Foto på MSN
Hejsan!!!
Vet inte om ni som har MSN/Hotmail är medvetna om att ni kan lägga upp foto där. Ett bra sätt att spara foto om man som jag är lite slarvig med att föra över det på DVD skivor, speciellt om man som jag fick in ett virus förra sommaren som förstörde alla mina ca 700- 900 foto jag hade på datorn då. Håller just nu på att lägga upp alla mina foto där uppe, alla iller fotona är så att alla kan se dom. Övriga foto är bara så att jag kan se dom, bra att ha där uppe nu när jag snart ska byta dator. Och då jag är utan brännare (pajjade för några månader sedan), så kan jag ju inte bränna ner dom. Men dom finns då uppe på MSN så att jag kan hämta hem dom igen när allt är installerat och klart på den nya dator som kommer hem i början/mitten av juli månad.
Christel.
Hm, den funktiuonen har jag nog missat, men jag kör med en extern hårddisk så det känns bra. Har vart med om alltför många datakracher, blixten är inte att leka med och allt man har brinner upp. Förlorade många värdefulla bilder på min första iller på det sättet som inte går att få tillbaka då han är död.
Paulina
Har en extern hårddisk själv och tycker det är allra säkrast, där sköts allt automatiskt så man behöver inte tänka på att föra över dem heller.
Beklagar att du miste alla dina foto.
Jag blev också av med dom allra flesta blider jag hade på min älskade Ronja (dog knappa 2 år gammal i en olycka i hemmet) och på Dino som var min allra första iller jag hade, samt alla fotona jag hade på Aslan som liten liten valp (han var bara ca 7 veckor när jag fick hem honom). Aslan var en vildillermix (min första) som var ett nervknippe när han först kom till mig, och det tog mig dryga 2½ år innan jag kunde ta i honom utan att han skulle hugga mig i händerna. Har bara ett fåtal foto kvar på honom sedan Laban hade kommit in i hans liv när han var 10 månader och Laban var ca 9 veckor. Har hittat några foto på dom på DVD-skivor som min bror hade bränt till mig från vanliga foto (som även dom nu är bortkomna i flyttarna man har gjort sedan dess). Men virus är ett helsike att få in, speciellt som man har en sambo som öppnar allt som han får i mailen, trots att jag säger till honom varje dag…… ÖPPNA INTE något som du inte vet var det kommer ifrån, ändå öppnar han allt. Har inget bra virusskydd hellre, så det ska vi ut och leta efter nu när jag får den nya datorn. Den ska också partiseras så att inte foto och annat förstörs om det skulle komma in virus trots virusskydd.

Eller så har man en hemsida med bilder på, eller lägger upp allt på pixbox eller photobucket. Då finns ju allt där också.
#3, själv tycker jag Panda är ett jättebra permanent skydd, visst de kostar några hundra om året men det är värt det, bara ett tips.
Tack för tipset #5# ska kolla upp detta program. Jag funderar att köpa ett eget virusprogram typ då NOD 32 (som ska var det bästa virusprogrammet om man läser ressentionerna om det) eller ett liknade program i samma klass. Det kostar ca 500:-/år att ha detta, så vi får se vilket program det till sist blir, men jag ska kolla in Panda också och se hur det är i jämnförelse med NOD 32.
https://shop.pandasecurity.com/cgi-bin/pp/reg=SE?id=B12AP09ESD&track=74540
här finns en länk annars.
Ett usb-minne använder jag som backup.
Sara
Jag har gratisprogrammen avast och spyware doctor som virusprogram på min dator och det fungerar perfekt.
Sara

#9 Hoppar genast på ordet gratis och undrar ifall du har länkar dit?
Som man vågar klicka på utan att få virus såklart.
# 10 Avast
Sara
Jag har haft spyware doctor men tycket att slöar min dator för mycket, så jag har tagit bort den igen. Just nu har jag NOD 32 free för 30 dagar åt gången, men det är inte fullständigt som när man köper det.
# 12 Jag har inte märkt av att datorn blivit slö alls faktiskt.
Sara
Din dator är säkert nyare än min, som är 11 gammal nu här i slutet av juni månad. Den var ultara modern när jag köpte den för dryga 30:000 kr 1998 och då var den vad som då kallades en värrstingdator.
Jag kör också med avast som virusprogram, är helnöjd med det då jag provat ett antal som bara slöar ner maskinen…..
Det dör med att förlora saker (bilder mm) löste jag genom att bara ha en bärbar dator och externa hårddiskar. Har en med bara bilder på (tror det är runt 150 gb på den…huga….vill inte förlora alla de ca 260000 bilderna….undrar hur jag har kunnat samla på mig så mycket?).
Amor vincit omnia
Enligt mig så är betalskydd bättre än gratisversionerna, men det är som sagt vad jag tycker.
# 14
Ja min är betydligt nyare då.
Sara