Matvrak!
Nu såhär i juletider så har jag börjat skämma bort illrarna lite extra. Jag brukar lägga lite torrfoder i blöt och hälla på en skvätt kattmjölk som jag sedan låter stå i kylen o dra några timmar. Sen så värmer jag det i micron så att det blir ljummet. Illrarna älskar det! eller jo, inte Triton då som är rädd för allt nytt… =)
Sajtvärd på Iller.ifokus

ååh, det lät ruskigt gott :D eller inte för mig kanske, haha, men för aiia! Ska lätt prova det, tack för tipset! :D
Tror jag ska prova det receptet på mina pillrar

Kan förstå att illrarna uppskattar det där. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ett litet tips bara. Det är mycket bättre med den laktosfria mjölken som är för människor än med kattmjölken.
Audiatur et altera pars

Hur kan det komma sig att den är bättre? Underligt att de gör en kattmjölk som är dyrare och sämre..! Jag är så less på alla dessa lurendrejerier i djurvärlden.. gud ändå, de finns överallt ju!

Därför att kattmjölken har ett reducerat laktosinnehåll medans den laktosfri människo mjölken är just laktosfri.
Audiatur et altera pars

jahaa, okej.. usch för alla som försöker luras! man tror ju rent spontant att kattmjölken SKA vara djuranpassad, men inte är den det inte! inte fullt ut iaf! Tack för rådet Åsa! :D

Var så lite så. ;-)
Audiatur et altera pars
mina tål den lilla skvätt kattmjölk dom får lite då o då och blir inte dåliga i magen. mjölken skulle bara stå o bli dålig här hemma. så jag kör på kattmjölk ett tag till! =)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#13: Fast det finns ju mjölk på 3 dl förpackningar också :-)
men det funkar med kattmjölken med. hihi
Audiatur et altera pars
finns det? har bara sett laktosfria grädden..
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag det finns, har sett det i alla fall. ;-)
Audiatur et altera pars
Å det ska jag prova till min spinkis här hemma.. Maten i laktosfrigrädde och ljummen..
Sara