Durga dog idag.
Hejsan!!
Det är med sorg i hjärtat jag meddelar att Durga, Agnez ena pastell valp dog idag vid ca 18:40 tiden. Hon var lite hängig vid 15:00 tiden, men ca 30-45 min senare var hon och lekte med sina syskon igen, så jag tänkte inte så mycket på det mer. Sen vid ca 18:20 - 18:25 tiden så skulle jag lägga valparna i deras sovbur (då dom nu vistas fritt på ca 12m2, och jag inte vill trampa på dom om nätterna när jag går upp), så upptäckte jag att Durga andades väldigt stötigt och ansträngt. Så jag tog upp henne i famnen och satte mig med henne, ca 10 min senare tog i min famn. Jag hann aldrig iväg med henne till veterinären då taxin skulle ta upp till 15 - 20 min innan den kom. Jag misstänker starkt att hon har tuggat i sig av fleecefilten/arna som dom sen ska ha med till sitt nya hem. Så i förmiddags när jag ändrade om så att dom fick ännu mera plats att röra sig på, att där var 2 stora hål i den ena filten, och flera mindre i den andra. Gav henne parafinolja som inte hjälpte något, och jag tycker att hon är för liten att lämna in till obduktion. Speciellt som jag 99,9% säker på att det är en bit av filten som har fastnat i hennes mage.
En sörjande syskonskar, mamma och Christel
men kära nån, mina tårar rinner här, fy vad hemskt, varför ska dom äta sånt dom ej får,,,, stackars liten, jag vet inte vad jag ska säga mer än att beklaga sorgen. Var han tingad ? Hur gammal var han ?

Men fy vad tråkigt att höra, det finns tyvärr inga ord som hjälper när sådana tragiska saker händer. Ledsen för er skull =(
Tack #1#, sörjer henne verkligen, hon var så liten och go.
Hon var tingad (och jag har meddelat köparen hur det ligger till) valparna är 7 veckor + 2 dagar gamla idag. Det är så typiskt valpar att tugga på allt, det har alla mina ca 50-talet valpar gjort. Och ingen annan mer än Durga har dött av det, hade en annan valp (Aragorn) som dog när han var 8 veckor då han var en väldigt hagalen valp. Han var alltid i matskålen vilket tid på dygnet som helst, en dag hade jag varit uppe i affären, när jag kom hem gjorde jag i ordning mat till dom. Då hade Aragorn varit i mamma Tiffanies matskål och tuggat i sig torrfoder, detta bar sig inte bättre än att han satte 3 bitar Hills Kitten i halsen som fastnade där. Så när jag kom hem var han redan död, jag öppnade gapet efter ha känt igenom magen på honom. Där fann jag dom 3 Hills bitarna som hade svällt upp till lite mer än dubbla storleken, så han fick dom vare sig upp eller ner. Så vissa valpar är mer nyfikna än andra och hittar på mera skit också, vet inte varför det bara var Durga som gnagade på filtarna. Dom andra 7 låter bli dom i stort sett, och dom är värrst från det att dom öppnar ögonen och fram till dom är 8 - 9 veckor gamla. Då brukar dom ha lärt sig att inte bita i filtarna.
#3, ja varför han tuggade på den där filten vet han nog inte ens själv, bara du inte tar på dig skulden, det är ju säkert olika från iller till iller hur "hagalna" dom är. Stackars köparen sen, usch så tragiskt, sett fram emot och få hem honom så händer det här, ja jag saknar ord. Jag hade varit helt knäckt,
O det där me datt bita på allt, det gör Simon oxå så man måste hålla ständig koll hela tiden så han inte gnagar på nått som kan göra honom illa.
obs… inte han men hon förlåt !!!

Beklagar så. Känns så otroligt onödigt när de tas bort ifrån en så tidigt i livet.
R.I.P Durga
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Beklager sorgen og føler med deg 
Beklagar sorgen!
Sara
Tack så jätte mycket allesamman, det är trgiskt när dom går bort så tidigt i livet. Det har ju bara börjat knappt, stackars lilla kickan 
Beklagar sorgen!
Hälsningar Erika

lilla plutten :(

Usch, vad hemskt. Beklagar verkligen!
vila i frid
nej men så hemskt, beklagar sorgen! hon var ju sådan vacker tös

beklagar sorgen! R.I.P. Durga <3
men lilla liten då :( beklagar sorgen! :(

Beklagar sorgen!
Tack så jätte mycket alla för ett underbara stöd. Durga är nu en lite ängel
med sina 3 syskon som dog som nyfödda. Tack än en gång alla illervänner här inne.
God looked around His garden
And He found an empty place
He then looked down upon the earth
And saw your precious face
He put His arms around you
And lifted you to rest;
God' s Garden must be beautiful
He always takes the best.
He knew that you were suffering
He knew you were in pain
He knew you' d never ever
Get well on earth again.
So He closed your weary eyelids
And whispered " Peace be thine "
Then He took you up to Heaven
With Hands so gentle and kind.
It broke our hearts to lose you
But you did not go alone,
For part of us went with you
The day God welcomed you home.
Hej alla, hittade precis hit. Det var till mig Durga skulle kommit om ca 2 veckor. :( är så ledsen nu, hade verkligen fäst mig vid henne trots att jag inte träffat henne :(
Det dröjer nog lite till innan jag skaffar en iller trots allt, förmodligen var det inte meningen att jag skulle ha någon just nu. Går liksom inte bara att ersätta henne sådär hux flux heller. :(
Kramar till er alla och tack för stödet!
Extra kram till Christel!
#19, jag beklagar verkligen för det inträffade, förstår precis hur du känner o lider med dig. Skickar en styrkekram..
Nej, fy så tragiskt onödigt. Beklagar och skickar lite tankar till er bägge!
_No way! Yes way!
Jag beklagar så :( hemskt när dom inte ens får leva livet.
Tack så mycket alla som skänker både mig och Silvermarsvin era tanka då Durga togs ifrån oss båda när hennes liv knappt precis hade börjat bara. Men hon är nu hos sina 3 syskon (2 bröder och 1 syster) som alla 3 dog under dom första timmarna i livet. Så hon har att leka med på Regnbågs Bron tills vi andra kommer dit.
#23, då springer de säkert o leker o gosar tillsammans o väntar in tills vi kommer. (kramar om)

Beklagar sorgen för er båda..
// Liinda