Skaffa en till?
Nå, ni som följt mina trådar här på iller.ifokus kan lite om Belzebub.
Jag funderar på om jag ska skaffa en till iller, och se om han kan lugna ner sig.
För om jag skaffar en valp, eller en vuxen som har lite vett, så kanske Bubben förstår hur man ska bete sig när den andre får berömm.
Eller är det en helt idiotisk idé?
det beror helt på vad för iller du skaffar ;) Valpar brukar allt som oftast vara pestiga i början, tills de lär sig lite hyffs… risken finns att belzebub tar efter den pestigheten, eller så lär han sig samtidigit som valpen. Min erfarenhet är dock att det är lättare att uppfostra en valp/iller i taget, men visst kan det ändå fungera. Alterinativt att du tar en äldre väluppfostrd omplacering. Kan på sitt sätt vara bra att han får möjlighet till "illeraktivering"

Kan också vara så att det kan vara svårt att få ihop Belzebub med en vuxen iller. Vissa är otroligt revirvaktande och vill inte släppa in någon vuxen alls. Medans andra står och väntar med bullar och tofflar till nykomlingen.
Ja ja tänkte att en vuxen iller med vett skulle vara en bra förebild, men problemet är att få tag i en. Som student har man inte tillräckligt bra ekonomi som tillåter en att åka kanske 40 mil enkel väg…
Tusan att man bor i norrland!