Badskum...
Den här kvällen är ju bara för rolig!
Husse går o lägger sig i badet (ingen fara, ni ser inget ändå för det är massor med bubblor i vägen ;)) och får sällskap av två nyfikna illrar…. Alma blir helförtjust i bubblorna, försöker bita i dem, fånga dem osv…. och droppande badskum från handen var ju superskoj…
*fniss*
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Hahahaha , dom vill oxå bada 
Kanske en dum fråga men e de inte farligt om dom får sånt i sig ? Ja jag vet jag e pjåskig hehe.
#4 jag funderade också på det, om badskum kan vara farligt, men samtidigt så den lilla mängden som de får i sig av "tvålen" i skummet får de ju ändå i sig om de bestämmer sig för att dricka ur badrums-avloppet under badkaret. *bläh, äckliga vanor*
Så någon direkt hälsofara tror jag inte det är o sen så badas det så sällan med skum så tror inte det är någon fara….
Däremot när jag badade senare, utan skum fick jag plötsligt sällskap av Alea som desperat försökte klättra upp ur vattnet med hjälp av mitt sidfläsk ^^ Det var itne riktigt roligt för mig men oj vilken förvånad (och blöt) iller man hade sen då! :D
#5: hahaha dom är bara så bäst hahaha. Tror säkert Alea tyckte det var kanon och ha dig som stege.
hos mig får ingen iller gå in i badrummet, har alltid dörren stängd.
Har ett badrumsskåp som jag har varit tvungen att göra hål i det för att det skulle få plats under vasken. Mira skulle alltid in i det där och riva ut allt. Tvättmaskinen ska hon oxå in i bara för att se om där finns strumpor kvar. Sen var jag alltid rädd att hon skulle får för sig att få upp toalocket o trilla i hahaha.
#6 toalocket struntar tjejerna i, men när man själv sitter på dass så ska de givetvis frösöka se vart pappret som prasslar tar vägen… och en iller halvvägs upp i m*ff*n av ren nyfikenhet är inte så skoj ^^ Så jag brukar kolla läget innan jag prasslar med pappret o sen torkar fort som attan… :)
Badrummet måste vi ha öppet med tanke på kattens låda som står därinne, han gräver ju som om han hade bråttom till kina så står lådan någon annanstans i lägenhten har man grus över hela golvet. Sen förvarar ju inte vi några starka medel där utan allt står i städskrubben eller under vasken i köket just för där ska det inte vara några djur o rota.
tror inte att det är någon jättefara
Ricky gick in i duschen när jag var på toaletten en gång (han smiter in när jag går in och jag har koll på honom så varför inte)
och efter lite ryckande i brunnen så började han smaska så jag reser mig och kollar då har han hittat en liten bit tvål som han tuggar frenetiskt på, naturligtvis tog jag ifrån honom det jag kunde men han hann förmodligen svälja något.
Det trista för honom var att han blev lös i magen inget annat
Det bra för mig var att jag hade en iller som luktade Lux i munnen
så det är nog ingen större fara
#8 *fniss* uttrycket att tvätta någons mun med såpa fungerar tydligen inte på honom då…. han äter såpan om han kommer åt ^^
Det är ju så minimala mängder tvål i en bubbla så jag tror ju inte att det blir värre än litet lös mage ändå. :)
Men oj så söt alma var när hon attackerade löddret med munnen på vid gavel och framtassarna spretandes åt alla håll å kanter ^^ bar synd man inte fick det på bild.
"7 hahahaha kan se de framför mig, toapapper skulle Mira oxå alltid på, går illrarna i kattens låda oxå ? Hur många "toalådor" har du till illrarna ?
Jag hade en låda i hallen o en i vardagsrummet o de var ju grus i hela lägenheten, man fick dammsuga varje dag, kanske en ide att vänja nästa iller med kattlåda på toa ?? Kan ju försöka täppa igen de där skåpet, Kan man inte lära illrar att gå där oxå ?
#8 hahaha, Ricky hade fått en ny parfym. smaskigt att pussa honom sen. Lux hahaha.
Detta va något nytt kan exmamma intyga! Måste vart superkul, dom e ju sååå nyfikna på alllt och ska vara meeedddd punkt slut! lol
Dock tror jag knappast att badskum skulle vara farligt? Barn får säkert oxå i sig lite när det skall lekas. ;))
mmm….toapapper får ej va på rullen mer än högst trettio sekunder från det man bytt en rulle…
Va de Alea som va så intim? Kan ju berätta att hon bitit mig en gång farligt obehagligt nära en gång…de va mitt fel dock. Går man runt och hukar sig och plockar bajs i endast morgonrock får man väl skylla sig själv!
hälsa nu till den helt klart bästa illerduon i världen!
#10 vi har en i deras sovbur, en i hallen vid ytterdörren, en i köket och en i vardagsrummet, samt kattens låda i badrummet. I alla lådor utom kattens är det eldningspellets. Katten har någon svindyr men dryg kattsand. Jag har hellre förmånga lådor än för få… Katten han går bara på sin egen, men illrarna går i alla sina plus kattens :)
#11 jo det är alea som ska kolla in när man torkar ^^ sen går hon gärna o lägger sig i de nerhasade byxorna och trosorna…. var ju häromdagen så brottades ju nån av dem med ett par stulna smutsiga trosor… litet lagom hygieniskt eller så ^^
Jag hälsar till tjejerna som undrar varför du inte ringer o pratar med dem för ^^
#12 oj har du så många. Jag hade hoppats det hade räckt med högst 2 haha. Undrar varför illrar behöver så många ställe att göra sina behov på ? När en katt bara behöver ett ställe .
lata….glömska…och kanske håller dom sig så länge att när de väl e dags så måste dom gå direkt…typ som ettriga små ungar…lol
men visst ringer jag! ;) När va de jag ringde, kan inte varit långt efter ditt inlägg! ha en bra helg allesammans!!
