Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 778 ggr
Vippelicious
2009-06-04 00:37
0

Hur stora?

Hej! Väldigt intresserad av illrar, och jag undrar först och främst, hur stora blir dom? Någon som kan lägga upp en bild på sig själv och en hane resp. hona? :) Då skulle jag bli lyckligast i världen!

Sedan även ett namn på ett bra foder, har alltid undrat och kan inte få det ur huvudet ;P

Medarbetare på fantasy.ifokus

Bogey
2009-06-04 00:47
0

Bilder på vår lille päls och några av oss finns här.

Bogey är dock en ganska liten hane på knappt 1,3 kg. Vikten på illrar kan variera från de minsta honorna runt 500-600gram till de största hanarna på 3,5kg så  det är ett ganska stort spann.

Bra foder anses
Vitalin Ferret,
Totally Ferret och
ANF Ferret
vara.

UlrikaD
2009-06-04 00:52
0

Har inga bilder jag kan visa där man ser men min minsta hona väger ca 700g och min största hona väger 1.2 kg.

Min minsta hane väger 900g och min största hane 2.2kg.

Så det skiljer sig inte bara mellan hona och hane utan mellan individer.

LinaN
2009-06-04 00:58
0

oj, nu höll den lille fan i mig på att hoppa fram ^^

höll på att säga att de blir stora som ponnyer och äter småhundar till lunch, men så elak får jag väl itne lov att vara? ibland blir man bara lite full i fan! :D

Jag har två honor. Den ena är märkbart lättare än den andre trots att de är helsyskon. Så vikten är väldigt varierande och rent storleksmässigt så är de väl en 2-4 gånger större än en stor tamråtta om man ska försöka jämföra dem storleksmässigt.

Var i landet bor du så kan du säkert få lov att komma och hälsa på hemma hos nån av alla oss som huserar här på iller.ifokus :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

HannaM
2009-06-04 01:05
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Absolut ingen bra bild men en hona till höger och en hane till vänster… hanen ligger väl på ca 1250där skulle jag gissa och honan på 800 kanske

LinaN
2009-06-04 01:08
0

här är mina tjejer. Den ljusa är den som är tyngst.

Men även om hon är tyngre och större så syns det inte iom att den bruna är semilånghår, dvs hon är inte angora men mitemmelan. så hon ser större ut än vad hon är.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Vippelicious
2009-06-04 02:27
0

Jättesöta bilder allihop :D Tack så jättemkt för hjälpen :)

Vippelicious
2009-06-04 02:28
0

För övrigt bor jag i Täby, så jag kan ta mig till Stockholm när som ;) Skulle vara väldigt kul att få se en iller i verkligheten, och kanske t.o.m få gosa med en Oskyldig

Aviendha
2009-06-04 02:35
0

Mina två. Hanen på ca 1300g på kortet och honan (som är rätt liten) 605g.

mandariiin
2009-06-04 06:27
0

hittade tyvärr inga vettiga bilder på mina ihop… men det finsn bilder på både honaor och hane i mitt fotoalbum.

min hane ligger på drygta 3kg, men han är överviktig. sen har jag en hona på ca 8-900g, och dom andra två honorna ligger på 680g och 650g.