OT rondellhundarna
HAHAHA! Det är så otroligt komiskt att rondellhundarna som startade upp i linköpng spridit sig i mer eller mindre hela Sverige! =)
Det köps ju in så förfärligt fula konstverk till rondellerna och när ett konstverk (en stor ring med en liten hund) förstördes (dom snodde typ hunden eller halshögg den eller hur det var) så var det några som gjorde en snygg trähund där istället. Billigt och bra! Sen började trähundarna poppa upp i varenda rondell i Linköping och en morgen när jag åkte till jobbet så hade även boxholm fått en rondellhund. nu på TV så sa dom att Skaraborg fått rondellhundar också nu! haha, dom som startat hela cirkusen måste vara riktigt nöjda!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Japp, läste i tidningen nu i veckan att även Gävle fått sin första rondell hund. Nu ska det startas upp med rondell katter så hundarna inte behöver vara ensamma i rondellerna. ;-)
Det är väl gulligt, snart har vi ett helt zoo i våra rondeller. Men hellre det än allt smörja som brukar stå i dessa rondeller. en massa ful konst oftast. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Måste bara fråga varför skriver ni OT vid inläggen??
"Off Topic"
jag tror det betyder Orellaterad Tråd…eller? Det var någon som tyckte man skulle skriva det framför trådar som inte handlar om iller…så att de som bara vill läsa om illrar slipper blädra igenom annat ;)
Jag + två till ligger bakom en här i stan ;)
#3 hahah ja det var ju klart att det var det det stod för! hahaha jag e allt bra blåst ibland

#2: Exakt som emoflickan säger betyder det Off Topic, och anledningen är att det har lämnats in synpunkter från de som vill att vi bara ska prata iller här inne. Då jag inte vill ha sådana bestämmelser så är det lättare att skriva OT för inläggen så kan de snabbt strunta i dem. ;-)
haha, sarae du hade fel. eller ja nästan i alla fall. hihi
Audiatur et altera pars
#8 yup….inte lätt att vara överintelligent å komma med krångliga termer hahaha

#4 ja ha. men det finns ju en tråd som heter det ju. Ja happ. Men man borde väll se på rubriken att det är det annars. Men det kan ju vara smart, nu när jag fattar vad det betyder hahaha =)
#10 men många rubriker är ju väldigt luddiga och man vet inte om det gäller iller eller ej. man måste även gå in på rubriken för att läsa vilken "tråd" den är satt i… Så OT är kalas tycker jag!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Ja du de har vi här oxå. Den vi har i Lindesberg är riktigt ful. hahaha. konstigt att den har fått stå kvar.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
ja, man blir ju förvånad att ligistungarna som förstör allt annat inte förstört hundarna i boxholm… Men efter att 1 hund blivit 3 hundar, en julbock och någon form av en jättestor grön dinosaur så plockades dem bort…
Tycker det är bra att folk får vara lite kreativa! Men jag gillar dom första linköpngshundarna bäst, dom var gjorda av träbockar och sånt så att dom kunde stå själva och inte var platta utsågade hundar i plywood!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vi har fått en här i Valbo med, en liten svart sak med vita prickar i en av rondellerna vid Valbo Köpcentrum.
Amor vincit omnia

hörde att den var en hund som blivit stulen =O inte för att jag bryr mig så mycketom konst men rondell hundarna är ju favvo! blev faktiskt lite ledsen i ögat när jag hörde att något pucko stulit en hund…vad var det för mening lixom? kan säga att borås är stolta ägare av en rondell hund men, tyvärr så har jag inte hittat den ännu ,men jag läste det i tidningen häromdagen =S
kanske ska gå och ta kort på våran Rondellhund i morgon. =)

vi har ingen =/
golf.ifokus.se
#17 det kommer nog en. annars får väl du göra en ;)

tänk om nån ser mig när jag sätter ut den? :P pinsamt :D
golf.ifokus.se
du får specialträna melwin så han kan släpa ut den åt dig ;) lol (eller sätta ut den när det är mörkt)

vi hade visst en i vår rondell, jag hade bara inte sett den, men mamma har :D den såg tydligen ut som en pitbull, vill åka och titta på den :D
golf.ifokus.se

I jokkmokk och i kiruna har vi hundarna :)

Vi hade 2 :P Men såg bara en ordentligt, den andra var nog en liten tax…
golf.ifokus.se
hehe. då får man väl skryta om att man bor i rondellhundarnas hemstad då :P
vi hade en, fast vi inte har nån rondell, den stod utanför stationen.
nu har jag sett två till:P fast utan rondeller:P bara här i mitt lilla samhälle.
attans, har fortfarande inte tagit några kort på våra rondellhundar. 1 rondell, 2 hundar. =)
Vi har fått ett nytt djur i rondellen nu, hunden är inte ensam längre….för vi har en rondelljulbock i granris!!! Skulle ha knäppt kort på den igår, men då började det naturligtvis att regna…=( Ska göra ett nytt försök idag (om den finns kvar förstås).
Amor vincit omnia

haha, ja vad ska finnas i Valbo (Gävle) om inte en bock. ;-)
Audiatur et altera pars

HAHA vi har fått en till rondellhund i lilla Enköping. En "vent-hund" står i rondellen där bussarna går ifrån. Nog sjutton kan man få vänta där nere ;-) Sedan var det ju inte mindre skojigt att Venthunden är gjord av ventilationsrör.
Nu när jag åkte hem från jobbet idag såg jag inte en rondell hund utan en Rondell-BIL. Det måste verkligen vara det senaste. hihi Ful va den oxå.