12 Det hade varit en syn för en försäljare som ringer på dörren när man sitter och tänker
Ett vilt uttyck i ansiktet,byxorna på trekvart och ett illerhuvud stickande ut genom gylfen 
#14 lata hahaha, ja de kan nog stämma.
#15 HAHA vilken syn 
Jag har många lådor för att jag är så jäkla lat ^^ det är lättare att ha många lådor som man tömmer vartannan vartredje dag, än at springa o storka bajs hela tiden :D
Vi har inte försäljare här i området, men däremot jehovas och andra missionerande kyrkofigurer…. litet läskigt är det när de ringer på och hunden låter som han ska slita dem i stycken medan man försöker hindra samtliga djur från att ta sig ut i trappuppgången när man försöker mota bort dem med torshammaren i högsta hugg…
#17 hahaha, vilket ståhej.
mina lådor fick jag tömma flera ggr per dag när jag hade Helmer o vanja (det var då jag hade 2 lådor). Det räckte inte o bara tömma dem varannan till var tredje dag.
Mira hade fått för sig att lådan var en rolig leksak så fick tyvärr använda tidningspapper till henne.
Får jag fråga vad din omgivning säger om det att du har lådor överallt ?
#18 min omgivning säger inte så mycket faktiskt. Jag är ju boende i en 2a på 52 kvadrat med min sambo o alla djuren (utom hästen) och sambon har hellre lådor överallt än bajs överallt ^^ Så det var inga problem att ha en låda per rum :)
#19 aha okej, min omgivning anser att man bara bör ha en men tycker själv de e för lite.
som pippi långstrump, släpp in hästen o bjud på socker hehe.
Bra resonemang de där din sambo har, ska säga de nästa gång 
#20 när det gäller katter brukar man säga att man ska ha en kattlåda mer än antalet katter i hushållet. dvs har man två katter ska man ha tre lådor.
vi testa ju att ställa en låda i vardagsrummet men de gick aldrig i lådan nästan utan de sprang bakom sambons skrivbord o bajsa där, så bvi möblera om vardagsrummet och ställde lådan där de bajsat innan, och nu har det inte hänt en enda olycka i vardagsrummet sen dess. :)
#21 ojdå, ja dom har ju sina bestämda ställe hehe.
Känner en som har 4 katter o hon har bara en på toa. o hon menar på att de ska räcka med en låda till en iller då. Om man lär den från början alltså.
Iller och katt är inte alls lika i sina behov och beteenden när det kommer till bajsning. En katt är väldigt renlig av sig, gräver ner det och har ett stort behov av det varför det räcker med en låda.
Illrar har inte det tänket. Gärna hörn, men om det är 14 hörn i huset kan vi lika gärna gå på alla ^^ Oftast får man ju ha en låda per rum, och det är inte så mycket ändå. Ingen har reflekterat över att jag har mycket lådor ex. Har 4 lådor på 43kvm. En del behöver mer än så. Skulle kunna ta bort en, men då skulle jag få enstaka olyckor där så det får vara.
Paulina
#22 illrar och katter är INTE samma sak, så oavsett om din väninna menar att de ska klara sig på en låda så för din egen skull ha flera. Det blir mer bajstorkande med få lådor…. du kan ju prova, se hur roligt dina vänner tycker det är att kliva i illerbajs för att DE anser att det ska räcka med en låda…. :S
Som sagt, jag är bekväm av mig och gillar inte att trampa i bajs, föräven om vi har så många lådor så händer det olyckor, men oftast inom en halvmeter ifrån lådan, för de håller sig helt enkelt för länge och när det är dags o gå så hinner de inte ända fram, tänk då om de är i andra änden av ditt hem o lådan i andra? då är det garanterat en bajs på golvet.
Och med många lådor slipper man oroa sig för att de går på toa under soffan eller bakom skrivbordet osv…. de får ingen ursäkt att det är för långt för att gå på dass…
#23 aha 14 hörn så kan vi gå på alla hehe, lät kul, de var en del lådor för en sån lite yta. Men helt klart har man ju hellre fler lådor än bajs överrallt.
#24, jag tänker ha flera i så fall, tror ingen gillar att trampa i bajs, de räcker man är ute o går o har råkat trampai hundbajs då har man ändå skor på tvi…
Så dom har en tendens att hålla sig för länge oxå, viste jag inte. förrut när jag hade Helmer o Vanja då bodde vi i en 2:a på 65 kvm o ändå hade jag bara 2 lådor men dom var extremt duktiga i alla fall.
Så detta är rätt intressant att höra, jag tänkte ha 2 lådor nu till den valp jag ev kommer få snart o då bor jag i en liten 3:a på 67 kvm, då hade jag tänkt ha stängt i datarum o sovrum. I alla fall till början.
Men de e kanske för lite ändå hmhm.
Idag har jag 8 toalådor inne + en på balkongen, till 5 illrar.
Mina är så "roliga" att om det inte står en låda där så skiter de där. Men ställer jag en låda på platsen så går de till en annan låda.
Så några lådor används inte så ofta utan är mer i förebyggande syfte.
Sara
26 inte nog med att den ska vara ren den ska va rolig oxå
# 27
Menade förstås att det var mina illrar som var "roliga".
Sara
#26 hahaha, förebyggande syfte haha. 9 lådor till 5 illrar okej hehe. men jag håller med, hellre ha för många än för få som sagt.
ja det fattade jag
jag menade eftersom dom går till en annan låda när du ställer en i det utsedda hörnet så är kanske den lådan inte rolig att gå på