Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 5314 ggr
Satmaran
0

En valp kvar!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland blir det inte som man tänkt. Den som skulle haft denna lille grabb, backade ur.

Så alltså…

Det här är Åskar. Född i år 10/4, snart 10 veckor gammal. Åskar är pigg och nyfiken, social till tusen och vill helst ha kärlek och bus hela tiden ;)

Han skulle nog trivas bäst om han fick illerkompisar att leka med och sova tillsammans med, men han kan ju så klart även bli en singelkille om han bara hittar rätt husse eller matte som har massor av tid och kärlek att ge denna ömhetstörstande lille skrutt

Åskar är ingen tuffing, mer den försiktiga typen som kravlar upp till matte och rullar ihop sig för en mysstund och sen tar en ny busrunda ;)

Vad jag önskar för Åskar är alltså massor av tid, kärlek och trygghet.

Om någon känner ett starkt behov av denna charmiga och stiliga pojke med sexiga vita knätofsar, bara pm:a mig eller ring 0707-445257

Sara
0

Vilken söt liten tomtenisse! Kyss

Sara

Satmaran
0

Glömde nämna att han har ett mjukt sinne, är snäll och go och kommer att bli en fantastisk kompis för livet :)

Satmaran
0

Han vill så klart visa upp sina sexiga knätofsar också ;)

Åskar hälsar och tackar för komplimangen, Sara :)

MiniSku-
0

Vad otroligt söt han är! Det bli nog inte allt för svårt att hitta ett hem åt honom, riktigt fin!

Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

Satmaran
0

Hi hi, visst är han en riktig läckerbit =))

Om jag varit illerflicka, skulle jag blivit upp över öronen förälskad ;)

MiniSku-
0

#5 Haha jaa helt klart, han är ett riktigt kap ;)

Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

Loveferrets
0

Men vad tråkigt att köparen backade ur, önskade så att jag kunde ta honom, (tror Simon hade tyckt det var kul med en illerkompis hehe)

Faxlin
0

Vilken underbar kille du har där. Tror inte alls det blir svårt att hitta en köpare till en sådan goding.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

Gud vad han liknar min Laban när han var liten. Laban hade även han knätoffsar och fläckar på magen.

FerretCrow
0

åhh vill ha =( dregglar sönder här hemma =)

UlrikaD
0

#5 Jag är ingen illerflicka men jag blir lite smått förälskad ändå. Han ser ju så himla mjuk och fluffig ut!Kyss

Sabina-old
0

Hade jag haft möjlighet att ha mer djur, så skulle ajg absolut velat träffa den krabaten! Jättesöt!

fridaas
0

Men lillan så får man väl inte göra?! *dregglar och går genast och gosar med banditen för att glömma bort hur söt Åskar är*

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Bogey
0

Som jag även skrev i en anna tråd, illermatiken har drabbat dottern så hon satt och dreglade över lilla fina Åskar som iller no.2 här i Falun. Tur det är så långt till Malmö för riktigt fin är han, lillpälsen.

EllaBlue
0

ahh.. vad söt han är! men vilken tur då att jag är första gångs illerägare och fick rådet från alla här att börja med en till att börja med =) Lilla Ganesha, annars hade nog även Åskar fått följa med hem med mig och Ganesha nästa vecka Skrattande

Nova-Luna
0

VAD SÖT!!!!

Nej nej nej nej nej… det räcker med 3 terrorister Tungan ute

Satmaran
0

Tack för alla komplimanger! Stiliga Åskar, kråmar sig av stolthet ;)

Jag har nu vissa förhoppningar om var han ska ta vägen ;)

Håller tummarna att han ska få ett underbart hem :)

#16 Hur klarar ni era 3 vilddjur??? Jag väntar spänt på en liten rapport =)) De har väl vuxit mycket nu?

#14 Malmö-Falun, är väl inga problem ;) Åskar kan ta en taxi =))   Du löser väl ut honom när han kommer?  =))

Marleneojol
0

Åh, jag tror jag är förälskad. Jag flyttar till eget i augusti, hade jag bott själv redan nu hade jag tagit honom på momangen.

Har du funnit ett hem åt honom?

NinaogRaKKerUngene
0

Smelt Skäms Gjett om jeg ble sjarmert av Åskar Skäms

Har desverre ikke kapasitet til flere enn de 6 jeg har fra før.

