Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 194 ggr
Sugerbabe
0

Skaffa Iller

Jag har inte skaffat iller ännu och jag har inte fyllt 18. Men det är bara 7 månader kvar och när jag gjort det har jag funderat allvarligt på Att skaffa iller. Jag har förberett mig mentalt i 2 årFlört och haft både katt, hund och diverse smådjur under min uppväxt.

Men en sak måste jag få veta, hur mycket kostar det ungefär att köpa, vaccinera och sterilisera en iller. Helst en hanne. Jag bor i Sthlms området.

Tacksam för svar.

emoflickan
0

Hej! En iller kostar mellan 2-4000 i inköpspris vare sig det är hona eller hane :) en kastering kostar runt 5-600 för hane, 1-1500 för hona. vaccinationen ligger mellan 2-500 beroende på vart man går. Föräskringen kostar ca 600 per år. Jag brukar uppskatta att med alla utgifter första året så kostar första illern runt 10 000.

Madde
0

Har du läst något intressant här Sugerbabe??

Sen finns ju vi ifall du har några frågor. =) Vi bits inte här inne så det är bara och ställa frågor på rad.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Jodå vi bits visst. Jättehårt, men bara de gammla illerägarna. De andra är vi jätte snälla emot. Så bli inte avskräckt av att vi skoj jäklas med varandra i vissa trådar. I grund och botten är vi rätt harmlösa ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars