Hostattacker när han äter..
Banditen har börjat få hostattacker när han äter, låter som han sätter i halsen eller liknande.
Hur ska jag göra för att få honom sluta med det? Det låter ganska läskigt varje gång.
Han äter bara torrfoder..
Vet inte om jag la träden i rätt grupp, men isf får den flyttas..
Jag vet inte hur du ska få honom att sluta med det ärligt talat. Det kan bero på fodret, eller att han helt sonika äter för fort. Påverkar det honom på något sätt du kan se? Hostar han annars med? Andas normalt i övrigt?
Paulina
det gjorde Mira oxå ibland, men tror att hon åt för fort för när jag matade henne så gjorde hon inte så. att jag matade henne var ett test för o se om hon hostade även då. vet faktiskt inte hur man ska lösa de. hoppas andra kan ge bättre svar.
Tror som #1# att han äter lite för fort och inte tuggar ordentligt. Jag har 2 illar (Nanooq och Kahn) som gör detta ibland, speciellt när fodret är nytt och smakar som bäst. Då har dom 2 gökarna väldigt bråttom att få ner så mycket som möjligt med hostatacker som följd. Men det är bara när dom äter som dom hostar, inte annars.
#3 Haha, det händer här om parrafinolja ges (vilket får mitt hjärta att hamna i halsgropen eftersom det bara ges vid kräkning/misstanke om stopp i tarmen) För gott för att slösa tid säger Phoenix!
Paulina

Här hemma har vi tjockis-Bo som gör samma sak. Slänger sig på matskålen och hinkar i sig med hostattacker som följd. När det serveras Hills kitten chiken så är Zeke den som tuggar hysteriskt mellan hostattackerna. Tror det helt enkelt handlar om att de inte är så noga med att andas mellan tuggorna utan andas och äter samtidigt och smulor utav maten då åker ner i luftvägarna.
Carpe Diem

Händer oftast, som någon redan nämnt, när man öppnat upp en ny påse mat.
Carpe Diem
Sara gör samma sak men hon släger i sig maten som om det inte kommer finnas något mer fast skålen är full och ska utgöra mat till 2 till utöver henne.