Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 1243 ggr
[lisalll]
0

göra själv

kan någon ge tips om man kan göra ngn leksak häng matta osv vidare som man kan göra själv utan den går sönder eller en iller typ äter det!!

Aviendha
0

En fyrkant av fleecetyg (gärna dummelt tyg)  och bomullssnören ger en hängmatta =) Sen får man hålla koll så illern inte tuggar på den, inte så vanligt men det kan hända. Tyg finner man billigt så det gör inget om den går sönder.

[lisalll]
0

hahah najs

Loveferrets
0

Ett tips jag fick på leksak är att ta en snusdosa och ha något skrammel i den, kan du sy så är det en fördel, då kan man göra en hel del själv.

[lisalll]
0

ja jätte bra!!

Loveferrets
0

för min egen del syr jag inte så jag köper hem en massa istället haha.

MiniSku-
0

#3Ja snusdosan med kikärtor i en strumpa ja! Det läste jag också, haha mycket smart. Det ska jag göra till Maya.

Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

Loveferrets
0

#6, ja just de, ja glömde strumpan hahahaha

[lisalll]
0

hahah najs men ja har hört typ om man tar en bandy bol och typ tejpar vissa hol och lägger godis men kan inte illrana tjäka tejpen?

werner
0

Verkar som snusdosan med kikärtor gått hem här Tungan ute Har gjort fler nu så dom har 7 stycken och alla har Zira lagt beslag på Obestämd

Loveferrets
0

#9 hahahahahaha…

[lisalll]
0

hahha najs!! :P

werner
0

#10 Blir galen på henne, fixar och donar så MissTake ska få något att leka med eftersom hon fortfarande är valpig av sig och hon får inte ha kvar något, allt läggs på hög och vaktas med livet som insats.. häromdagen slogs jag och Zira över ett par av min fästmans kalsonger :S de var tydligen en raritet i hennes samling som inte släpptes iväg lättvindigt.

Loveferrets
0

"12, bli inte galen, hon vill bara väl, Flört

werner
0

#12 Ville hon väl kan hon ju sortera tvätten istället för att gömma den Skrattande

Loveferrets
0

#14, men du förstår… de ska vara på hennes sätt Guld i mun

werner
0

#15 går det att programera om dom där pälsaborrarna? ^^

Loveferrets
0

¤16 NEJ, bara att gilla läget, mooohaaaaaa

werner
0

#17 kanske kan försöka dressera MissTake med rulla runt och grejer :P

Loveferrets
0

#18, lycka till Flört snart ot här med ..SkrikandesFörvånadTungan ute

werner
0

#19 vi får komma på ett till tips så löser det sig nog..

Du kan plocka ut vadden ur ett gosedjur och lägga i cellofan så det prasslar roligt för illern (samma tips som i förra tråden)

Loveferrets
0

#29, he he he

jag ska snart investera i en prasseltunnel, går att köpa på

http://www.amhs-illertorg.se/shop/index.php?cPath=33

orkar inte göra de själv,haha

werner
0

#21 jag föredrar rör för de där tyg/prassel tunnlarna ligger bara i högar, rätade ut dom minst 7 ggr om dagen nu gav vi bort dom när vi omplacerade två foderillrar.

[lisalll]
0

okej :P

Loveferrets
0

#22 kunde gett dom till mig, tror Simon hade tyckt de var kul Tungan ute

werner
0

#24 om jag hade vetat ;P

Loveferrets
0

#24, lugnt, nu är vi återigen ot hahaha, mitt fel,,,

werner
0

#26 ^^ helt fel spår.. skulle behöva sova.. inte gjort det tyvärr ;S

Loveferrets
0

#27. då kan vi ta varann i hand (ler)

[lisalll]
0

love ferrets najs sida!!!

werner
0

#28 vi kanske ska öppna en tråd för övertrötta nattsuddare ^^

Loveferrets
0

#30, de borde vi nog ja, annars lär vi väl fortsätta ta andras trådar hahaha

Aviendha
0

OT Nattsudd kanske? Oskyldig Eller hey, nattsudd.ifokus finns ju =)

werner
0

Ojsan.. humm.. vi är i helt fel forum Obestämd Tungan ute

Loveferrets
0

#32, just de … Flört

[lisalll]
0

är illrar alergi vänlige

werner
0

#35 inviduellt, en del som är päls allergiker känner aldrig av dom och en del blir allergisk mot iller först innan andra pälsdjur men det är ovanligare att ha allergi men vanligare att utveckla en och då återkommer vi till det inviduella.. (jag yrar fan i nattmössan nu)

Loveferrets
0

#35, Jag är allergisk mot katt o hund men tål illrar, med det vill jag säga att det inte behöver vara så för alla, det är olika från person till person, vet inte om man kan testa allergi på iller som man kan med andra djur.

Loveferrets
0

#36… psssssssssssssss gå o lägg dig Cool

werner
0

#35 någon på forumet är ju allergisk mer eller mindre bara mot illrar också (minns ej vem)

[lisalll]
0

coolt min bror är alergiker men han kanske har tänckt tästa sig eller komma till nogon som har illrar!!

Loveferrets
0

#40, det är ett bra sätt att kolla det på, att besöka någon som har iller.

[lisalll]
0

http://www.amhs-illertorg.se/shop/popup_image.php?pID=130 kan ja ha dena på landet så att min får vara utan tilsyn i bland

[lisalll]
0

han tål mina kusiners som har upfödning men de illrana bor ute

werner
0

Man märker snabbt om man är allergisk :) så hälsa på någon med iller

[lisalll]
0

aa min bror tål hundar men ej katter men mina kusiner bor i norge så inte så där spontant att bara hälsa på

[lisalll]
0

så vet ej vilka vi kan bösöka i stockholm

Loveferrets
0

#46, Då kan han kanske hälsa på hos dig när/om du får hem en.

werner
0

nej men finns folk i sverige att hälsa på..

Loveferrets
0

#49Flört du är läcker

[lisalll]
0

najs loveferrets båda vi bor hemma!! ingen är riktigt mogen att flytta ja 13 min brorsa 17

[lisalll]
0

såå men mina päron har haft 4 st

werner
0

#51 Finns massa folk i stockholm med illrar..

Skapa ny tråd med rubriken Illerägare sökes i sthlms trakten

Sen skriver du i tråden Jag skulle vilja hälsa på folk med illrar för att få lite skinn på näsan + att min broder kan kanske oturligt nog vara allergisk, känner någon sig manad att få hem illernyfikna så skulle vi vara väldigt glada och tacksamma

du kan kopiera den tjocka texten så slipper du skriva om allt ^^

#50 HAHA äre tröttheten som talar eller någon psykadelisk svamp?

werner
0

usch jag är helt seg svarar 5 medelanden efter osv Förvånad kanske man skulle smyga ned i sängen brevid sambon ;P

Loveferrets
0

#53, det sistnämnda Tungan ute

Aviendha
0

#42 Nej, du bör inte lämna illern utan tillsyn i en sådan hage. Dels för att den är för liten, dels för att den kan rymma (gräva under, hoppa över) eller att andra djur kan komma åt den på samma vis.

[lisalll]
0

okej tackar :P

Bogey
0

Liten petflaska med några ärtor, lecakulor eller liknande i, blir en bra skrammelleksak.

Ceciliaolucifer
0

Du kan ta ett kuddfodral och sätta öljetter i, och sen köpa sidenband på panduro så har du en lättgjord hängmatta :) Ett örngott går lika bra!