Bogey
0

#17 Shhh, inte komma med en massa lösningar nu ;-)

Satmaran
0

#20 Vad var adressen nu igen????? Taxichauffören står här och stampar!!!! Skrattande

LinaN
0

Nej men!

attans sån sötnöt…! tror inte min gubbe går med på ytterligare ett vilddjur även om jag tror tjejerna hade mått bra av att få en tredjepart som kan bereda dem bekymmer.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Betiz
0

vilken stilig kille, har han fått ett hem ännu? hoppas du hittar ett underbart hem åt honom  =)

Satmaran
0

Putt till Evelina.

Åskar finns fortfarande kvar.

Norrskenets
0

Han kommer garanterat finna ett bra hem snart :)

NinaogRaKKerUngene
0

Nå må han finne et bra hjem snart. Hvis ikke vet jeg ikke hva jeg gjør.

Fristelsen er i ferd med å ta overhånd, men gir jeg etter, blir jeg nok skilt.

Betiz
0

har snyggingen hittat ett hem ännu? Han är verkligen jätte fin =)

Jenahbella
0

gud jag blir så himla sugen! :(

Marleneojol
0

Har lillkillen funnit ett hem än?

Satmaran
0

Åskar har ännu inte funnit det perfekta hemmet, men förr eller senare hittar vi rätt :)

Han blir bara mer och mer gosig för varje dag. Nu ligger han minst en timme på min mage och gosar varje kväll. En underbar liten kille helt enkelt, så mjuk och fin i sinnet :)

Ni som är seriöst intresserade och kan erbjuda det hem jag önskar för denna lille gospropp, kan väl slå en signal ;)

knasluvan
0

hej vi vill gärna ha honom *!!!!!!*………

Hej vi är två goa smålänningar som gärna vill ge hanuman tid och lass vis med kärlek och omtanke !

jag heter pia 23 och min sambo jonny 25  vi bor i en stor 3 i lilla underbart vackra västervik .

vad vi har att erbjuda hanuman ……..kärlek gos mycket bus….så klart!

promenader och annat spännande.

jag har alltid haft husdjur av ett el annat slag men aldrig provat iller…..,men min sambo och jag har länge pratat om iller ,,,,såå vi tog till böcker pratade med iller ägare åkte på iller thriller och frågade ut sara från starshine ferrets åkte även till en vän som har illrar så vi fick se dom live in action ….hehhe full rulle kanel bulle !! **ler**

de e ju så de ska va …..

han kommer att få en stor fin sov plats en egen liten svit där han kan känna sig trygg och lugn

det kommer att bjudas på god nyttig mat och motion lek och gos…..

tror inte på bur för ngt djur igentligen men där finns ju unnantag vill ju inte ha en tarrantella springandes på golvet el så .

då får dom hällre stannat i sin naturliga miljö …..**ler**

så här är det fritt fram att rusa runt och busa !

vi har gjort justeringar inför kommande iller *barnsäkrat både här och där *

men inget är svårt nog att lista ut så vi justerar vart efter  han kommer på hur ,….vi söker nu med ljus och lyckta en liten iller valp gärna pojke.

men som sagt de e inte vi som väljer en lurvas de e ju lurvas som ska välja oss!. så vi kommer gärna och hälsar på …honom,och ser om där finns kemi,,.

var finns ni ?

hur pass mycket är han hanterad ?

hur e han med lådan?

beskriv gärna personlighet..( e ju såå nyfiken )  vi hoppas på att få ge en lite lurvas ett hem snart ,        kanske hanuman?,,,,

med sommriga hälsningar pia och jonnu råhlin tele 0768352426

*ps*

vi kommer att befinna oss i ut landet till och med den 12 juli //

vi önska er och alla sötnosarna en skön sommar !!

sarae
0

Sötnosen i annonsen är Åskar… inte Hanuman (som ägs av Ferretgirl, och jag tror redan hanuman har ett hem)

Betiz
0

Hur går det för snyggingen Åskar?

Satmaran
0

Åskar är fortfarande singel Flört.

Gosenosen letar ännu efter sin perfekta Husse/Matte/Flock ;)

Svant
0

Synd att man inte har pengar och ska bort hela hösten… Idun behöver ju sällskap här hemma :) Lycka till med sökandet.

Loveferrets
0

ja tänk om pengar kunde vuxit på träd Obestämd

Sabax_X
0

Åskar är bror till min Älskling Mally :D Fast Mally är en lite krigare vi får se om jag kan vända på honom, nu får vi hålla tummarna ;)

Satmaran
0

#37 Jag det är skillnad på dessa 2 bröder. Mollvar är en typisk alfahane, som redan gjorde sin tappra försök att ta över ledarrollen från sin pappa Salami ;) Åskar är betydligt mjukare i sinnet.

