Leksaker och dylikt
Har letat men inte funnit någon som sålt div grejer så provar med detta.
Finns här någon med iller-rör (sånt som går att böja) att sälja eller/och "toalåda" med låg kant ?
Vet att vissa butiker säljer men vill först se om någon har sånt liggandes till "ingen nytta"
Tack på förhand
Djurmagazinet säljer lådor med låg kant, låg runtom dock.
Annars har Amhs Illertorg, Klarsferrets och Hagsätra en hel del illergrejer.
Tack, har kollat där men ville först kolla här ifall någon hade något som bara låg undanstoppat.
#2 Ok, får väl hoppas nån ger sig till känna då 
Ett hett tips är IKEA. Deras låda, trofast kanske den heter, kostar 19 kr och de fungerar utmärkt som toalåda. Har ett gäng sådana, i butik är det ju så himla dyrt med en plastlåda de ska bajsa i 
De rör jag har är hederliga dräneringsrör. Ingen snygg färg (gula) och rätt stela, men de springs i väldigt frekvent och är lätta att få tag på.
Jag har inget till övers just nu, det jag har över delar jag upp mellan mina två boenden så ;)
Paulina
#4, det kan jag verkligen hålla med dig om, rätt dyrt bara för lite plast hehe. var får man tag på dräneringsrör ? Har du möjligtvis en bild på den lådan "trofast" ?
Ska kolla in IKEA faktiskt , tack ska du ha.
Jag var inne på ikea o kollade men är det inte lite väl höga kanter på den Aviendha ?
Här är lådan. Inte snygg färg, men jag har vit, det fungerar =)
Ja, min pappa hade ju säkert 50 meter i en rulle på gården visade det sig och mamma renoverar så jag har det enkelt ;) Men första röret övertalade jag en byggnadsarbetare att ge mig :P Men de borde finnas på bygghandlar osv. Själv tyckte jag att det var lite mycket att lägga pengar på illermotorvägen som finns i illerbutikerna på internet.
Vet att dessa plaströr finns i svart med, då är de aningen grövre. Tror de heter dräneringsrör? Man kan ibland se dem i slutet på stuprännor.. De svarta är dock ännu stelare, men det fungerar ändå.
Paulina
Här finns bild på röret. Finns på byggmax tydligen =) Är man lite kreativ kan man hitta mycket roligt åt illrarna till bra priser ;)
Paulina
Jag vill bara säga att mitt iller-rör var ett kanonköp! Tipsar om att kika på t.ex tradera, där jag köpte mitt för ett par år sedan. illrarna älskar det!
#7, okej, de känns som att det är lite väl höga kanter men det kanske funkar, billigt o bra om inte annat hehe.
Det är väl så att jag inte är så kreativ haha. Men jag ska ge mig ut och kolla.
#9 vet inte om man kan lita på att man får bra eller rätt grejer på tradera eller blocket. Hörde om en som skulle köpa en transportbur på tradera, de var ett himla ståhej och priset blev dyrare än tänkt och buren var i princip sönder. Tack för de liksom.

