ANF illermat
Jaha nu är det bara att ge upp hoppet om att anf illermat ska komma tillbaka i butikerna. jag har väntat i flera månader men igår när jag var på djurmagazinet i Västerås så ringde dem direkt till tillverkaren som sa att de INTE kommer att börja distruberera illermaten igen. ALDRIG NÅNSIN var hennes ord. Men hon sa istället att Anf kattmat skulle gå lika bra eftersom en iller var konstruerad exakt likadant som en katt i stort sett. Jag blev vansinnig och sa med höjd uppretad röst att så inte är fallet! Sen klampade jag ut därifrån, mkt besviken!
Så det är bara säga tack och hejdå till anfn, tyvärr! Men min fråga är då om det finns nåt likvärdigt? Vitalin har jag hört ska vara bra. Vad använder ni?
Jag använder både Vitalin och ANF till mina, men jag har även inblandat Hills och Royal Canin kitten. Har ungefär 75% Vitalin och 25% fördelat mellan RC:n och Hills:n. Sen är där väl en som heter James Well Beloved och en annan som heter Totaly Ferret eller något liknande.
#1 Okej, tycker du att Vitalin är ett likvärdigt foder om du jämför med ANF? Usch jag tycker det är så jobbigt att behöva byta foder. Jag har hört att ANF ska vara det absolut bästa men som sagt det går ju inte att få tag på längre =(
Totally ferret måste man ju beställa över nätet och det vet jag inte om jag har nån större lust med. Jag tycker inte om att handla över nätet nämligen.
ja eftersom jag inte har fått tag på anfn på ett par månader så har jag tvingats använda Vitalin istället men jag vet inte om de små liven gillar det så värst. Det går inte åt så mkt inbillar jag mig. Det är ju svårt att få ett vettigt svar ur dem.
Så jag vet ju inte alls vad de föredrar. Men de får mkt kycklig oxå. Nästan varje dag. Så dem ska nog klara sig…
Vitalinet är i stort sett lika med ANF, enligt mig iallafall. Och TF vet jag inte vart man beställer då jag inte använder detta foder själv till mina. Däremot James Well Beloved (JWB) kan du säkert be t,ex något djursjukhus eller klinik att ta hem, iallafall om dom har JWB för hund och katt.
jaha okej. tack för svaren. Då vet jag! Tack! 
JWB Ferret Complete har inte ens svenska JWB, jag har ringde och frågade förra året, men det kan ju ha ändrat sig. Hagsätra Zoo brukar ta in via Åland så de kan ha på lager.
Tar Djurmagasinet hem annan ANF så brukar de även kunna ta hem ett paket för iller ochså i samband med annan ANF-beställning. I.a.f så var det de svaret jag fick i Borlänge, så det borde väl kunna gälla i Örebro också. Du får gulla lite med dem :-)
Djurmagasinet i Falun däremot är betydligt mindre så de har ett smalare sortiment än Borlänge så de tar inte hem ANF över huvud taget.
TF kan du beställa via www.teba.se
Tack så mkt Bogey för TFs hemsida. Ska in där och kolla läget lite så får vi se vad det blir. =)

Det jag fick höra när jag ringde till "lagret" i västerås var att de inte skulle få hem ANF's illermat till sverige igen.
Enda chansen att få tag på det var om någon djuraffär hade kvar i lager, vilket hon inte trodde eftersom det var ett tag sen nu som leveranserna upphörde.
Sen sa hon också att ANF hade rekommenderat ANF Kitten (eller vad det nu hette) eftersom det bestod i princip av samma sak som ANF Ferret. Har dock inte kollat upp det själv så jag kan inte säga om det stämmer.