Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 883 ggr
Sara
0

Illrarnas selar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har pysslat lite med illrarnas selar och pimpat upp dem lite.

Först ut är Norpans sele som Kitty hjälpte mig limma.

Svart hagensele med strass.

Sara

Sara
0

Nästa sele är Amys.

Rosa hagensele med glittriga änglavingar.

Sara

Sara
0

Melkers sele är en ljusblå hagensele med döskallar. Melker är en tuffing. Flört

Sara

Sara
0

Bus sele är en grön hagensele med tassavtryck som är knappar egentligen som jag knipsat av knapphålet på.

Sara

Sara
0

Funny har en vanlig röd hagensele som jag inte har pimpat än. Har inte hittat det där speciella till hennes som känns rätt.

Egentligen borde väl hon ha haft döskallarna och Melker ett gosedjur. ObestämdSkrattande

Sara

sanna82
0

Åh jättebra idé, jag har också hagen selar till mina men inte i närheten så tuffa som dina har :)

Be a rainbow in someones cloud

Sara
0

Tanken på att pimpa upp dem fick jag när Hanna började sy sina fina selar. Genast så blev de gamla hederliga selarna så tråkiga. Dock har jag som vanligt haft sakerna liggande hemma men inte tagit ork att göra det förrän nu.

Har några extra selar som jag också ska fixa i ordning men jag har inte hittat de rätta grejerna än.

Sara

sanna82
0

Var hittar du sakerna du sätter på? syaffär eller hobbybutik?

Sara
0

Norpans bling kommer från en bit femrandig strass som jag har gjort ett chokerhalsband och armband av. Det blev lite över så jag använde en bit dit.

Amys vingar kommer från Panduro.

Melkers döskallar kommer från ett smycke jag köpte på rea på Ur & Penn.

Bus tassavtryck är inhandlade här i stan på i en scrapbooking butik.

Jag har dessutom köpt organsablommor och sidenrosor i ministorlek på Tradera som jag ska blinga ett par andra selar med, fast de har inte kommit än. Sen har jag ju då Funnys sele som jag inte har hittat nått till än.

Sara

sanna82
0

Tack för svaret, kul att det går att hitta saker på så många olika ställen, verkligen roligt att ha unika selar till sina små

Sara
0

Man kan hitta saker nästan var som helst, finns exempelvis många söta knappar i plast i tygaffärer som det bara är att limma på med tyglim.

Sara

Saga85
0

Men så söta! Jag tror jag ska härmas lite och pimpa till Majas sele när jag får en bra idé Flört

Sara
0

Skrattande

Sara

Sara
0

Har fixat upp 3 selar till.

Först ut är en rosa hagensele med vita sidenrosor. Den här selen blev underbart söt faktiskt.

Sara

Sara
0

Det här var den första selen jag någonsin har köpt och den fyller 12 år i år.

Selen är en "hippie"färgad hagen sele med lila som grundfärg. Jag har limmat fast 2 lila organzablommor.

Sara

Sara
0

Sist ut är en svart sela där jag limmat på 2 röda organzablommor.

Dock lyser det svarta igenom för mycket så jag ska leta reda på 2 akrylstenar i rött att limma på i mitten av selen.

Sara

Sara
0

Så nu har jag bara Funnys röda sele kvar. Funderar skarpt på att köpa strassbokstäver ex Snygg, Tuff eller nått och limma på.

Sara

Jaha-jaa
0

Oh va fräcka selar vill oxå pimpa haha