OT: Dagens garv!
Japp, nu har det hänt….vi har fått vår första fortkörningslapp hem i brevlådan. har tydligen kört för fort uppe i kalix. Okej, inget fel med det….om det inte vore för vad det är för fordon som vi kört för fort med…..tada: Vår husvagn!
Mej veterligen så finns det ingen automatisk fartkamera som tar bilder bakifrån, så vi måste ha backat vääääldigt fort. Det blir bara mer och mer konstigt….för där vagnen står så var det MYCKET blöt gräsmatta när den skulle ha vart i Kalix (13/4) och före det så var där snö….så jag har inte en aning om hur den tagit sig därifrån. Jag var hemma och sambon var på jobbet den aktuella dagen….så undrar vem det var som körde vår husvagn? Någon som bor i Kalix som sett någon backa förbi i en husvagn?
Ska ringa imorgon för att kräva mer info samt bildbevis på att det var vår husvagn son kameran tog, eller om det är fler vagnar på rymmen! *ASG*
Bifogar en bild på den skyldige så ni vet hur den ser ut =)
Fortsättning följer imorgon….spännande detta!
Amor vincit omnia
Hahahahaha, ibland undrar man vad dom håller på med. Hur i fridens namn kan en husvagn köra fort själv, vad jag vet så brukar där väl vara en dragbil framför………. eller hur?
hahaha uppdatera hur det går, kanske husvagnen tog en sväng för sig själv :P tycker det lät väldigt roligt. ja jag skulle verkligen också kräva mer bevis!
#1 Ja, jag har för mig att det behövs en bil för att dra…..men det kanske inte behövs i norra sverige =)
#2 Ja, det måste ju vara så…..den har nog hoppat över staketet och plaskat igenom den blöta gräsmattan för att sedan ta en tur till Kalix! Det är väl tråkigt att stå stilla mesta delen av livet…..synd bara att fartkameran tog den….annars hade vi aldrig vetat nått *asg* (har skrattat så tårarna rinner här hemma….undrar hur jag ska hålla mig imorgon när jag ringer….=)
Amor vincit omnia
ja men visst, här ser man husvagnar som hoppar över staket varje dag ;) hehe inte direkt, inte särskilt vanligt hahahaha. skulle själv inte klara av att inte garva om jag skulle ringa ett samtal om detta hahaha.
Det där hände en kompis åt mig, trängseltraffikavgift i sthlm när bilen i fråga stod på underredet i hans trädgård 45 mil bort.. Finska bilar har ju 3 bokstäver och 3 siffror som vi, så det kan vara där felet ligger, har hänt förr, eller att någon har fyllt i nummerplåten för att ex få ett "F" att se ut som ett "E". Det kommer man ju undan med i kameran för egen del med ;)
Paulina
#4 Funderar på om jag ska inleda samtalet med att fråga om det nu finns fartkameror som tar kort bakifrån….och försöka vara alvarlig åt minstone ibörjan…..=) Och finns det inte sånna så är nästa fråga -Hur fort får man backa med husvagn? *tårana rinner* 
Amor vincit omnia
#5 Kan ju vara nått sånt för bokstäverna på vagnen är FEF, ska bli skoj och se om de envisas med att gå vidare =)
Amor vincit omnia
#7 Men jag fattar inte att de som skriver ut inte reagerade på att det stod caravan royal 535 där det ska stå vad det är för bil…..men det kanske är data alltihopa…?
Amor vincit omnia
Hahahaha snacka om helt hysteriskt roligt.. Misstänker att husvagnen står och visslar lite oskyldigt i ett hörn :P
Ska bli riktigt kul att höra vad dom säger imorrn, de samtalet skulle man vilja höra :P
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Ah, det är lätt "pipmat", vet folk som gjort det och klarat sig fastän de blivit knäppta i kamera. Synd om de som får lappen dock.. Men som sagt, det går, tyvärr.
Det är nog databaserat allt, åtminstånde efter att reg.nr matas in. Om det är folk så lär de ha så mycket att göra att de inte reflekterar över det. Hoppas det löser sig. Annars ger det ett riktigt gott skratt! Måtte husvagnen bete sig efter detta tilltag ;)
Paulina
#9 Hahaha jag ser vagnen framför mig, visslande, skruvar lite på ena hjulet och tittar upp i himlen *asg*
Amor vincit omnia
#6 hahaha snälla gör det! och berätta sen hur de reagerade hahahahha
#10 Det är ju tur att det är vagnen iallafall…..blir lite lättare att överklaga då än om det varit bilen =)
Jag tror att det är ett kort som de inte sett ordenligt vad det är för regnummer då det tagit över 1,5 månad innan vi fått detta brev….så det kanske är de som sitter och kolar som "chansat" och fått en träff och skickat det vidare =)
Amor vincit omnia
#12 Japp uppdatering följer imorgon….spänningen stiger…..har husvagnen rymt? Kommer den att göra det igen? Och den vikigaste frågan av dem alla…..vem körde???? *tårarna sprutar*
Amor vincit omnia
#14 It's alive! =D
Paulina
#15 *asg*
Amor vincit omnia
Härligt!
Och så funderar de på ägaransvar för fordon, så det blir till att alla ägare av levande husvagnar få se till att det är kopplade på tomten så de inte rymmer.
Allvarlig, så ser jag ett stort problem med ägaransvar. Kommer att bli förbenat besvärligt i såna här lägen. Blir väl som med biltullarna i Stockholm. Bara att betala så man inte får anmärkning och sen överklaga i efterhand.
#14 hahaha, du får ge husvagnen utegångsförbud :P
#15 hahaha
#17 Ja, bara att betala och se glad ut………men jag undrar hur det blir om den kör så fort att körkortet dras in….hur många husvagnar har körkort? Eller ska vi ägare stå till svars även för ev. vårdslöshet i trafik? Som sagt, denna regel blir klurig för de stackare som sitter och ska döma vem som gjort vad och hur det gått till. Tänkt om någon tycker illa om mig och släpper lös min husvagn? Huga……
Amor vincit omnia
#19 Det blir svårt det……den står nämligen ute! Blir svårt att få in den i hissen……..
Amor vincit omnia
Fast tomtförbud skulle kanske gå…….
Amor vincit omnia
haha ja, jag har svårt att se den få plats i hissen, men tomtförbud fungerar ju också :P

