Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 574 ggr
LinaN
0

Jag HAR illrar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ju kännt mig litet snuvad på konfekten då alla berättar som sina illrars hyss och jävelstyg…. Illrar som trashar hela lägenheten under natten och håller andra husdjur som gisslan. Men mina två har INTE sysslat med sådant. men nu så! nu möttes jag av en syn som bara fick mig att le (kanske första o sista gången men ändå^^)

Våra penslar vart utvälta över hela vardagsrumsgolvet, mina tidskriftsamlare med symönster och tidningar vart utdragna ur bokhyllan och paketet med oboy som stod på vardagsrumsbordet (som står mer än en halvmeter från soffan) låg utvält över bordet….. Dessutom fanns det oboypulver i min laptop och över den trådlösa musen till laptopen och mitt i alltihopa kommer en alma glad i hågen och full med bus… men hon visste inget om det som hänt…

Så på det hela taget så verkar det som om det faktiskt ÄR illrar och inte genmanipulerade hamstrar :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

leo-
0

Dom har bara tagit det lugnt för att ni ska sänka garden Glad

nu börjar H*****t lycka till Cool

Aviendha
0

"Det tar sig sa pyromanen när han tände på dasset" ;)

Madde
0

Hehehe. De brukar vara så snälla i början. Sen kommer det. =)

Jag brukar skratta varenda gång de hittar på hyss, däremot är det inte lika roligt att ta reda på det längre. hehe. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Sara
0

Skrattande

Sara

Marina
0

Men oj de hade inte ätit o'boypulver väl? Bäst att ställa undan det i fortsättningen :) Det är ju giftigt med kakaon i det.

LinaN
0

#5 smakat har de nog gjort och de försökte blanda oboyen med vatten som de också hällt ut… så det vart ingen höjdare. hade oboytassavtryck bakom datorn upptäckte jag för en stund sedan.

Men jag är inte särskilt bekymrad över denna oboyen, det är så lite kakao som är i euroshoppers, det är nästan bara socker alltihopa. Det är ju värre med ren kakao som när de försökte överfalla mig när jag gjorde negerbollar häromkvällen.

Nu ligger marodörerna o sover bakom soffan tillsammans med ytterligare ett par svettiga stallsockar och min underställströja som alea stal igårkväll…

LinaN
0

hon försökte även sno mina jeans…. men det var inte lika lätt ^^

LinaN
0

men hon kom en liten bit med dem iaf. ^^

Marina
0

Jo fast min hund på 20 kg åt ett halvt paket o'boy i början av året och när jag ringde fitcentralen så räknade de ut att jag skulla åka till veterinären för att det kunde vara skadligt för henne. Så vi ringde och veterinräen höll med, fick åka in och ge henne koltabletter och lägga in henen på dropp. En iller är ju bra mycket mindre så man får vara försiktig. Små mängder kan vara farligt.

LinaN
0

#9 uscha, men samtidigt så har min puckade svägerska suttit o matat vår 30kg's hund med en hel alladin-ask för några år sedan. Fattar inte vad hon tänkte med då hon har hund själv… :S Han klarade sig utan några problem alls.

Ju mörkare choklad dess värre. Men nu så lär vi nog inte glömma oboyen från kvällsmaten framme mer…:) inte så skoj att dels riskera sjuka djur o dels ha oboy mellan tengenterna i en laptop. ^^