Äter hundar?
Jag var ute på promenad med min iller precis och när jag var på väg hem så kom det en kvinna med en hund, då lyfte jag upp illern för många hundar reagerar kraftigt när man går förbi. Kvinnan tittade lite på mig så då sa jag "många hundar gillar inte mitt husdjur så det känns bäst att lyfta upp honom" då svarade hon det är ju inte bara det illrar brukar ju äta upp hundar.
Så min fråga är nu har det någonsin hänt att en iller ätit en hund? Min iller väger 1.7 kilo och hennes hund låg väl mellan 20-25 kilo, det känns inte så realistiskt att min iller skulle kunna äta upp honom.
Be a rainbow in someones cloud
Haha, ja du.. Om han är riktigt hungrig kanske.. 
Sara
Alltså, en liten chiuaua skulle nog kunna stryka med ;)
Äta vette tusan, men 605g Aviendha attackerade en rottis en gång och gav sig inte. Hon är inte klok på en fläck ;)
Paulina

Hahaha! Lotta attackerar alla hundar som kommer narmare an 2 meter, men jag tror inte att hon skulle kunna ata en ;)
// Amanda
hmm avanti hälsar att han brukar äta minst en schäfer om dagen…
så om de äter hundar? tja… här hemma iaf

# 4 men Avanti är ju lika stor som en hund så det är ett special fall :)
Be a rainbow in someones cloud
Tja ingen av våra hundar har blivit uppätna hittills i alla fall, och de väger mellan 7-37 kg ;)
Jag tycker att du gör helt rätt i att ta upp din iller. Det är ju betydligt större risk att en iller skadas av en hund, än tvärtom. Visst kan en hund få ett illerbett, men en hund kan ju åstadkomma större skada på illern, om det vill sig illa.
Själv har jag aldrig varit orolig över detta när det gäller mina illrar och hundar men det är ju en sak då de lever tillsammans och en helt annan om de är främmande för varandra, och möts ute.. De flesta hundar har ju aldrig träffat en iller och kan se den som vilt, som vore kul att jaga eller leka med.
#4: Bara en tidfråga då, innan du blir schäferuppfödare också… 

japp. självklart! gärna stora hundar som labradorer, ungefär!
jag mötte en dam som allvarligt förklarade för mig att illrar är giftiga djur- under en sekund tänkte jag svara henne att så var fallet och att man behövde sjukhusvård inom 20 minuter efter ett bett..
jag hade en granne som konstaterade att iller är ett rovdjur- jag svarade lite snällt att det är hennes hund också.
tyvärr tror folk lättare på fördommar än på sanningen…
fast… här hemma på gården står Love och Alice högst i rang efter att ha gett min grannes isländska fårhund ( schäferstorlek) ett tjuvnyp- så man vet ju aldrig…
Vår Gizmo (Normal stor tax) har inte blivit uppäten än i alla fall och här hemma har vi två små tokiga illrar.. Hehe
:)
#9 Fast de finns ju dem som jagar grävling med tax, så taxar kan vara tuffa bra nog om de vill.
#10 Ja det kan dom allt.
Sen är hans föräldrar utbildade jakthundar som jagar både älg och rådjur. Men Gizmo var den i kullen som var fjanten eller vad man ska säga. Han har inte det minsta tecknen på jakt i sin personlighet och sen har vi inte gjort honom till en jakt tax heller utan enbart familje sällskapshund.
Förvånandsvärt lugn och snäll mot illrarna. Det är snarare Rocky som står för fiolerna när det gäller vem som bestämmer av dom 3.. Han visar rangordning och arrogans här hemma. Så Gizmo är lägst i gruppen som märks tydligt.
Ska vi se…. *räknar* nej, vi har fotfarande vår schäferkorsning kvar… han väger ju bara 30 kg så han måste ta en faslig tid att äta upp…
Men allvarligt talat? giftiga illrar? *ASG* det var den roligaste nästan lika bra som att de är blodsugare :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

hmm, åhh, så det är alltså därför jag är hundlös nu? De vart uppkäkade av mina illrar. Tänk jag som trodde de avlivades av ålder och sjukdom. Så fel man kan ha.
Skrattretande att tro att en iller kan äta en hund. Eller ja, det är klart, om hundägaren är snäll och styckar upp hunden först så går det självklart att få den uppäten, bara ge gänget lite tid på sig så.
*morrar lite över inskränkta folk*
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars