&&BinaryId=0616edaf-c188-43e4-aefa-5a81a7943a5e', 'slideshow', 'width=750,height=550,menubar=0,resizable=1,scrollbars=1'))[Zelda o Dior i hängmattan](javascript:void window.open('Slideshow.aspx?Login=tiiia&&BinaryId=0616edaf-c188-43e4-aefa-5a81a7943a5e', 'slideshow', 'width=750,height=550,menubar=0,resizable=1,scrollbars=1'))

Faxlin
0

haha, den bilden var söt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Flisa
0

#7 nuaw :)