Dagens veterinärbesök : (
Idag var det dags att träffa veterinären för att utreda Funnys magbesvär. Hon har under en tid haft varierande avföring i from av gult slem, grönt kornigt bajs och det normala bruna.
Veterinären kände igenom henne, lyssnade på hjärta osv samt vägde henne. Hon har gått upp i vikt och inte ner, vilket var positivt.
Ett fullständigt blodprov togs samt glukosprov och ett ultraljud gjordes.
Tyvärr är diagnosen dålig, lymfosarkom och insulinom.
Veterinären (Bosse på Blå stjärnan i Gbg) sa att det är vanligt att lymfosarkomillrar blir bättre en tid innan de blir sämre. Funny har mått jättebra hela våren, hon har lekt dagligen både med mig och Bus, ätit bra, varit pigg, gått upp i vikt och pälsen är bättre.
Lymfosarkom är cancer i lymfkörtlarna och inget man kan operera. Det finns cytostatika att behandla cancern med men biverkningarna är inte att leka med så det är ovanligt att behandla med det här i Sverige.
Så nu ska Funny bara ha det gott så länge hon mår bra och vi ska medicinera mot insulinomet så hon inte känner av det. Den dag jag ser att hon mår sämre kommer jag att ta bort henne.
Sara
usch… beklagar verkligen sara… Nu får hon bli så bortskämd som det bara går, lilla tösen!
Beklagar oxå för diagnosen, ändå skönt att veta vad problemet var, nu får hon ha det bättre än bäst, hoppas hon fortsätter mår bra under lång tid.. kramar om.
Beklagar den trista diagnosen! Usch, vad hemskt att våra små, ludna hjärtan ska tas ifrån oss så tidigt..
Paulina
"3 kan ju hoppas hon får leva så länge som möjligt ändå trots diagnos.

Usch vad trist! :(
Njut extra mycket nu när du kan!

Vad jobbigt! Hoppas att hon far leva ett bra tag till dock!
// Amanda

Tråkig diagnos men skönt att hon varit så pigg, hoppas hon får vara det ett bra tag till!
Beklagar diagnosen :(
Men ge inte upp! Lucifer levde ett bra liv i 1 ½ år efter diagnosen. Jag håller tummarna för er!
Det är inte lätt när man får en sådan diagnos, känner med både dig och lilla Funny. Många kramar från oss i Helsingborg
Tack alla, känner mig totalt tom, nästan apatisk och har sovit sedan jag kom hem tills nu. Man blir så trött av att vara arg och ledsen.
Efter alla mina illrar som dött i cancer så räknar jag med att de andra kommer att göra det också. Men varje diagnos är så tung, man hoppas ju ändå att de ska vara friska och dö av ålder vid sisådär 12-14 år.
Sara
#10, förstår precis vad du menar, klart man blir rädd men man får försöka att inte tänka på de för annars blir man knäckt till sist,
Än så länge mår hon ju bra o det är det viktigaste nu tusen kramar..

Sänder en massa kramar till dig Sara. Och så får du och Funny njuta av er tid som ni har kvar tillsammans. Efter det kommer du för alltid ha henne hos dig i ditt hjärta ändå.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Beklagar beskedet. Hoppas ni får en underbar tid nu, hur lång eller kort den nu blir 
_No way! Yes way!
Tråkigt att höra att Funny inte mår så bra.
Men försök att njuta av henne den tid som är kvar och skäm bort henne så mycket du bara kan. Mycket gos och mycket gotter.
Jag vet att hon har det bra hos dig och att du har gjort allt du kan för henne. Jag är så glad över att du kunde och ville ta hand om henne.
Många kramar från oss alla.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
# 14 Har tänkt ringa dig men orkar inte snacka om det. Blir lipfärdig bara jag tänker på det.
Sara
Jag förstår så det är lugnt
. Jag vet hur det är, har ju själv gått igenom det hela ett antal gånger
. Du ringer när du orkar, jag finns här.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
beklagar verkligen beskedet. *kram på er*

Var det inte Funny du genomsökte förra året utan resultat?
Carpe Diem
Jo, hon öppnades i oktober och de hittade ingenting onormalt i hela buken.
Sara

Jösses vad snabbt det går, nu blir jag ju orolig för min gammel Bo igen. Hoppas Funny lever länge än.
Carpe Diem