Iller iFokus

Iller

Etikettersajtenifokus
Läst 581 ggr
sarae
0

Förslag: Kunskaps tråd

Tänkte lägga fram ett förslag om kunskaps trådar. Det finns ju så otroligt mycket kunniga människor här på iller iifokus. Och även om vi nog haft trådar om de flesta ämnen, och även bra artiklar. Hade det inte varit kul om man t.ex varje/varannan vecka startade en kunskapstråd om ett visst ämne (t.ex skabb, insulinom, foder, avel, vård etc). En tråd där alla som vill, går in och skriver det dem vet om detta ämne. Alltså oberoende av föregående inlägg i tråden. Man kan lägga in länkar, bilder, boktips etc. Så att dessa trådar blir mer som en "kunskaps databas" istället för en tråd där man diskuterar. Så kan de som letar information gå in och läsa olika människors tips och ideer och plocka ut det bästa för att bilda sig en egen uppfattning etc. Och när den tråden varit uppe x antal dagar så lägger man upp en ny….Och de ämnen som hamnar  dessa trådar bestäms av oss medlemmar. På sikt kan man kanske använda materialet för att samanställa artiklar osv

Låter det som en bra idé? Eller är jag ute och cyklar?

Faxlin
0

Bli gärna Medarbetare här och håll i detta Sara;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

haha….vad var detta? Trodde du skulle säga att jag var ute å cykla….hihihi eller var du kanske sarkastisk?

Faxlin
0

Nejdå, här är jag inte sarkastisk. När det gäller Medarbetare är jag värkligen allvarlig. det är inget jag tar lätt på. För att bli Medarbetare måste man ha något att ge sajten och medlemmarna.
Du har bra ideér, är duktig på att skriva. Och ärligt så hjälper du oss redan bakom kulisserna med tips och sådant. Så jag är allvarlig i allra högsta grad.

Mvh ÅsaF sajtvärd

Audiatur et altera pars

sarae
0

ojoj sitter här borta och rodnar lite lätt….du vet hur klantig å snurrig ja kan vara…vågar du verkligen ge mig ansvar…? Generad

Faxlin
0

#4: Svaret blir ett rungande JA- Jag har ju fortfarande huvudansvaret, så jag kan nog hålla koll på dig gumman. ;-)

Så vad säger du? Ska jag göra dig till Medarbetare? Är gjort på en röd sekund. ;-)

Mvh ÅsaF sajtvärd

Audiatur et altera pars

LeeLoo
0

Bra ide, tycker jag sarae. Hurra!

sarae
0

gaaaah….ojdå…jo…ja…det hade varit väldigt kul såklart! E bara rädd att klanta till det men om du håller koll på mig så ;) En fråga bara…får man fortfarande lov att få trådar att balla ur som Medarbetare? hihihi

Faxlin
0

#7: haha, jadå du får fortfarande få trådar att balla ur. ;-)
Det gör ju jag med. hihi, fast jag är värd här.
Men du ska inte göra personliga påhopp och inte vara otrevlig. I stort sett så gäller det att fortsätta vara dig själv. Det är det jag vill. Begär inte att du ändrar dig.

Mvh ÅsaF Sajtvärd (hmm, nu får du svara ja snart. Börjar bli tjatigt att skriva Sajtvärd hela tiden)

Audiatur et altera pars

sarae
0

hahaha måste du skriva Sajtvärd när du pratar om sånt här? ojoj det skulle du aldrig sagt…förvänta dig en låååång tråd med mycket vel och många "sajtvärd"…nej jag skoja bara. Jag ställer gärna upp!

Faxlin
0

Underbart. Då fixar jag det nu. och du kan när du ser mitt svar vänta fem minuter (max). Logga ut och logga sedan in igen, så ska du se att du nu ser världen i annat perpektiv. eller ja åtminstone iller.ifokus. ;-)

Japp, då det gäller sådant som är väldigt sajtbeständigt så skriver jag under som Sajtvärd. För oftast kör jag bara på som Åsa, men ibland vill jag göra saker i sajtvärdens namn ;-)

ÅsaF Sajtvärd.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Eller typ, nu är det fixat. Nu är du Medarbetare. ;-)
Mvh ÅsaF sajtvärd

Audiatur et altera pars

sarae
0
Faxlin
0

Skrattande

Audiatur et altera pars

Missy
0

Jättebra ide det där med kunskapstråd! Kul att du är Medarbetare nu Sarae.

holtz
0

Oooh, grattis Sara. Superbra idé!

Madde
0

Grattis än en gång till att ha blivit Medarbetare. Även nu om tråden har spårat ur från det ämne som du startade tråden men.

Tycker det vore jättebra med en kunskapstråd varje vecka eller månad så helt klart ett superbra förslag. =)))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

JossanH
0

absolut, kan nog komma in mycket bra grejer där!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Guteillern
0

Grattis Sarae! /Ammi

ViktorMarina
0

Jättebra idé, det vore perfekt med såna trådar! :D

Och grattis till medarbetar-grejen sarae! :)

sarae
0

Tack så mycket! Ska bara försöka få datorn att skärpa sig, den har strulat hele dagen så jag e lite ur fokus… ;) men sen kanske vi kan få igång det hela