Sy-tips!!
Jag och en annan tjej har planer på att sy en klänning. Nu är det så att vi inte riktigt vet hur man gör, men några sykunniga måste det väl finnas här?
Vi vill att den ska ha halter-neck och ganska bar rygg, samt att den ska fladdra och flyga upp när man snurrar. Dessa ska vi (förhoppningsvis, om det blir några klänningar) ha på våran slutproduktion i skolan - en stor dansföreställning där vi koreograderat nästan allting själva.
Såå.. Jag undrar om någon har tips, kanske eventuellt en mall? Hur gör man för att sy såhär?
Någon som har någon humm om vad ett tyg i någon form av stretch kan kosta?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Hmm det här med och sy är ju inte det lättaste.
Hoppas att ni lyckas hitta något bra tips eller mall. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
vet inte om detta kan vara något…men klänningen e i alla fall söt ;) Först bild på den:
http://www.craftster.org/forum/index.php?PHPSESSID=bbbced7e2ca12fbddc50b057ad91d16d&topic=65327.0
sen instruktion:

du/ ni ska inte ha stretch i tyget då blir den inte så fladrig som du ev vill ha den .
jag kan oxå missuppfatat dig.
det finns bra mönster i sy behörs affärer o tyget det beror lite på var du bor sydde en enkel bal klänning till Emelie (Dommini ) när hon sluta sin skola för c:a 100kr men så bor vi ju i Borås trakten. Domiino kankse har en blid på sin klänning .
Vet oxå att jag har mönster till hallter-neck kläningar hemma.
men gå gärna in i en tyg affär o kolla på dom olika mönster böckerna så hittar du säker något

det finns ju sjukt många mönster om man åker till en tygaffär =)
eller i ingelise-tidningarna (allt om handarbete) men man hittar nästan alltid lättast rätt mönster i tygaffärer, de har stora kataloger med mönster i ju =)
golf.ifokus.se
Hur har det gått med klänningen Tina??? Vore skoj och se kort på den när ni väl är klara. =)))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.