Mollvar omplaceras!
Idag fick jag ett samtal från Mollvars ägare. Hon har varit hos läkare och konstaterat att hon har pälsdjursallergi och kan därmed inte behålla lilla Mollisen.
Mollvar är född hos oss den 10/4 i år. Han är alltså knappt 3 månader. Ursöt med sina vita teckningar på magen och en riktig liten tuffing.
Just nu befinner han sig i Göteborgstrakten. Om någon här inne känner ett starkt behov av att utöka sin flock med en charmig ung grabb, så kontakta mig snarast, det verkar vara akut. 0707-445257.

Kände hon inte av någonting när hon var och hälsade på er? Jättetråkigt när man upptäcker allergi i efterhand.
Jag hoppas kära Mollvar kommer till ett varaktigt hem.
Vilket underbart namn!
Sara
Ønsker Mollvar lykke til i jakten på et nytt, godt og varig hjem.
Selv er jeg allergisk mot både hundene og ilderne, så det går en del allergitabletter, nesespray, astmaspray og øyedråper.

#3 Tack Sara! Jag hittade på det alldeles själv =)) Försökte komma på nya namn eftersom många redan är använda, så jag hittade på en Mollvar och en Mullvin. Mullvin sparar jag till ett senare tillfälle ;)
Denna gången hade vi tur. Mollvar flyttar idag till ett underbart hem i Göteborg. De är väldigt djurvana och kommer att ha gott om space till Mollisen. Nu ska han inte behöva flytta fler ggr.
#4 Starkt av er som kämpar på med piller och sprayer för att kunna leva med era älsklingar. Kan säga att jag skulle gjort detsamma om jag varit allergisk. Jag kan inte tänka mig ett liv utan mina tussar, det skulle bli såååå grått, fattigt och trist utan bushögen!!!
Nu önskar vi Mollvar lycka till i livet :)
Så godt å lese at han har funnet et nytt hjem 
Veldig glad på Mollvar sine vegne.
Så underbart att det löste sig så snabbt, hoppas nu inget mer ställer till de så han kan stanna där.
Nu är Mollvar i tryggt förvar! Han springer omkring och busar här hemma för fullt. Vi hämtade honom idag, han är dock lite för smal så nu ska han allt gödas ordentligt med fet grädde och nyttig mat!
Han kommer få ett livslångt hem här!
#8 UNDERBART !!
#8 Gratulerer.
Gleder meg til oppdateringer og bilder.

#8 Grattis! Vi eller ja, jag vill iaf se bilder!
"12, så söt, men oj så smal. varför är han det ?

#12 det var då en yvig rumpa han hade =) söt kille.
#13 Hmm, förmodligen har han inte fått tillräckligt med mat..? Eller för dålig mat. Vi har ju bara haft honom en dag än så länge så vi har inte kunnat göra så mycket åt hullet ännu, men vänta bara!
#15, inte fått tillräckligt med mat eller t.o.m. dålig, men usch, TUR han kom till er nu så du kan göda honom riktigt. Ska bli spännande o se bilder på när han blivit en tjockis sen haha.

Vilken sötnos!=)
#16 Det ska ni absolut få se! :D

ush sånt är inte kul:( Finns Mollvar kvar?=)
#19, Han har fått sitt hem hos Giiisella, eller det var inte så du menade ?

Om man läser hela tråden så ser man även här att Mollvar har fått ett nytt hem.
#19, Ja, som sagt, han finns hos mig och hos min pojkvän =)

men om han hittat ett hem kan väl tråden låsas? väldigt många omplacering/sälj annonser dyker upp hela tiden fasst dom har hittat nya hem. men förstår om en person inte orkar läsa hela tråden då det kan vara mycket i några som inte ens handlar direkt om illern.
Det kan den göras.
#24, hur e de med han nu ?

Då Mollvar fått hem så låser jag denna tråd nu.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars