Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 548 ggr
tortoise
0

Alla skors räddning!

Kom på den ultimata sko-räddaren. Eftersom det inte fanns plats för mer skor på min hatthylla så var jag tvungen att hitta en annan lösning för att rädda mina skor ifrån Love och Alice.

Och där i affären stod den som en skänk från ovan! En sån där lite finare tvättkorg i trä (obs! ej flätat rotting)med en tygpåse i och ett ordentligt lock! jättebra! För en kostnad av 300 kronor har jag nu räddat många skor. Till Loves stora sorg går den inte att välta, bara flytta och Alice tycker nog att jag hade kunnat skaffa en med ett lock som går att öppna…men jag är glad! skorna är räddade!

Goseiller
0

Vilken kanon idé, någo man ska ha i tanke för framtiden. Tack för tipset Skrattande

Förstår att Love och Alice är lite sura Flört

Aviendha
0

Man blir kreativ som illerägare, inget snack om den saken ;) Här är det superlim under skosulor som gäller för de som inte släpas iväg eller äts på =)

Sara
0

Jag har skoskåp där de inte kommer in. Glad

Sara

UlrikaG
0

jag har gett upp….jag har upptäckt att jag överlever utan sulor, eller med bara en….;)

Aviendha
0

#4 Kan leta och se om jag har ett par extra. Skostorlek? När vi flyttade ur förr-förra lägenheten hade vi 7 (!) omaka sulor som inte passade några av våra skor… ;)

UlrikaD
0

Det roligaste är väl när man hittar en sula i storlek 43 som Nolita släpat in i garderoben. Jag har haft några som titta på chillor här hemma. Undrar vem som saknar en sula……?Tungan ute

werner
0

Sånna skor jag inte bryr mig om saknar en sula och så får de vara, resten hänger i en påse på väggen ^^

UlrikaG
0

#5, haha :) det är nog bara illerfolk som kan tänka sig att skicka skosulor tvärs över riket och som förstår anledningen bakom :)

fridaas
0

Här har jag den turen att banditen inte alls bryr sig det minsta om mina skor, de står kvar där jag ställde dem och sulorna ligger orörda i.

Men däremot ska de flesta gästers skor bäras in under skohyllan eller placeras i toalådan ;)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Faxlin
0

Ja nöden är uppfinningsrikedommens moder sägs det. Men jag börjr fundera på om det inte är fel. Det är nog mer rätt att säga att illern är uppfinningsrikedommens moder. För vem är mer påhittig än en iller ägare :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars