Ta med illern??
Tänket bara höra lite hur ni gör. Tar ni med er illern om ni ska iväg till någon vän eller om ni ska något annat under dagen bara för att den ska slippa vara ensam? Om det alltså är okej för personen som man ska till förstås.
Jag tar med mig banditen så ofta det går till de ställen jag ska till, allt för att han ska slippa vara ensam, jag ska slippa ha dåligt samvete men framför allt för att när min moster hade honom (jag har tagit honom som omplacering från henne) fick han alltid följa med överallt, så det känns bäst att ta med honom för att jag vet att han uppskattar det!
Självklart frågar jag personen jag ska till om det är okej, men nu för tiden så frågar de efter honom oftare än om mig :P
När jag hade en ensam iller så gjorde jag det ibland. Inte om vi skulle vara borta för länge. Problemet är ju toabehov, mat och illersäkring dit man kommer. Jag kan ju inte garanterat veta att inget ofarligt finns som illern kan tugga i sig.
Senaste ställen jag haft mina illrar på under senaste året är hos pappa (som brukar träffa dem regelbundet) en gång hos mamma och hos en annan person med illrar. De klarar sig bra själva och jag är ju mestadels hemma annars så det går ingen nöd på dem. Vissa kan ju bli stressade av att vara på ett nytt ställe med, medan andra tycker att det är superskoj.
Paulina

Jag åker oftast till ställen där det är djurförbud (butiker och vården) så jag inte kan ta med henne, men vad jag vet så sover hon mer eller mindre hela tiden jag är borta och de stunder hon är vaken syselsätter hon sej själv så jag har inte dåligt samvete att hon berhöver vara ensam de stunder hon är det, sen har jag börjat med att gå1-3 gånger om dagen med henne på promenad (hur långa de promenaderna blir beror på väder och vad klockan är- kvällspromenaden brukar bli typ 20 minuter. Hon får bestämma en hel del vart hn vill gå själv).

Jag tar bara med mig illrarna ifall jag ska till mina föräldrar eller till landstället över någon dag. Där vet jag att dom har allt dom behöver och att dom inte kan smita iväg. Orka illersäkra å bära med sig illerväska så fort man lämnar hemmet =P

Ska skaffa iller sedan vid egen bostad, men kan man lämna en iller under jobbdagen? :S Eller måste någon vara hemma med den?
Medarbetare på fantasy.ifokus
#5 Ja, man måste ju jobba, och många illerägare har ju jobb eller skolor att gå till. Det kan ju bli riktigt trist för illern iom. att du inte spenderar varje vaken timme efter jobbet med den, man har ju ett annat liv med, men mycket aktivering så kan det gå. En kompis har lättat mina samvetskval i den frågan iaf.
Paulina