Pisk av katten
Igår så bråkade Alea med Katten i fönsterbrädan i vardagsrummet jag var precis på väg in i rummet när jag hörde deras väsen, och när jag kommer in ser jag alea fara i golvet med en jädrans smäll. hon landade på sidan av ryggen såg det ut som och katten for iväg som ett skott. Hon låg kvar på golvet o rörde sig inte ur fläcken så min första tanke innan jag hann de 3 meterna som var kvar till fönstret att nu jävlar är hon dö, hon har brutit ryggen o är stendö.
Men hon vart bara rejält chockad. Prata med henne och klappa henne försiktigt tills hon börja röra på sig lite motvilligt, sen kände jag igenom henne, klämde försiktigt över nacke, rygg, bäcken, alla fyra tassar och så svansen. Inget brutet, hon var lika i alla jämna leder. Så hon vart chockad över smällen. Jag vart halvt hysterisk… sambon försökte ju prata med mig men jag minns inget av det han sa alls.
Var ju sjukt orolig, min lilla bebis! fallet var väl på en dryg meter men hon kom ju flygandes med en väldans fart. Föröskte locka på henne med vetegroddsolja när hon väl reste på sig men hon rörde sig motvilligt så lät henne vara en liten stund o försökte igen, det var väl här som sambon började få kontakt med mig igen och chocken kom över mig och jag börja skaka. Då gick hon men halta litet på ena bakbenet såg det ut som.
Men framemot sena eftermiddagen och kvällen så försvann hältan mer o mer och hon började slåss o bråka med alma som de brukar. Hon blänger bara surt på katten, men går inte nära honom. De senaste dagarna har de verkligen slagits, Alea har attackerat och katten försvarat sig. Han försöker bara komma undan. *sucka* men förhoppningsvis lärde hon sig något av den här nosbrännan…
Hon äter, sover, skiter och bråkar som hon ska, har inte ont och haltar inte alls idag. Och vetten tyckte inte att det verkade vara nån fara när jag ringde iom att hon inte reagerade med smärta och verkade bli bättre o bättre hela tiden (min stackars vetrinär vart ju helt sönderringd igår). Men oj vad man blir orolig…
Nu har jag haft nog med elände denna veckan och för resten av månaden. Jag är osams med pappa för han beter sig som en idiot, jag missa syrrans student så nu är hon skitsur på mig och vägrar snacka med mig, mamma fick åka in till lasarettet pga hjärtat i torsdags och jag själv har haft återkommande ångestattacker hela veckan….
underbar vecka? ehhh not…. nu räcker det med elände…. nu saknas det bara att nån häst sparkat min häst sönder o samman på sommarbetet, att katten kvävs av en hårboll och att hunden dör knall fall….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Har ni fightclub hemma? Vi hade också ett jädra fajtandes innan Rocky försvann :S
#1 börjar ju undra. Men sedan den svängen i parketten så har Alea inte muckat med varesig katten eller hunden. Nu nosar hon bara hunden på tassarna och sen lubbar hon iväg.
# 2 Stackars Alea, både kroppen och självförtroendet fick sig en smäll. 
Sara

Tänk om stor katten här hemma kunne ge Birdie lite också då Birdie är för mycket på katten. Det är ju värre än en ångvält, Birdie skiter i om katten ligger där ska hon fram så ska hon och vissa gånger går hon upp på soffryggen enbart för att bråka med katten (så att katten ska gå ner) och när katten gått så går även Birdei ner. Så lite skulle allt Birdie behöva ha från storkatten.
#4 synd bara att det inte egentligen var katten som gav henne däng, utan det bara blev så medan han försvara sig… men hon gör precis som Birdie, går upp på soffkanten bara för att mucke med katten.
men nu så är det alma som är lite pestig mot katten, hon jagar bort honom från hans matskål när han ska käka…. så vi får flytta den allt högre o högre upp.

#5 Så är det inte den ena så är det den andra. ;) Din katt har det inte lätt! ;)