Jag har en iller toalåda som du kan få, fick med den när jag köpte en av mina illrar men har aldrig använt den. Nu står den bara i ett skåp och tar plats.
Be a rainbow in someones cloud
#10 Kanterna ser högre ut än de är. Inte högre än några andra toalådor jag har.
Paulina
Jag köpte en ventilationsrör på Jula för 179 kr (eller något runt det). 3 meter långt i aluminium.
_No way! Yes way!
Oj nu händer det grejer hehe, ska genast kolla in på Jula, perfekt tack !!
Ska in på ikea o kolla där Tack ska ni ha alla.
Ventilationsslang såg jag nu att det hette när jag dubbelkollade 
_No way! Yes way!
#10: Visst kan man bli lurad men av alla de affärer jag gjort på tradera, får jag ändå säga att jag är nöjd! Har man bra kontakt med säljaren innan, så får man ju ett hum om h*n är seriös eller inte - man kan ju också se vilka omdömen säljaren har fått tidigare.
Man får väga fördelarna (priset) med risken, men hoppas i alla fall att du finner vad du söker!
Ska man handla dyrt på Tradera så ska man begära att få betala med paypal.
Sara
Tack Saga85 , jag hitta inte de. Jag tryckte på länken, vilken kategori bör de stå under ?
#10 , ska kolla runt där o se. Tack.
#18 Det gick visst inte att länka direkt som jag försökte, men om du skriver "ventilationsslang" i sökfältet till vänster på Julas hemsida så får du upp den.
_No way! Yes way!
men jag gjorde ju de hahaha Saga85 
Skumt, jag får upp rätt när jag söker på det 
Det ligger under: VVS, värme & kyla - Kyla och ventilation - Ventilation - Ventilationsfläktar
_No way! Yes way!
försökte igen men nu så, är den inte väldigt vass runt hålet ? (lät dumt men ni fattar nog haha) de ser så ut,
Nope, inga vassa kanter. Nackdelen är att den är rätt så tryckömtålig - blir lätt småbucklor, men det är när man råkar vara lite hårdhänt och drar ut/vinklar den. Min har lite bucklor (från mig, inget från illern), men det går inte hål. Fördelen är att den håller formen och är (vad jag märkt/tror) "krafs&grävvänlig" 
_No way! Yes way!
#23 aha ok tack, ja ett sånt rör borde ju vara rätt tåligt om man säger, ska in där i helgen o kolla, tack så hjärtligt.
Som sagt ovan gå ner till ett bygge och snacka med gubbarna om deras gula däneringsrör.
Jag har 6m delat på 2st 3m liggande bakom soffan ovanpå varandra och när Leo fanns så var det alltid ett väldigt springande i dom två.
en iller i varje rör och sen låg dom och kaxade mot varann i öppningarna för att sen backa i en väldig fart och börja om
#25 så gulligt, har du möjligtvis en bild på hur de ser ut ??
Jag har märkt att Biltema har samma pris eller är lite billigare än Jula, åtminstone i Borlänge, så det kan vara idé att jämföra ifall ni har tillgång till båda butikerna.
#27 tack. ska kolla där oxå.
Härliga ideer ni kommer med det är uppskattat !!
"27,vilket är bäst att använda ,mjuk eller hård ? De såg oxå vassa ut i kanterna, jag som e hönsig igen hehe.
nej tyvärr och orkar inte plocka fram kameran ikväll
ska se om jag får tid i morgon
Dom är gula. Veckade (mina är fodrade med ett svart rör) styva och har en diameter på ca 100mm (10 CM)
Brukar finnas högvis på byggen i olika färger
# okej, hopppas du orkar ta bild imorron, lättare att se de framför sig.

sånna har jag, fast oranga. snodde från en bygg arbets plats. *gratis är bäst* 
#27 Bra att veta. Verkar ju vara samma rör, det hårda, som jag hänvisade till.
#29 Själv har jag den hårda varianten. Och som sagt - inga kanter här. Jag testade att dra handen runt runt öppningen för att testa. Känns ingenting. Lite knöligt, men inget vasst.
_No way! Yes way!
#32, jag vågar inte sno, det är jag för feg för hahahaha.
Hur långa e dom du har ? jag har ett liknande som är rött men illrarna verkade inte tycka de var så kul. iofs är det bara en halv m långt men ändå.
#35 aha men det är ett sånt jag har fast rött , men det kanske är för litet, bara en halv m långt.

som dom gula är mina oxå, med svart innuti.
det röret jag snodde var ca 5-6m, men jag har sågat av det på hälften.
bara att plocka det när ingen ser :P
felet är att jag kan inte använda mina rör just nu, då min lilla iller familj inte är så stabil (dom har inte bott ihop så länge) så det slutar oftast med att någon kryper in i röret, sen blir den instängd där utav dom andra som vägrar släppa ut den. så det slutar alltid med världens bråk m.m. så just nu ligger dom och väntar på snällare humör bland mina illrar :)
#37 hehe, så kul med en illerfamilj, hur länge har du haft dem ?
Tråkigt dom ska bråka så , kan hoppas att det bara är lite test för att se vem av dom som bestämmer. Säg till dom att man ska vara vänner o kramas hehe.

jag försöker förklara det för som varje dag, men dom har gjort små grupperingar….
Dealen (har haft sen i februari, kille på 4½ år) håller ihop med Lyssa (har haft sen 2006, tjej på snart 4 år)
sen Nova (har haft sen februari, född juni 2007) håller ihop med Aura (har haft sen 28/4, född juli 2007)
men oftast så är det Nova som springer in i röret och somnar. sen när hon vaknar så står Dealen och Lyssa i varsin öppning. haha
#28 Jag har användt mjuk till grävlådan, men det röret är inte helt illersäkert. Kommer att bli utnött så småning om av allt krafsande och bitande.
Har hårt i den hembyggda sovburen, men kantat med fleece. Du kan kolla här på de 2 sovburarna jag gjort.
Har f.ö. en bur över om nån skulle vara intresserad, eller så får den bli bostad den dan jag lyckats knåpa ihop ett utehägn.
#39 haha allt för att jäklas med dig hahaha,
#40 Vilket underbart litet hus dom har, så himla fint !! Önskar jag var lika händig och kunde bygga sådär hehe.
Smart att kanta de med fleece, ska jag testa med .
Ser den buren (den du har över) likadan ut som på bilderna ? Vad ska du ha för den i så fall?
Finns det fler med div ting ?