Goliath beter sig lite konstigt
Goliath går lite vingligt och med ryggen mer böjd än vanligt och emellanåt har han lilla sschnoppen ute. Vad kan det va? Kan det va så att det kliar? Han brukar inte hålla på såhär.
Hmm skulle kanske kunna vara nån typ av förhudsinflammation. Vinglighet hör ju ofta ihop med insulinom, men det ska ju inte ha något att gör med snoppen ;) ser han röd eller irriterad ut?
Hur gamal är han och är han kastrerad?? Om inte så kan det bero på att han exalterad av något eller någon. Är han kastrerad så kan det vara så att han har en infektion i förhuden på snoppen så att det känns obehagligt för honom. Jag hade ringt och hör med min veterinär om det hade varit min iller.
Han är 2½ snart och kastrerad. Jag tror han har varit såhär förut, så jag tar en titt på honom imorgon på morgonen och ringer veterinär då om det inte är bättre.
Okej, han håller fortafarande på sådär, så jag får ta och ringa veterinären. Nån som vet vad man brukar göra åt inflammation i förhuden hos en iller? Måste man till veterinär?
#4, det är alltid bäst att kolla med en veterinär när saker händer, bättre att åtgärda det än att han ska fortsätta ha de så.