Omplacering sökes till pigg, äldre herre
Hej
Jag är en äldre illerherre på ca sju år som söker sällskap. Mina tidigare kompisar har alla vandrat vidare och kvar blev jag.
Jag söker en illerdam eller en illerherre i lämplig ålder. Han/hon ska veta sin plats då det är jag som bestämmer. Jag är en illerherre med pondus.
Härhemma hos oss har vi tillgång till en stor utebur och vi får vara i köket och på kontoret. Vi har trimmat matte bra. Vi får god omvårdnad och god mat. Matte har varit ägd av illrar sedan 1992 och det är ju ett bra tag.
Jag som söker nytt sällskap heter Carl-Otto och matte heter Anette.
Har du en illerdam/illerherre i lämplig ålder är du välkommen att höra av dig till oss, antingen via iFokus eller via illernettan@hotmail.com
Hälsningar Carl-Otto och Anette
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Puttar lite så fler ser tråden.
Här hemma håller vi tassarna att det finns någon som vill flytta till oss.
Vad är lämplig ålder ?
Annrs vet jag det finns en men hon är bara året.
Lämplig ålder är väl runt 5-6 år. Det är gammal herre som söker sällskap 
Här puttas det lite till 

Hjälper lilla "Calle" att hitta sällskap genom att putta upp tråden.
Lille Alvin kanske kan vara nått. Han verkar lugn och fin även om han bara är 1år.
Tack för er hjälp att putta efterlysningen 
Jag ska genast skicka en förfrågan till den som har Alvin.
Även Caramell är omkring året hehe.

#8 Caramell är såld redan!
#9 jaha okej det lät ju bra, då behöver jag inte oroa mig över henne mer nu hehe. hoppas nu hon kan stanna i sitt nya hem.
Jag och Calle tackar jättemycket för all hjälp med puttning och olika förslag.
Har tagit beslut att Calle får leva ensam resten av livet. Han uppvisar tecken på att han inte mår så bra och jag vill inte utsätta honom för något han inte orkar med.

#11 är det inte ensamheten då som gör honom dålig. men du känner han bäst. men skicka en puss från mig så kanske han blir lite glad =)
# 11 Ojdå, vad är det med gubben då?
Sara
#22, men fy så tradigt, vad är det som felar med honom ? Ni tror inte det beror på att han saknar sällskap ?
förra inlägget var baserat till #11… , skrev fel.
#12, 13,14 När vi är ute på promenad så orkar han inte vara igång så länge som han brukar. Kan vara kass kondis eller saknad av sällskap, jag vet inte.
Jag är inte riktigt säker på vad som är bäst för honom. Han verkar ha tråkigt då han sover mycket. Han tycker inte om när jag försöker sysselsätta honom.
Vi brukar gå runt "kvarteret" men sist vände han redan vid grannens garage så jag följde med honom. Kommer till min infart, där lägger han sig och jag får bära honom resten av vägen. Rör sig om cirka 50 meter. Jag har hans "tillåtelse" att gosa med honom på ett annat sätt än tidigare.
Samtidigt som jag skulle vilja ge honom sällskap tvekar jag på grund av att när Calle dör så blir den nye ensam. Att försöka få den nye att komma in i det andra gänget, känns ganska dödsdömt.
Så jag vet inte 

#16 aj då. men har du ingen iller kompis som bor i närheten då han kan få träffa då och då för att busa av sig lite?
#17 Bor på landet cirka tre mil utanför Skövde.
Min Calle är bestämd men ändå väldigt känslig. Han har en känslig mage så jag är väldigt rädd om honom. Båda gångerna jag har försökt ha hela gänget ihop, har det slutat på djursjukhus med Calle. Han blir enormt stressad av dom andra och då ballar magen ur fullständigt. Därför letade jag efter en iller i lämplig ålder som även var ranglåg så han inte behövde kämpa för sin plats.

# 18 det var ju synd =(

Stackars lilla Calle.
Vad jobbigt för dig Nettan, men gör det som känns bäst och vettigast :)