Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 649 ggr
FerretCrow
2009-05-05 01:02
0

Medium.

Som många kanske vet så var det ett medium som hjälpte mig hitta min lilla miilo som var på rymmen i två dagar.

efter att ha följt hennes instruktioner så hittade jag honom.

många frågade mig och denna persons info och jag svarade återkommer med mer info när jag vet om det är okej att ge ut och har nu fått svar.

http://malvina.se/detta är hennes hemsida.

Hon tar absolute inget betalt för att hjälpa till att hitta djur eller människor då hon tycker det är så roligt att kunna finna dom till rätta i tid.

Kan ärligt säga att jag var mycket skepptisk till detta innan men denna fick mig att tro =)

Spara nu denna adress för ni vet aldrig då ni behöver den.

Fruttisen
2009-05-05 17:41
0

Medium verkar ju alltid ge samma crap till svar å råd. Dom säger ju bara sånt som passar in över lag. "min iller är borta"- "leta utomhus"…nähä?! :)

Men det var bra att du hittade din lilla rymling!

Norrskenets
2009-05-05 17:51
0

#0 Kommer du lägga sidan på din uppfödarsida? för då vet jag om ja behöver få tag i den snabbt=)

FerretCrow
2009-05-05 18:06
0

#1 ja det har jag oxå tyck men enda infon jag fick var att min iller miilo var på rymmen. så hur kan hon då beskriva hela min gård och exakt vart han finns?

#2 japp kommer att lägga den där bara jag har tid att fiffla med sidan =)

Fruttisen
2009-05-05 22:06
0

#3 Beskrev hon exakta prylar på exakt plats? Eller vad det en "jag ser gräs å…..ett träd….å…en sten"? :)

FerretCrow
2009-05-05 22:36
0

#4 Hon såg en stenig slänt i en skogsdunge brevid huset och det stämmer precis och även att solen bruka lysa där vid den tidpunkten hon skickade mailet. sedan det andra mailet jag fick stämde in på grannens lada med traktorerna och där var han ju så det hade hon oxå rätt i. och hon hade rätt i att han inte var törstig utan saknade den goda maten som fanns hemma men att han hade super kul ute. och det stämde ju oxå för han kuttrade och poppa när jag kom så jag fick ju jaga han en stund innan han insåg att jag hade mat och godis med mig. sedan är de även fler detaljer som stämmer.

Och den enda infon hon fick som sagt var ett mail som det stod detta i:

Hej!

Jag fick ett tips om att du kan känna vart saker/djur som är borta finns och jag behöver dig hjälp.

Min iller miilo är borta och det känns som du är mitt sista hopp.

Kan du hjälpa mig?

MVH erika

sedan fick jag infon jag skrev i början, så jag skrev inte ens vart jag bodde eller liknande.

UlrikaD
2009-05-06 15:22
0

Jag har sparat adressen. Jag är också otroligt skeptisk mot sådant här. Men jag tror stenhårt på att det finns folk som kan det här men de drunknar i mängden av folk som luras tyvärr. Och förlorar man sitt djur så provar man ju allt. Så glad att Miilo hittade hem igen!!

FerretCrow
2009-05-06 15:33
0

#6 ja samma här. var mycket skeptisk men hittar man en person som verkligen kan så funkar det. synd att det finns dom som luras bara för att få in pengar. =(

Betiz
2009-05-06 15:44
0

vad spännande! och vad bra att du hittade din iller! Jag tror att de som verkligen har gåvan inte tar betalt, det är just därför de är så bra, för de vill hjälpa :)

FerretCrow
2009-05-06 16:03
0

#8 japp. denna tjej tar enbart betalt för att ta kontakt med andar med mera, info finns på hennes sida. men djur och människor som är borta hjälper hon till med gratis då han anser att bättre att hjälpa till och finna individen vid liv innan det är för sent istället för att få klirr i kassan.

Sara
2009-05-06 20:30
0

Så länge det är gratis eller väldigt billigt så anser jag att man inte förlorar på att be dem om hjälp.

Fuskarna brukar be om pengar.

Sara

FerretCrow
2009-05-06 20:44
0

#10 jo precis. tänkte att det är inte så jobbigt att skicka ett mail till henne och prova. hade hon skrive texempel ja din iller är ute någonstans. NO SHIT!! då hade jag baar skrattat. men nu fick jag allt så detaljerat

Sarah
2009-05-07 01:37
0

Skönt att det löste sig!

FerretCrow
2009-05-11 00:15
0

#12 =)

FerretCrow
2009-05-22 16:32
0

Putt till illemann

Aviendha
2009-05-22 16:36
0

www.djurhalsan.se hade min, hon brukar ta betalt, men varken jag eller mamma fick ge pengar trots att vi frågade om det.