Du verkar ju klara det bra med Mollvar (Mally) och jag hörde tydligt att du redan är djupt förälskad i den lille busen, när du ringde igår :)

Kram på er båda.

cannaydia
0

sötis, tomte…*fortsätter intalningen att det inte ska bli någon valp som stannar i år…eller kommer*Oskyldig

Sabax_X
0

#38 Hahaha för varje dag som går så känns det bättre lillgrabben myser 24 tim per dag med mig (ska illrar va så underbara) fast måste erkänna från början va jag smårädd för honom för så fort vi kom hem skulle han hugga fötter o allt annat han kom åt. men nu vet han Matte bestämmer!!!plus att vi va bjudna på grillfest O han pussade o myste med varenda en på det stället. Nu vill alla ha en Mally (hahaha om dem visste va som krävdes)

Satmaran
0

Goa Åskar letar fortfarande efter sitt perfekta hem.

Igår fick de pool med gurkbitar i. Det var bara såååå kul för Åskar och pappa Salami =)) Det badades och plaskades hela dagen. Hela köksgolvet blev till en vattenrutchkana!!! Åskar kunde inte få nog :) Sent på kvällen kom han, plaskblöt upp i mitt knä och rullade ihop sig och somnade sött.

Tjejerna var inte lika lättroade, körde bara ner små nosar och sen var det nog. De ville väl inte förstöra frissan, kan jag tänka ;)

fridaas
0

Maaah han är ju så söt.. men nej! det räcker med en.. det räcker med banditen *intalar sig själv*

Hoppas han hittar rätt snart iaf :)

Satmaran
0

#42 Kanske bäst att Banditen får vara en ensamiller, han är ju en sån ursnäll kille. T o m en husmus skulle kunna övermanna denna snällmysiga kille ;) Men jag tror att Åskar blir ungefär densamma;)

NinaogRaKKerUngene
0

Fristet, fristet, men NEI Nina skal ikke kjøre til Sverige å hente valp denne fredagen Flört Jeg sa NEI Nina….. Ikke tenk på det en gang…… Hhhmmmmm…….. Har litt lyst……. NEI Nina……

Dere skal få slippe å lese hele min diskusjon med meg selv.

fridaas
0

#43 Mja tror det med :( Men lusten att ta en till kommer bli ännu större idag, råkade visst lova en kompis att vi ska åka ner till Malmö och lämna två kompisar på stationen ikväll :(

Loveferrets
0

#41, men aaaaaaaaaaaa när jag hör hur kelen han e så vill jag så gärna,,, aaaaaaaaaaaaa jävla skit (sorry) . Tror Åskar kunde lärt Simon hur man gosar  Obestämdbla. men samtidigt blir ju Åskar inte en ensamiller då …jag viiiiiiiiiiiiiiiiiiiillllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

FerretCrow
0

ja man är riktigt sugen på denna snygging men här kommer det en hona in i huset som nästa =)

Loveferrets
0

"47, ja de kanske inte hade funkat ändå med 2 hanar, den ena vill överlista den andra o de kanske blir ett jäkla liv hahaha.

Betiz
0

Hur går det för snyggingen, inga intresserade eller? han är riktigt fin

Loveferrets
0

#49, "satmaran" skrev idag kl 11.22 att han fortfarande sökte hem hehehhe.

Betiz
0

#50 hehe jag vet, men tänkte mer om det fanns några intresserade.

Loveferrets
0

#51, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag hahahahaha

Kallecolt
0

Synd bara att det är så väldans långt bort, hade gärna velat ha en kompis till Kato, då även han har ett harmonisk och lugnt sinne.

På bilen är Kato då han ligger på en bok och solar i ljusstrimman vid fönstret.

FerretCrow
0

#48 har haft hanar samtidigt förut och det går bra sålänge inte båda är okastrerade för då blir det för mycket tjaffs

Loveferrets
0

#54, oo oo  hehehehhehe …. de kan bli krig alltså, not good hahahhaa

Satmaran
0

#45 Nej men Frida!!! Du har väl inte varit här nere igår, utan att komma och hälsa på??? Du vet ju hur glad jag blir för Smålandsbesök ;) Speciellt om det kommer en viss liten Bandit och gosar med mig ;)

#53 Kato verkar vara en mysig kille, som skulle passa bra ihop med vår snälla Åskar :) Suck! Alltid är det något som står i vägen :( Men skam den som ger sig, förr eller senare hittar han sin plats :)

fridaas
0

#56  de va inte meningen :( Men vi skulle bara ner och lämna av två personer och sen dra raka vägen hem.. va väl i malmö i 5min :(

