Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 498 ggr
tortoise
0

"försvunnen" i utebur!

för några dagr sedan skulle jag hämta in Love och Alice ur uteburen. Normalt brukar de få vara där hela långa dagen. uteburen är väldigt populär- i den kan man ligga och glassa eller reta katter och hundar som befinner sig då och då på utsidan- inte konstigt att det blev protester när jag skulle hämta in dem några timmar tidigare en dag. När jag gick in i buren fanns två illrar där- men när jag skulle ta upp dem hittade jag bara Love. Panik!. Jag tog in Love, gick ut- vände ut och in på varenda t-shirt, sovpuff och sovpåse- ingen Alice. Jag ropade (Alice kommer alltid när jag ropar)- ingen Alice. Nu var jag gråtfärdig. Jag stängde buren och letade överallt på vår gård- ingen Alice- gick till buren igen, kom på att jag inte hade kollat bakom toalådan och där intryckt i ett hörn alldeles blickstilla satt Alice! Så lycklig har jag aldrig varit! Alice låtsades som om det regnade. hon ville så gärna vara kvar i uteburen att hon hade gömt sig när hon märkte att jag hämtade in dem på "fel" tid! jag är bara så glad för att jag hittade henne, de 20 minuter hon var "försvunnen" var verkligen  jättehemska!

klarsferrets
0

urs vilken pärs

men tur var att hon var kvar i ute buren.

ja där ser du matte man får inte hämta tidigare än normalt det borde du förstå hihihi

Sara
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha, vilken fuling!

Ibland får jag oxå sådana där chocker. Oftast är det Funny jag letar efter och inte hittar. Då får jag för mig att hon lyckats ta sig upp på balkongen och ramlat ner. Men efter en stunds letande så hittar jag henne i ex en duntoffla, i en tom kartong eller liknande.

Sara

Loveferrets
0

Usch vilken panik !! Förstår dig fast jag aldrig råkat ut för de men bara tanken herregud fy…

jäkla tur du fann honom alltså, Inte bra dom sätter våra hjärtan i halsgropen hehe. Innan man sen blir människa igen så tar de nog ett tag.

tortoise
0

#1 ja det var verkligen otäckt, speciellt eftersom vi har en duvhök som gärna flyger runt våran gård, jag var livrädd, men nu vet jag ju, komma så där och tro att jag kan hämta in dem hur som helst! Nu vet jag ju i alla fall att uteburen är mycket uppskattad! Skrattande

#2 vilken söt bild på Funny! Det syns att hon oxå brukar gömma sig!

#3 nej, det var inte kul och det var första gången men jag hoppas verkligen att det också var den sista! det var jättehemskt!

Alice har åter igen lyckats skrämma mig från vettet- denna gång genom att klättra upp på en hylla i köket. först såg jag bara att allt var nedrivet inne jag trodde att jag haft inbrott. som vanligt var Love framme för att se vad jag gjorde och Alice var- just det! borta! Den här gången satt hon i sin "Freeze" position bakom kokböckerna!Glad ingen kan busa som hon!

Loveferrets
0

hon vet hur man gör för att skrämma livet av folk hahaha, men hon kanske ville laga en ny spännande rätt till dig ?

tortoise
0

#ha,ha! ja antagligen!