Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 146 ggr
ang3lica
0

En till på blocket..

Robinsnel
0

Yup, bnoffan har ringt..

nicko
0

Hon var en söt illerhona

Smex
0

vill ha!! Kanske man skall ringa.

bnoffan
0

#3 nej det tycker jag inte

Smex
0

hehe okej. Skall du köpa den eller?

bnoffan
0

#5 haha nej det vet jag inte. Jag har inte fått tag på honom ännu. Försökte ringa igår men kom bara till mobilsvar. Så vi ser vad som händer Flört

[Luna]
0

har också ringt idag ocgh kom bara till mobilsvar :D
Lämnade mitt nummer så vi får väll se om man får svar :)

bnoffan
0

Varför skulle ni promt sätta ut annonsen här?

Låt någon som inte redan har en päls få chansen…

Borgarn
0

#8 ta det lungt, =).
Ägaren till illern tar nog den köpare, som han/hon tycker verkar bäst och seriösast och inte den som är först till kvarn  ;).

bnoffan
0

#9 nej men jag börjar bara bli så less på det här. Vi var ju beredda på att få hem första illern i söndags. Men då är det först problem med uppfödaren som vi skulle ta valpen från. Sen får vi återbud samma dag som vi skulle ha tagit Nisse.

Börjar kännas lite hopplöst det här.

domiino
0

bnoffan, jag förstår din frustration och jag tycker det var "dumt" (i brist av snälla ord) att bara neka samma dag. Men se det såhär, det finns de människor som väntat flera år på en iller, känner en del som väntat i tre fyra år och fortfarande inte har en iller. Men jag kan lova dig, omplaceringar finns alltid kvar och snart är det dags för parningstiden igen (okey det är några månader kvar men endå). Så du kommer få en liten pälsboll som retar gallfeber på dig, undertiden kan jag bara ge dig förslaget att åka runt på så många illerträffar som möjligt och ta i kontakt med flera uppfödare. kunskap väger ju inget, eller hur =)

UlrikaD
0

Undrar hur många det är som hört av sig egentligen. Priset på tjejen har HÖJTS med 1000kr.Förvånad

holtz
0

Va? Har det blivit en iller som säljs till högstbjudande? :S

Theres
0

golf.ifokus.se

sarae
0

Nej fy fan! det där är dålig stil…vad sägs om att alla slutar ringa på annonsen! det kan banne mig inte sälja den för mer eller lika mycket de köpt den för! Inte konstigt att de inte svarar när man ringer…de sitter å räknar in samtalen för att försöka få ut så mycket pengar som möjligt…återigen har djuret blivit en sak….nej..sånna människor ska bojkottas! Så kan de sitta där med allergi och iller tills det inser att man inte gör så med djur

Theres
0

åhhh, henne skulle man vilja ha :P

golf.ifokus.se

holtz
0

Ungefär så jag kände med min fråga Sara.

Robinsnel
0

Ja, faktiskt. Om de ska ha 2500 ska det va en jädrans fin stamtavla. Men jag kan hålla med om bojkott.

sarae
0

tja..tydligen har stamtavlan blivit finare på ett par timmar….hon kostade ju 1500 vid 5 tiden…snacka om inflation!

NosFeratu
0

Jag har alltid tyckt att man ska inte diskutera pris på ett djur..

Men att sätta ut henne för en summa och sen nästan dubbla den för att det är många intresserade.. det är ju bara sjukt och fel!

Jag håller med.. BOJKOTTA!

Theres
0

ja, eller hade de bara skrivit fel…som det står :D

golf.ifokus.se

NosFeratu
0

Dom kanske sitter och läser här och vart tvungna lägga till det!

sarae
0

tja…det kanske svarar  i telefon nu då, när priset är "rätt" … man brukar faktiskt få godkänna annonsen innan den lägs ut på blocket…

jag har inga problem med att betala 2500 för en iller, Men det jag ogillar är känslan jag får…"aha många vill ha henne, men då höjer vi priset å tjänar en slant". Sorry, men så gör man inte med djur….

Faxlin
0

vit pastell. Ja pastell var hon i alla fall. Tycker nog också att det är bojkotta som gäller om man höjer priset på det sättet.
Och som ni säger, mycket möjligt att de läser här inne, kanske därav förklaringen.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

ja…hoppas faktikst att det läser detta….hade de satt fel pris så hade de inte förklarat utan bara ändrat det….jaja vad kan man göra? kankse skall börja sälja mina pälsar för 3000 styck…

holtz
0

åh Sara, jag har ju faktiskt en märkesiller. Hon borde vara ännu dyrare. Skämt åsido :/

NosFeratu
0

Jag hoppas det inte blir priskrig på illrar.. Förvisso bra att inte vem som helst bara kan "impuls-köpa" en.. Men det är inte kul om man ska vara tvungen äta nudlar under en tid för att ha råd att komma igång!

sarae
0

ja för sjutton! prada kan du säkert få minst 15.000 för om du spelar dina kort rätt!

Faxlin
0

haha, nej jag vet då att de seriösa uppfödarna inte kommer haka på ett priskrig angående iller. Inte åt något av hållen, varken neråt eller uppåt.

Det som stör mig lite är en sak till Han har skrivit "stam tavla"
Vad betyder det? Har han ingen riktigt stamtavla eller?
Undrar vem som är uppfödare på illern. Ingen jag känner till har någon pastell valp på vift i alla fall. Nu säger jag inte att jag känner alla, men en hel del i alla fall. Och även om man inte känner dem personligen så har man lite koll.

Audiatur et altera pars

Tina-A
0

Har tillbehören blivit fler?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

bnoffan
0

Mysko kille det där. Sätter ut en annons utan att svara någon. För som jag förstått det har han inte svarat när någon ringt? Hoppas verkligen inte att han höjer priset för att han inser att det finns pengar att tjäna..

sarae
0

nix…samma tillbehör….fortfarande så har hon en "stamtavla"….låter mycket som en faramar iller i mina öron…som kostar mellan 500-700….trevligt att man kan tjäna pengar ;)

UlrikaD
0

Fick någon nåt svar nån gång?

sarae
0

inte vad jag har hört…men många verkar ha ringt/mailat….

Faxlin
0

Har heller inte hört någon som fått svar. Konstigt att man inte svarar om det är akut.

Audiatur et altera pars

[Luna]
0

#26 hahah faaan att jag inte tänkte på de innan.
nu ska vi se. Jag hade 8 märkes illrar.
Låt säga 15.000 per iller.
Wohooo jag kunde varit rik.

Reagerade också på att dom höjt priset.
Jag vill inte ha en iller till, men jag älskar att ringa på anonser.
Kan inte hjälpa de.

Dår får man bättre inblick än vid en anons.

bnoffan
0

#36 Varför ringa på annonser om man inte vill ha det som annonseras om? Blir extrajobb för den som satt ut annonsen…

kitty
0

sitter här o ringer o ringer men ingen svarar.. skumt…

Sara
0

# Har du pratat med respektive omplaceringskordinator i SKILLS, STIF och Svenska illervänner? Rätt som det är får de in en omplaceringsiller och då är det jättebra att redan ha en lista på folk som är intresserade av omplaceringar. Sen betyder det ju inte att just den illern är rätt för just dig, men då finns ju iaf chansen.

Sara