Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 876 ggr
NinaogRaKKerUngene
2009-06-11 17:06
0

Pippi

Min lille Pippi på 3 år har fått insulinom. I går var vi hos dyrlegen, og de opererte bort tre cyster på bukspyttkjertelen. Milt, lever, nyrer og binyrer var helt fine. Fikk til og med sa alt sammen selv da jeg ba om å få være til stede under operasjonen. Men da narkosen var problematisk, og Pippi sluttet og puste før de begynte, fant vi ut at det var best for alle parter at jeg ikke var der. Dro en tur etter å ha sett svulstene og de andre organene hennes.

Det tok lang tid før Pippi våknet skikkelig etter narkosen. Jeg satt med henne i fanget hos dyrlegen 1 time før hun var helt våken, og jeg kunne ta henne med meg hjem.

Hun var ganske redusert i går, så jeg hadde henne i reiseburet ved siden av meg helt til i formiddag.

Hun har spist, lekt, bøllet med mamma'n sin, så nå er hun seg selv igjen. Hun har fått det ene utstillingsburet for seg selv inntill såret har grodd tilfredsstillende.

HannaM
2009-06-11 19:42
0
Madde
2009-06-11 19:51
0

Hoppas hon blir pigg och kry så fort som möjligt.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Ceciliaolucifer
2009-06-12 16:42
0

Oj! Jag beklagar beskedet om Insulinomen, men ni får vara riktigt glada över att de andra organen såg fina ut. Tyvärr så är det lite av en kurragömma lek då man inte kan se hur det ser ut inne i organen.

Det är läskigt när dom är känsliga för narkosen.

Kommer ni att medicinera?

Lycka till :)

NinaogRaKKerUngene
2009-06-12 17:27
0

Ja, skal gå ned fra 1/2 til 1/4 tablett prednisonlon 2,5 mg om dagen.

Ja, det er virkelig ekkelt når narkosen er ustabil. Først i dag avreagerte jeg på den psykiske påkjenningen det har vært. Kastet opp og føler meg helt kaputt.

Men Pippi er i fin form, og det er det viktigste.

elinn
2009-06-12 18:25
0

Hoppas du och Pippi ändå kommer att få en lång och härlig tid tillsammans =)

NinaogRaKKerUngene
2009-06-17 01:26
0

I går luftet jeg ilderne sammen. Pippi var ikke så slapp, da hun hadde fått prednisolon igjen et par dager. Så i går flyttet hun inn igjen sammen med de andre. Det har gått helt fint, ikke noe bråk eller krangling.

I dag da jeg luftet dem, hoppet Pippi rundt på fire stive bein og klukket en 3-4 ganger. Det er det veldig sjelden hun gjør, så nå er hun i storform igjen. Krøp til og med opp i buksa til mamma'n sin og ga meg et lite bitt.

Min gode gamle Pippi er tilbake Glad