Nisse-grisens busryck
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Idag har min karaste lille Nisse varit pa riktigt bushumor. Bl.a. sa bestamde han sig for att ta over min gitarr och forvandla den till en illerhala.
// Amanda

Jag oppnade ett paket glass, och sekunden senare hade jag en Lotta som stod mitt i rummet och vadrade frenetiskt likt en droghund.
// Amanda

Jag hann knappt stalla ifran mig glasspaketet innan hon hade kastat sig upp pa fonsterbradan
// Amanda

Jag ansag att glass inte var nyttigt for en liten illermage och forsokte ta tillbaka min butt vilket inte var populart
// Amanda

hahahahahaha,,, blir nog en mycket bra artist

Helt underbara bilder!! Älskar Nisses mycket nöjda min på sista!

haha ja han spelar ju nastan battre an mig ;) Sa sur pa mig sjalv att jag missade nar han lag och krafsade pa strangarna 
// Amanda
"11 hahahaha, du får locka dit honom igen, Tror säkert det var "imse vimse iller"
Haha, var glad så länge han inte skiter i den.
Sara
Hehe, underbart. Jag har varit lite rädd för att Maja ska ta sig in i min gitarr också, så den får ligga i sitt fodral 
_No way! Yes way!
#14, så taskigt, Hon kan väl få lov att spela en trudelutt för dig hehe
haha vad härlig ;) , skön dialekt ! :)
hahahhahaa
Älskar också dialekten! Den var så härlig och sölig. :) Vars är du ifrån?
#18, menar du mig ? hahaha
#19 Menar musiken, eller vem det nu är som pratar i musikens video. :D
#20 De ä'la dalmål frå södra dalarna kan ja tänka. Kanske från Avesta!?
Ja just ja det står ju i presentationen 
:) Hihi. Min förra lärare är från Dalarna (han pratade dock inte med sin dialekt här i Kiruna, då pratade han "ren svenska". Men har hört en eller två gånger när han pratat dalmål.)
Haha. I Kiruna vars jag bor pratar vi ju mycket snabbare, och uttalar orden som de står, förutom att vi säger "hära" ibland istället för "här" med mera. Så det är härligt att höra andra dialekter ibland.
#22 Vill du höra mer dalmål, från lite längre norrut, så kolla tråden Utelek.
Jag säger nåra ord där i klipp 1, 3 & 4, fast min dialekt är så uppblandad med annat.
Morsa från Gotland, farsa från Västerås och fru från Umeå samt att mitt första jobb var resande över hela landet och jag jobbade en hel del med folk från Göteborg och Borås då. Så det är en salig blandning.

#18 haha ja rump-mas-dialekt ar vad jag pratar! Men jag har tappat lite sedan jag flyttade till England :)
// Amanda
musiken! akta så de inte bajsar i gitarren bara! de e INTE kul! 

hahaha, na nu star den i sakert forvar i badkaret :P
// Amanda
haha :D