Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 457 ggr
Norrskenets
0

Eftermiddags promenad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog en eftermiddags promenad med Saffi och Rasmus, beräknade att bara ta en kortis (30min) men det blev lite över en timme hehe

Rasmus och Saffi när vi kommit fram till parken

Norrskenets
0

Solen försvann sorgligt nog ganska så fort bakom ett moln och det blev inte lika klara och fina bilder..

Rasmus försöker lokalicera vart fåglarna är, kajjorna är helt hopplösa här. Har aldrig mött på mer nyfikna fåglar förut. När jag är ute så blir jag nästan jämnt förföljd av en eller flera kajjor som sheckar in illrarna. Idag flaxade en alldeles ovanför men så fort jag rörde mig så satte den sig i trädet och kollade istället. Nästa gång får dom faktiskt skylla sig själv om Rasmus får tag i dem. Är det nån fler som har liknande förföljare hehe?

Norrskenets
0

Här är dom nyfikna förföljarna

Norrskenets
0

Sen blev vi så grävsugna

Norrskenets
0

Men man måste ändå hålla vakt också, det kan ju komma någon

Norrskenets
0

Skitungar Tungan ute 

Norrskenets
0

Det är bäst att se upp när grävmaskinen Saffi är i farten!

Norrskenets
0

Rasmus: Hemlighets stämplat, tillträde förbjudet! 

Norrskenets
0

JAG SKA FÅ PLATS!

Norrskenets
0

Sen ett litet filmklipp sen kom det ett gäng barn som Saffi och Rasmus fick klappa och busa med

Länk: http://www.youtube.com/watch?v=AzeR_xVDqAc

rivstart
0

vilka flaskborstar du har ;) och det är alltid kul att gräva, ju djupare desto bättre.

När jag är ute med Armani och Dizel, brukar vi få skator efter oss, obotligt nyfikna. Håller med dig om att nästa gång får de skylla sig själva!

// Emma

Medarbetare på Chinese Crested iFokus

Keep talking shit about me.. you're making me famous!

Norrskenets
0

#10 hehe visst har jag hehe som tur är tycker dom att det är för roligt för att vilja ta skydd;) Ja också blir det sura miner när matte täcker över gropen när man ska gå vidare. Allt jobb förgäves=p

Jaha, har fullt med skator men aldrig varit så nyfikna som kajjorna här. Man känner sig lite lurig, dom ser så skumma ut i blicken så man vet inte om dom vill retas med illrarna eller vad dom är ute efter. Förhoppningsvis vill dom bara ta en närmare titt;)  Jamen precis, är man så dum nyfiken så får dom skylla sig själva för Rasmus ser allt sugen på dem.

rivstart
0

#11 ja att täcka igen gropen är aldrig poppis! ^^ men man kan ju å andra sidan inte lämna en 'sork/iller-gräsmatta efter sig.. inte så poppis bland de som klipper gräset sen.. :P

skatorna här hemma är rent ut sagt skitjobbiga!! de flyger ner från träden och skuttar ett par dm bakom illrarna.. och när dizel får syn på dem får hon 'blicken'.. att 'nu j*vlar,, nu ska jag ha ett mellanmål'… men som tur är har jag hunnit ingripa, men jag vet inte om jag är så sugen på att göra det längre.. börjar tröttna på de där jobbiga fåglarna.. *oskyldig*

// Emma

Medarbetare på Chinese Crested iFokus

Keep talking shit about me.. you're making me famous!