hage
http://www.gnetagalten.se/blekinge-karlshamn/hobby-_-fritid-husdjur/hund-hage-canvas.html
någon som har erfarenhet av den här typen av hage? funderade lite på botten, läste någonstans att det var kardborre som sammanlänkade botten med övriga hagen, är den illersäker ändå eller?
vet en uppfödare i danmark sm använder en sådan till valpar samt på utställning och där verkar det fungera. Men jag kan säga direkt att hälften utav mina skulle genast gräva sig igenom nätet, och den andra halvan skulle klättra över… så mycket hänger på vad för illrar man har
Jag har en sån, ett impulsköp, i minsta eller mellersta modellen (kommer inte ihåg vilken). Tyckte den skulle vara jättepraktisk……men….har aldrig använt den och kommer nog inte heller då mina skulle ta sig ur den på nolltid.
Amor vincit omnia
Har också tittat på den på nätet men mina 2 skulle nog klättra upp & rymma ur den.. Speciellt Rocky som verkligen älskar att klättra på allt! :)

men veronica!du kanske vill sälja? då måste du ta med den på nästa träff så vi får prova?
har en tjej här hemma som kan ta sig ur det mesta men det är väl värt ett försök iaf
Jag funderar på om vanliga kompostgaller fungerar om man sätter någon slags plast de översta 20 centimetrarna. Då kan de inte klättra över och hoppa när de samtidigt klättrar har jag aldrig sätt någon iller göra.
Sara
#5 Jag har kompostgaller hemma som jag använder till Taxen när jag delar av vardagsrummet. Hade tänkt ha det som avdelare så illrarna kan vara själva utan hunden i köket och hallen..
Men nu är det så att illrarna går rakt igenom gallret! Visst båda illrarna är inte direkt trådsmala inte tjocka heller utan medium.
Men kompostgaller fungerar inte tyvärr. Sen klättrar dom gärna upp på det också suck..
Så här hemma skulle vi behöva en rymningssäker grind till vardagsrummet som inte behöver borras eller nått som förstör dörr valvet.. För illrarna får helst inte vara i vårt vardagsrum pga att där är det parkettgolv.
#4 Kan ju vara en idé =)
Amor vincit omnia
# 6 De går igenom alltså.. Hmm..
Sara

sara, dom smiter inte igenom springorna då? två utav våra kommer igenom men har du stora illrar så går det kanske..
# 9 Vet inte, få kolla upp det. Jag har några sådana galler någonstans..
Sara

Alla mina illrar går igenom kompostgaller. Utan större ansträgning. Men man kan ju alltid använda dom och sätta fast nån kartongskiva på eller nått så dom inte kan klättra eller gå igenom.
#11 Funkar nog också att köpa plastduk i metervara att fästa på kompostgaller med hjälp utav tunn ståltråd.. Jag funderar på att göra det till mina.
Finns nog många olika färger & mönster på det, skoj :)