Dexter kämpar på
Han slutar aldrig att förvåna!
Som säkert redan vet så fick han i januari diagnosen insulinom, problem med njurarna och att hjärtat hoppar över ca var 4e slag. Han är fyllda 6 år och veterinären lät inte allt för hoppfull. Det sattes in prednisulon som han äter morgon och kväll.
Har Dexter en dålig dag då han verkar lite tröttare eller lite extra vinglig på bakkroppen så tar han nästan alltid tillbaka det dagen efter genom att vara lite extra busig och pigg.
igår tex tog jag med alla 3 killarna ut på en liten promenad. Efter att ha hälsat lite på den stora läskiga hästen i hagen ville Skit o Pez gå hem igen- Dexter följde med fast med små protester.. när vi kom hem var det en liten vit iller som absolut ville ut igen så då tog vi en längre sväng bara han och jag och gisses vad han älskar det! Visar inga tecken på trötthet utan då kommer lilla hunden i honom fram och han gör sina små lyckliga känguruskutt.. Lyckan var total när det bara var jag och dexter ute i skymningen och promenerade i klosterruienen i Alvastra precis bredvid oss.. Underbart med en krutgubbe!
(bilden har några år på nacken)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Åh, vad härligt! Finns det något mer underbart än att kunna ge dem sådan lycka? Liten söt krutgubbe måste tilläggas =)
Paulina
Go Dexter!
Sara
Jag och dexter har ju haft ett snack, lr ja, jag har snackat o han har bara himlat åt mig ;) Hur som helst är det ju bestämt att han ska leva hur länge som helst, och i utbyte får han naffsa lite på mina öron när jag sover över :) Underbaraste finaste dext, LOVE!
Härliga killen!!! underbart att höra att han fortfarande har GO!