Den är älskad och mindre älskad
Jo, det är solen och värmen jag menar. När klockan var runt 11.00-11.30 hade jag 39,6 grader i solen rakt mot mitt fönster. Jag är en riktig solälskare men mina stackars små här hemma är inte alls lika glada. trots att persiennerna var nere, takfläkten kämpade sig runt och runt var det nästan 27grader. Jag vet att detta är ett problem som återkommer varje år men jag lider så med mina älsklingar och sommaren har bara börjat….
Mvh Jenny

Håller med fullständigt. Jag älskar sommar men jag får migrän när det är för varmt. Illrarna ligger framför fläkten och ser ut att ha det ganska bra. Men chinchillorna och guldhamstrarna mår inte på topp i det här vädret. Vädrar så mycket jag orkar när solen går ner men de är känsliga för drag så då får man inte vädra för mycket heller. Och så fort man stänger blir det lika varmt igen.
Önskar man hade haft råd till en AC till djuren.
Jag byter även vatten oftare nu än förut, flera gånger om dagen så att det håller sig kallt hela tiden. Alla fönster är öppna så att det blir lite drag oxå
Mvh Jenny

Skulle vilja ordna tvärdrag men nio illrar och öppna fönster på tredje våningen känns inte särskilt aktuellt.
nä, jag förstår det… Jag bor så pass litet (enda gången man uppskattar det
) så jag har mina fönster på samma vägg (i köket och rummet) och illrarna ligger och sover i sin säng antingen bakom soffan eller i buren i hallen så de påverkas inte av draget
Mvh Jenny
#3, hehehe, (skrattade åt alla dina 9 pälsar). men går det inte att lösa på nått sätt alls ?
Man kanske skulle ta och emigrera norrut med sina pälsar under sommarhalvåret.
Jag var dum nog att ta med Maja mitt på dagen i förrgår. Det var inte uppskattat. Vi var inte ute mer än 30 minuter (större delen låg Maja i famnen pga hon flåsade och la sig platt i skuggan). När vi kom hem la hon sig platt bredvid vattenskålen och lapade vatten.
Nu har jag iof lite tur. Visar det sig att hennes vanliga tillhåll blir varma i sommar får jag ta och inreda källardelar till henne - där blir det inte mer än 18 grader hur varmt det än är.
_No way! Yes way!
#6 norrut? med midnattsol? nej tack ^^
Däremot det man KAN göra om man vill ställa fönster på vid gavel är att bygga en ram som man sen sätter galvat nät i. Viola myggnät á la iller :D funkar bra om man har självmordsbenägna katter också :D
JAg har monterat en fläkt i vardagsrummet. men den räcker knappt till o röra runt luften. Om nätterna är fönstret i sovrummet på vid gavel vilket gör sovrummet aningens svalare. Sen har vi ingen elektronik i sovrummet där illrarnas sovbur är. på dagarna stänger vi fönstrena och drar för så att solen inte ska värma in….
Men ska köpa två golvfläktar, en i sovrummet och en i vardagsrummet, en sån som fläktar fram o tillbaka. Ska även köpa en badbalja åt tjejerna så de kan bada om de vill.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Det jobbiga här hemma är att jag har illrar som inte mår dåligt av fläktar medans chinchillorna och guldhamstrarna inte får utsättas för drag alls. Lite bökigt, men vädrar så gott det går på kvällarna och nätterna. Nu verkar det ju (tyvärr) som om värmen inte ska hålla i sig längre. Skulle bli svalare och molnigare redan imorgon. Iallafall i Göteborg.
Har inte ångrat en sekund att jag satte in ett beg ventilationsaggregat som jag fick
i huset och gjorde vid. Har inga fönster öppna för den suger in kylig luft utifrån och ut med den varma inneluften vilket innebär att jag och Ricky sitter här och och har det hyfsat svalt och skönt.
Sen har han balja han kan plaska i och brukar bli duschad när jag är på toaletten. för då ska han dricka vatten i duschen och ger sig inte så sätter jag igång duschen så springer han i utkant av strålen och försöker dricka upp vattnet
Han hinner bli rejält blöt på den lilla stunden vi är därinne och det händer ju ett par ggr/dag så han har det bra
#9, en pjåskig fråga igen hehe. Är det inte risk att han får i sig schampo o dylikt om han är med i duschen ?
jag gillar sommaren, men bränner mig hur lätt som helst. då menar jag röd som en kräfta. så jag håller redan på att dö nu, så jag undrar hur det kommer bli resten av sommaren, och inte bara tal mig utan mina små liv här hemma. som tur var inhandlade jag en AC för inomhusbruk :D
nä han är inte där när jag duschar då biter han mig i fötterna
det är vid övriga tillfällen 
#12, hehe okej.