OT. Sverigebilder köpes
Bra Sverigefoton behövs till en bildbank som servar utländska media med bra bilder av Sverige. 3000 kr betalas för de bilder som tas med i utbudet.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
3000kr är ju inte fel. Men då gäller det verkligen och ha en kanonbild. =) Hmm det är ju bara fantasin som sätter stopp.
Så ut och fota nu illermänniskor. =))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Jag tänkte lite på er som är riktigt duktiga här inne. Vi har ju faktiskt flera stycken. Och att få lite pengar för sina bilder är väl inte helt fel. Så grabba tag i kameran (du med Madde) och ge er ut. Själv står jag över då mina kort saknar allt som kan tänkas. ;-)
Audiatur et altera pars
är det någon som har vågat skicka en bild dit???
Jag tänkte försöka knäppa en bild på bocken i Gävle och skicka in, den vet ju "alla" vart den är =) Men jag har inte haft tid till det ännu….kanske inte är vad de efterfrågar, men man kan ju försöka!
Amor vincit omnia
Får hoppas du hinner knäppa kort på den innan någon bränner ner den.

haha, nu ska den ju vara obrännbar enligt media och byggarna. Så vi får väl se vad som händer.
Audiatur et altera pars
Jaså. Vad har du nu gjort som ska göra att den inte brinner ner.
Säger de inte så varje år och så lyckas någon tända eld på den i alla fall.
Skulle vara skoj och se den igen. Har inte sett den sen jag var liten.

De har tydligen dränkt in hela bockens delar i flamsäkert medel. hihi
Jodå så säger de varje år. Att nu kan bocken inte brinna. Men den brinner ändå. ;-)
Audiatur et altera pars
Ok ja vi får väl se vad som händer om den står kvar eller om den brinner ner.
Bocken måste brinna! Det är ju jultradition :D
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Bocken har en helt annan färg i år, så det syns att de har "dränkt" halmen med nått nytt. Men det finns vissa som tycker att den ser ut som en oljad gris och även att den ser bränd ut redan. Det lilla jag sett så tycker jag enda skillnaden är att den är lite mörkare i färgen och inte lika "puffig" i halmen som den brukar.
I tidningen hade de bild på en person som stod med öppen låga under halmen och inte kunde få fyr på den, men Peter hade ett förslag på hur vi fixar det ändå =) Ta dit en tankbil med bensin och dränk in bocken med…..tror nog att den brinner av bara f*n då =)))
Amor vincit omnia

#11: haha, japp då brinner den säkert :-)
#10: Japp bocken ska brinna. Det är tradition. och ärligt talat utan en bock som brinner så hade den aldrig omtalats i hela världen. Det går ju att spela på när bocken ska brinna i USA. ;-)
Audiatur et altera pars