*Asg* Ni är för knäppa :-)
Men ja jag ser fram emot att höra fortsättningen på detta.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#23 någon måste ju ta det jobbet ;) hahahha
Jag ser också fram imot att höra fortsättningen. sitter själv hemma och skrattar som en toka :P
#23 Men Åsa då…..man måste ju bara få veta hur detta kommer att sluta…..kommer vagnen att vara tvungen att betala böterna? Eller får vi som ägare pga det strikta ägaransvaret få betala dem? Vad gjorde vagnen i Kalix? Är den otrogen? Frågorna hopar sig……
#24 Då är vi två…..mina ögon har inte varit torra många minuter sedan min sambo öppnade brevet =)
Amor vincit omnia
hahaha otrogen! *asg*

#25: Jadu gumman, vad kan ha hänt? Jag kräver ett samtal där du berättar vad de sade i morgon.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#26 Undrar om man måste betala underhåll om det blir "små" husvagnar?
#27 Självklart =)
Amor vincit omnia
#28 bra fråga, det kan vara bra att kolla upp innan det är dags ( om det blir några juniors) :D
#29 Hoppas att de inte är som möss…..har int eråd med (väg)underhåll för upp till 20 småvagnar!
Amor vincit omnia
#30 *asg*
#30 Jag tror man har rätt till hjälp med underhållet om det är för många ungar. Kanske lika bra att höra med försäkringskassan genast? Är det en hona eller hane? Akutkastrering? Vart tusan sitter livmodern!
Paulina
*ASG*
detta vart ju alltför skojjigt ^^ helt underbart ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Jo, en till möjlig lösning.. Kopierade skyltar, ser ut som riktiga men med någon annans regnr är inte heller ovanligt.
Hm, nu borde ni få tankar om mig för att jag besitter flera sätt att fiffla sig igenom fartkameror *skrattar*
Paulina
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Stulna skyltar ???
Man jag tror på polisen i detta fallet
se bara här
#35 Var det till mig? Inte stulna, kopierade. Vet inte hur man får tag i det, vill inte heller veta, men har sett dem och själv sökt nr och det stämde då inte med fordonet de satt på, så det finns. Vanligt i stöldgodsvevan, ofta skoter dock men varför inte annat med? Nu sade jag inte att det var så i detta fallet, bara en möjlig förklaring på varför husvagnen fotats av en kamera i kalix.
Paulina
lugn och fin 
skrev det som en kommentar på hur nr hade kunnat hamnat i kamerans lins inget annat
sno skyltar gör dom ju i varje amerikansk film snart när dom tar en bil
#35 där har vi svaret! sådär gick det till! :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
hahaha har ni kommit fram till hur det skulle bli med underhåller förresten? :P

Men är det inte tom koppeltvång på husvagnar den här årstiden?
#40 hahha när du säger det, så känns det bekant hahaha
#34 Så du är sån du…..=)
#35 *asg*
#39 Nej, hittade inget på varken försäkrinskassans hemsida eller vägverkets hemsida eller polisens…..blir lite orolig….
#40 Har för mig att det är koppeltvång på dem om de inte är på en camping eller i förvar, men de kanske har lättat på reglerna?
Telefontiden börjar kl 9 så jag återkommer med mer info efter det =)
Amor vincit omnia
Fick prata med nån tråkig snubbe som knappt kunde skratta åt saken……men han förstod iallafall det absurda i situationen och att vi kunde strunta i lappen =)
Och för er som undrar….det finns inga automatiska fartkameror som tar kort bakifrån för det frågade jag iallafall! Han vart lite ställd när jag frågade och förklarade då att nej, de tar bild på fordonet framifrån.
Så, roligare än så här vart det inte gott folk…..vår husvagn hade inte rymt!
Amor vincit omnia
hahaha så synd med en tråkig gubbe, men bra att ni kunde slippa lappen. men då vet du med all säkerhet att husvagnen inte rymt eller varit otrogen, så du behöver nog inte oroa dig för en massa små husvagnsbebisar att betala underhåll åt :P
#44 Haha ja det har du rätt i =)
Amor vincit omnia