Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 436 ggr
UlrikaG
0

Bekymrad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såg nyss på Sol att hon såg ut att blöda från vulvan.

Blev lite förvånad eftersom hon är kastrerad och adrig varit i löp. Kastrerade henne innan hon gick in i sitt första löp.

Tog en bild på det men det syns inte så bra.

Hon är pigg och är som vanligt, lite smågalen men jag är lite orolig för att något skulle vara fel.

Smex
0

Lilitha blödde förra vintern och gick till veterinären med henne. Dom gjorde ett litet blodprov och urinprov och sa att det var urinvägsinfektion. Så om du kan kolla upp om hon har blod i kisset så kan det vara det.

För Lilitha åt och var lika glad som vanligt. Slickade sig heller inte så speciellt mycket heller. Var sitt vanliga jag.

Det är vad jag tror. Eller så kanske Hero har gjort något?

UlrikaG
0

det var min första tanke, att hero hade varit där,

skall avvakta och hålla henne själv inatt för att se om det är blod i urinen 

tack för svaret :)

Smex
0

Ja varsågod. =) Vi får hoppas att det kan vara något sånt enkelt. Hör av dig om det blir bra eller inte.

Lycka till!

elinn
0

Hoppas det inte är något allvarligt och att Sol repar sig snabbt, med eller utan veterinärens hjälp =)

UlrikaG
0

Vi har hållt henne ensam inatt och har inte sett någon blod i urinen, hon ser även bättre ut idag.

Har varit där och pillat för att se om hon har ont men hon reagerade inte idag som hon gjorde igår.

Skall hålla uppsikt idag och blir det inte värre igen så väntar jag med vet.

Det kan vara ett litet litet sår efter Hero. Han går ganska hårt åt Sunniva och kan ha varit på Sol också :)

Tack för uppmuntran :)

Smex
0

Jag håller tummarna på att det har varit Hero. Men då får man också hoppas på att han inte har skadat henne.

UlrikaG
0

Vad jag kan se idag så ser det ut som ett litet litet sår, som en rispa

har kollat Sunniva också och hon ser bra ut

Sol har en bra färg och det ser inte infekterat ut, så det är säkert ingen fara men man blir ju lite orolig när det handlar om sina barn :)

Smex
0

ja det är ju så. Man blir ju så orolig då ens iller är skadad eller något, Man borde kanske skaffa sig ett liv. =P…. tillsammans med illarnaGlad

UlrikaG
0

Sol är nu och hon ser helt läkt , eller frisk :)

Var säkert bara Hero som hade varit framme :)

Han har det lite svårt nu killen :)

sarae
0

Å va skönt! Ja det kan inte vara lätt för lille hero hihihi Undrar om han vet vad som komma skall?

UlrikaG
0

Han skulle bara veta vad han skall göra på måndag….hehe