Illermardröm inatt
usch…. vakna här alldeles chockad och darrig precis….
Drömde att jag och gubben min var i ett hus, där det börjar brinna i köket. Vi får ut hunden och katten, litet personliga saker och illrarna hinner vi få in i en transportbur. Telefonen vägrar fungera så vi kan inte larma, så jag springer över till en granne medan gubben tar med saker ut, jag kommer tillbaka till huset och hjälper till att ta ut de viktigaste sakerna…
men jag glömmer transportburen med illrarna! vilken ångest! sån fruktansvärd ångest… brankåren kommer, släcker elbranden och vi får väl gå in… min farfar är jtätekritisk till varför jag inte ahde velat sova i ett par av sofforna för dom har klarat sig bäst knappt svedda i kanterna. Då hittar jag en tidning som jag vet det ligger ett djur i, börjat bläddra bland bladen och hittar en hamstermus, alltså en korsning mellan hamster och mus som blivit kvar i huset.
en var död, trodde jag, klappar en i pälsen varpå den ruskar till och sträcker på sig, jag hade gett upp hoppet för tjejerna där. men iom att hamstermusen som var kvar i huset klarat sig kanske tjejerna gjort det med.
In i huset, förbi brandkårspersonal och leta som en idiot efter transportburen, hittar den under en hög med typ gamla militärfiltar, ylletyger och annat och de LEVER!!!
Rusar ut igen och konstaterar att man kanske ska åka till vetrinär med dem för att kolla hurmycket skit de fått i sig i branden….
Men jisses vad chockad jag var när jag vaknae, det var… en klart obehaglig dröm som visserligen slutade lyckligt men jag är verkligen skakad….
Jag var fullständigt övertygad om att tjejerna var döda. men när jag lyfte fram transportburen så gäspa de o sträckte på sig….
uscha för mardrömmar…. :S
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.