Och hade jag och diten kommit på besök hade det säkert smugglats med en Åskar :O Men ska eventuellt ner till Malmö snart igen, och då följer Banditen med!!

sanna82
0

Hur har det gått för Åskar? har han hittat ett nytt hem ännu? han är så söt, verkar vara en underbar mysboll :)

Be a rainbow in someones cloud

Kakarikibreeder
0

Ohhh nej, jag blir såååå sugen på en iller igen. Hade en helt enastående tjej för över 10 år sen. Så otroligt klok och snäll. Skaffade sen 1 till, en hane denna gången men gick på världens blåsning………….vilket taskigt lynne han hade, gnällde irriterat så fort man närmade sej den, så den fick lämnas tillbaka. Jag ville ju inte ha en iller som jag inte "vågade" ta i med risk för att bli biten, vilket hände ofta. Sen fick min härliga illertjej cancer och fick avlivas, endast 3 år gammal. Sen har jag inte vågat skaffa någon mer. Men att ha iller va verkligen något jag gillade och har inte försvunnit ur mina tankar under alla dessa år. Nån gång igen………kanske!!! Fast nu finns det ett gäng galna katter här istället och ett rum fullt med lika galna kakarikisar.

NinaogRaKKerUngene
0

Putt for Åskar (som jeg er veldig fristet til å kjøpe selv).

Satmaran
0

Åskar har hittat sitt hem nu. Han ska flytta till Marlene i Landskrona i början på Augusti. Det ser ut som att han ska bli en berest kille ;)

Matte och Husse tillbringar en del tid i Frankrike och då ska lille Åskar med så klart :)

Än så länge är han kvar hos oss alltså, men förbereder sig på en snar flytt. Hoppas att hans nya Matte ska dyka upp på illerkalaset i Svedala, så att de får träffas ännu en gång ;)

Marleneojol
0

Jajamensan. Jag har fått turen att bli den nye lycklige matten till lille Åskar. =) Tiden går bara för sakta…

Jag kommer inte hinna till Svedala imorrn men jag har snart semester & då tänkte jag komma & hälsa på å ta Åskar på promenad =) (om d går bra förstås)

NinaogRaKKerUngene
0

Nå ble jeg virkelig glad Glad Gratulerer til Åskar som har fått seg en ny eier, og gratulerer til den heldige framtidige eier av Åskar Glad

Syntes så synd på nydelige gutten som ikke ble solgt. Nesten så det ble enda et barmhjertighets-kjøp på meg Skäms Hadde jeg vært alene hadde jeg nok spurt om å få kjøpe Åskar rett etter Pontus kom i hus Skäms

Satmaran
0

# 62 Okej Marlene, då kan Åskar få stanna hemma idag. Tror vi tar med Salami och Salsa till träffen istället, Maya som ändå inte är så social, kan stanna hemma och passa lillprinsen. Klart att du ska komma och umgås med din lille prins, bara bra om ni lär känna varandra innan han flyttar :)

Håller med om att tiden går sakta. Åskar och Salami slåss hela dagarna, bara på skoj förståss men de börjar se ordentligt perforerade ut i nackarna. Illerlekar är som bekant inte så snälla alla gånger ;) 

#63 Inte lätt att säga stopp :) Det finns ju så många charmiga valpar i år. Kan inte säga annat än att jag själv varit sugen på en och annan, men detta året ska jag hålla på mig och inte fallla för frestelsen ;) Däremot kommer jag inte att avge några löften nästa år ;)

NinaogRaKKerUngene
0

Nå er det helt stopp her hjemme også. Har allerede fått store allergiplager etter Pontus kom. Så det holder lenge med en ubehandlet ilder her i huset. Blir nok lenge til neste gang jeg får ny ilder. Skal jo som sagt ned på 4 stk etter hvert som de naturlig faller fra.

Derfor er jeg også ekstra glad for at Åskar har fått et nytt hjem. Da slipper jeg å fristes til å gjøre noe ufornuftig. Herlig liten gutt er han.

AnnicaTlilla
0

jätte fin pojke finns han kvar, kostar? omplacering? jag finns i skåne..du?

UlrikaD
0

I inlägg #62 står det att han hittat sitt nya hem ju.

Loveferrets
0

#66, även här står att Åskar fått sitt hem, prova att läsa inlägg oxå.

AnnicaTlilla
0

Jo såg det efter jag hade skrivit…men toppen att han fick hem=)