RIP. Bruksbos Bonita
Min älskade bebis har den 20 juli 2006 lämnat mig i stor sorg och saknad.
Hur kan man någonsin vara beredd?
Jag fick låna en ängel
som spred sitt ljus i mitt liv
med varje andetag.
Du togs bort från mig alldeles för tidigt.
Du gav mig allt!
Jag fick låna en ängel för en stund
Du lever kvar i mig.
Nu och för alltid kommer jag att minnas dig.
Din mjuka päls, dina vakna pigga ögon.
Ditt sätt att trösta mig när jag är ledsen,
hur du lade dig i mitt knä, slickade bort mina tårar.
Hur du lade din tass i mitt knä, medans ögonen sa att det ordanr sig.
Jag finns ju här!
Till och med när jag beslutade att ta bort dig, tröstade du.
Jag grät, och du tröstade.
Nu är du borta, och jag har nog aldrig sörjt som jag gör nu.
Men ingen finns här att trösta mig.
Ingen som kommer och slickar bort mina tårar.
Ingen som säger att allt blir bra.
Ingen som lägger sig i mitt knä och kramas.
Jag har mist så mycket mer än en hund i dag.
Jag har mist dig! Du mammas lilla hjära.
Älskar dig nu och förevigt.
Min enda tröst är att du nu får vara med Kiara igen.
Henne älskade du, även om det inte var som din kärlek till mig.
Och jag hoppas vi syns snart.
För jag lovar att jag kommer att hämta dig vid regnbågsbron.
Bara vänta på mig där.
Kram matte
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Usch vad jag lider med dig åsa. Och det var en riktigt fin text. Fick massa tårar i ögonen. 
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Jag känner mig som en barnrumpa när jag sitter här och gråter :) Så vackert Åsa, vet inte vad man ska säga. Tänker på dig och skickar med massa *kramar*

Åsa jag tänker på dig.kan nästan känna känslan. vilken jättefin text. hur gammal var Bonita? massor av tröstkramar Maggan

ååh, jag får tårar, på riktigt. Usch vad jobbigt. vad ska man säga
Lillan fick ett bra slut. *tröstar* 

känner med er.. massor med kramar från oss!!!

Tänker på dig Åsa och beundrar dig för att du gjorde det du kände var bäst för Bonita istället för att tänka på vad som var bäst för dig. Håller verkligen med om att hon lever upp till sitt namn.
Ring om du vill prata, lyssnar alltid.
Många kramar från Elin och Johan!!!

Skickar en stor kram och massor av illerpussar från oss i Växjö.
Va fin hon var =( . Rest in peace

Kondolerer fra oss fire her hjemme. Alltid trist å miste et familiemedlem. Tenker på deg.
Kramar på dig/er.

Tack allihopa, era ord är en tröst i den sorg som jag känner just nu.
Kram Åsa
Audiatur et altera pars
Jag tänker på dig åsa. =) Som du vet så finnas jag alltid här om du behöver prata.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#12: Jag vet det Madde, och det känns bra.
Just nu mår jag dock så dåligt i både kropp och själ så jag är bara inne vid datorn en snabbis. Ska gå och krypa ner i soffan igen under mitt termotäcke.
Tänk, kan man bli fysiskt sjuk av sorg? Jag fryser, har haft ett astmaanfall och mår illa och har sprängande huvdvärk.
Sedan bara gråter och gråter jag.
jaja, life most go on. bara inte just nu.
Audiatur et altera pars

Stackare. Inte ovanligt att psykisk/själslig smärta visar sig fysiskt speciellt inte när man har varit med om något smärtsamt.
Ta den tid du behöver på dig att sörja men glöm inte bort att det är viktigt att du pratar med någon också.
*Kramar om*

åsa, man kan bli sjuk av sorg. jag mådde oxå dåligt när hugin gick bort. jag kunde inte äta och var spydfärdig hela tiden…
jag är det nu med, lider verkligen med dig…
kram till dig

Jag har fortfarande den fysiska sjukdommen kvar tror jag. Ont i magen och huvudvärk. Svettas och fryser om vart annat. Hoppas att semestern ska få mig att tänka på lite annat och få lite perspektiv på det hela.
Audiatur et altera pars
Vad hemskt Åsa, många tröstekramar till dig och din familj! Men fint av dig att ta det tunga beslutet för tjejens skull, - en jättevacker dikt du skrivit och en väldigt vacker hund, - gissar att ni har många fina minnen tillsammans, var rädd om dem tills ni ses igen..
- massor av kramar!!!

Tack Tessan. Det värsta är att jag verkligen trodde semestern skulle ge mig lite avstånd till det hela. Att jag skulle må bättre. Men jag gör inte det. Jag saknar henne fortfarande så det värker inom mig.
Undrar hur länge det ska göra så här ont.
Audiatur et altera pars

Tänker på dig åsa! Stor kram!

Nu närmar det sig jul- Första julen utan Bonita. tungt, kan jag säga. Sitter och gråter av saknaden över henne. Känner att något fortfarande saknas mig.
Varför kommer det nu? Kanske beror det på att vi var och handlade och barnen konstaterade att i år behöver vi bara en julskinka. För i år är inte Bonita här och kan öppna kylskåpet och stjäla den ena.
Kanske är det bara alla dessa små saker. Som att jag inte ska köpa någon julklapp till henne. Eller ja, jag vet inte. men det är tungt.
Audiatur et altera pars

Ush, känner med dej. Saknaden blir alltid störst inför jul och andra speciella dagar.Man får försöka uppskatta sorgen oxå för de är ju ett tecken på att man haft en fin relation till den saknade.